Jak prostować alu-felgi?

Zastanawiam się jaką techniką najlepiej jest prostować samochodowe felgi aluminiowe. Jeżeli chodzi o "fachowców", to co zakład, to inne pomysły.
Szkoły zasadniczo są dwie - jedna to nadawanie kształtu za pomocą impulsów siły (czyli po prostu walenie młotem), druga to przykładanie siły statycznej, czyli używanie do tego siłowników hydraulicznych którymi prostuje się felgę.
Jeszcze tak się zastanawiam czy byłoby to korzystne żeby przed działaniem siłą, materiał nagrzać.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2011-05-06 18:47, Tomasz Pyra pisze:

Jeśli chodzi o krawędzie to jak się da jeśli o więcej to moim zdaniem mało bezpieczne.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

A po co je prostowac ? One musza byc okragle. Jak potrzebujesz proste aluminium, to kup sobie plaskownik.
--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Ale on chce z felgi.
A do pytającego, bo jakoś nie widzę jego postu :-) W znanych mi wypadkach to prostowanie odbywa się na tokarce z taką rolką.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Dnia Fri, 06 May 2011 20:45:49 +0200, pluton napisał(a):

wisisz mi czyszczenie monitora i podłogi :-P Miłosiernie nie pozwę o sprowadzenie zagrożenia dla życia, bo prawie się udławiłem :-D
--
pzdr
meping :-D
  Click to see the full signature.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
Tomasz Pyra wrote:

Mi jak goś felge prostował to miał 2 maszyny. Coś w rodzaju wyważarki. na pierwszej był zestaw sIłowników. Obracając felge facet z grubsza ją prostował. Na drugiej podobnej był zestaw walców na śrubach do korygowania docisku. Felga obracając się opierała się o walce i po kilu poprawkach było z grubsza OK. Później powrót na pierwszą maszynę i śladu nie było po wykszywieniu ok 1 cm na boki i ok 1 cm w jajo. Czas ok 3 godzin prostowania dosłownie po 1 mm. Innej metody oprócz młotem nie widziałem
Pozdr
Marek P.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload
W dniu 2011-05-06 18:47, Tomasz Pyra pisze:

Nie jestem pewien z jakich konkretnie stopów aluminium robi się alufelgi, ale generalnie nagrzewaniem ryzykujesz przyśpieszenie procesów korozyjnych oraz spadek właściwości na skutek zmiany struktury materiału. Bezpieczniej robić to na zimno.
Add pictures here
<% if( /^image/.test(type) ){ %>
<% } %>
<%-name%>
Add image file
Upload

Polytechforum.com is a website by engineers for engineers. It is not affiliated with any of manufacturers or vendors discussed here. All logos and trade names are the property of their respective owners.