Jak si─Ö kupuje w normalnych firmach (produkcyjnych) ?

a ZBUDOWA─ć >nie ma instytuacji NADZORU BUDOWLANEGO?????????????? kt├│ry pilnuje aby wszystkie >elementy wbudowane w dan─ů instalacje spe┼énia┼éy takie a takie normy.
Pytam sie w kontek┼Ťcie projektow typu "Projektuj i Buduj". Jaka jest w tedy rola Nadzoru je┼Ťli oczywi┼Ťcie istnieje na tego typu pr ojektach. No i kto mi wtedy zatwierdza materia┼é?
Add pictures here
Ôťľ
W dniu 2013-01-14 15:44, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

ZBUDOWA─ć >nie ma instytuacji NADZORU BUDOWLANEGO?????????????? kt├│ry pilnuje aby wszystkie >elementy wbudowane w dan─ů instalacje spe┼énia┼éy takie a takie normy.

je┼Ťli to np. instalacje ci┼Ťnieniowe albo d┼║wigowe, to UDT. I nie tylko materia┼é (atesty), ale i wykonawstwo (np. spawy).
JD

Add pictures here
Ôťľ
On Wednesday, 16 January 2013 08:14:41 UTC, JD wrote:

UDT to tylko jedna z wielu agencji inspekcyjnych. Z moich do┼Ťwiadcze┼ä, pod wieloma wzgl─Ödami najgorsza, ale nie mia┼éem z nimi kontaktu od wiel u lat- mo┼╝e si─Ö poprawili.

Zakres inspekcji oczywi┼Ťcie zale┼╝y od produktu, zastosowanych przepis ├│w, klasyfikacji, wymaga┼ä klienta itd.
Konrad
Add pictures here
Ôťľ
On Monday, 14 January 2013 14:38:36 UTC, snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

ry jak głupi wysyłam parametry do sprzedawców.

co chodzi)

magania i walisz piecz─ůtke APROVE

Hehe, żeby tylko życie było takie proste :-) Pożyjesz, zobaczysz.

a ZBUDOWA─ć nie ma instytuacji NADZORU BUDOWLANEGO?????????????? kt├│ry p ilnuje aby wszystkie elementy wbudowane w dan─ů instalacje spe┼énia┼éy t akie a takie normy.

┼Ť tam" nadz├│r w postaci kierownika budowy kt├│ry ma uprawnienia.
Jest. Agencja inspekcyjna (w zale┼╝no┼Ťci od zastosowanych przepis├│w wy konawczych), klient, kontraktor, nieraz jaka┼Ť dodatkowa niezale┼╝na orga nizacja TPI czy to od inwestora, u┼╝ytkownika, czy ubezpieczyciela, a w rz ─ůdowe projekty to jeszcze i jacy┼Ť tajniacy si─Ö wpieprzaj─ů. Papiery trzeba pisa─ç prostym i zrozumia┼éym j─Özykiem, bo nie wiesz ile i jakic h ludzi b─Ödzie to czyta─ç. W wymagaj─ůcych dziedzinach system jako┼Ťci wr─Öcz nak┼éada wyra┼║ne wymagania, np ┼╝e dowolny in┼╝ynier niezaang a┼╝owany w projekt ma mie─ç mo┼╝liwo┼Ť─ç zrozumienia dowolnego dokumen tu bez konieczno┼Ťci zadawania pyta┼ä.

projektach.

Zatwierdza firma sama sobie. Zawsze. Inspektor mo┼╝e co┼Ť zaakceptowa─ç, na przyk┼éad dokument. Je┼Ťli kto┼Ť myli te poj─Öcia, to znaczy ┼╝e n ie oko┼äczy┼é szk├│┼é :-)
Konrad
Add pictures here
Ôťľ

Ja tak miałem przez ostatnie kilka lat na budowach dróg.

rganizacja >TPI czy to od inwestora, u┼╝ytkownika, czy ubezpieczyciela.
Możesz rozszyforwać skrót TPI bo google nie chce pomóc. A tak będę mógł jutro zaszpanować tym że znam trudne wyrazy :) S
Add pictures here
Ôťľ
On Monday, 14 January 2013 17:17:23 UTC, snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

)
Third Party Inspector, czyli taki do wynaj─Öcia, niezale┼╝ny. Czasem nie chcesz ufa─ç inspektorowi z agencji, z kt├│r─ů Tw├│j dostawca wsp├│┼é pracuje na codzie┼ä od lat, bo obawiasz si─Ö ┼╝e od lat powtarzaj─ů te same b┼é─Ödy, r─Öka r─Ök─Ö myje itd. Opr├│cz tego wyst─Öpuje jeszcze poj─Öcie "a pair of eyes", czyli obserwator. On nie ma wp┼éywu na nic, n ikt go nie pyta o akceptacj─Ö niczego, za to ma dost─Öp do dokument├│w, ludzi i operacji. Chodzi ca┼éy dzie┼ä, zagl─ůda, robi notatki, a potem p isze codziennie raport co jego oczy widzia┼éy. Czasem jest taniej znale┼║ ─ç takiego lokalnie ni┼╝ wysy┼éa─ç cz┼éowieka na drugi koniec ┼Ťwiata . Konrad
Add pictures here
Ôťľ
> Konrad
Witaj Chciałbym na wstępie bardzo podziekowa za udzielenie kilka wskazówek które pozwoliły mi zadać kilka inteligetnych pytań.
Jestem ju┼╝ po rozmowach. Niestety szukali kogo┼Ť z angielskim na poziomie Native. Pan by┼é bardzo zaj─Öty ale ostatecznie spotkanie sko┼äczy┼éa sie po dw ├│ch i p├│┼égodzinach :).
Gadali┼Ťmy Gadali┼Ťmy Gadali┼Ťmy.
┼╗eby by┼éo jasne firma robi instalacje przemys┼éowe na ca┼éym ┼Ťwieci e i jest rocznie w stanie przerobi─ç 1 000 000 godzin in┼╝ynierskich. Wiec chyba nie jest ma┼é─ů. Ale przechodz─ůc do meritum z tego co zapamieta┼éem. U nich jest WSZYSTKO pod kontrol─ů. Np: Maj─ů harmonogramy i w zale┼╝no┼Ťci od odleg┼éo┼Ťci czasowej od deadli anu jest coraz bardziej szczeg├│┼éowy. Docelowo harmonogram GODZINOWY :).
inny przyk┼éad Zamawiam u dostawcy jaki┼Ť modu┼é intalacji u dostawcy. I oni maj─ů tak sprawdzonych dostawc├│w oraz tak ustawione procedury ┼╝e nie ma takiej opcji ┼╝eby co┼Ť nie zgadza┼éo. ┼Ürednice rur przy┼é─ů czeniowych.
Oczywi┼Ťcie nie podpisuj─ů kontrakt├│w na kt├│rych by tracili.
Zaczynam wierzy─ç w to co pokazuj─ů na Extream Buliders czyli ┼╝e maj─ů problem bo maj─ů sp├│┼║nienie jeden dzie┼ä.
Mo┼╝e czas zmieni─ç firme Konrad. Gdzie┼Ť tam jest idealny in┼╝ynierski ┼Ťwiat :)
Jeszcze raz dziekuje za pomoc.
Sławek
Add pictures here
Ôťľ
On Tuesday, 15 January 2013 19:02:26 UTC, snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

ki ┼Ťwiat :)
Hehe, a spyta┼ée┼Ť jak─ů maj─ů mar┼╝─Ö brutto? Rzeczy standardowe jes t ┼éatwo tak zorganizowa─ç. Niestety, konkurencja du┼╝a... Konrad
Add pictures here
Ôťľ
W dniu 2013-01-13 01:43, Konrad Anikiel pisze:

Gwoli pocieszenia - nie zawsze tak jest. Przez kilka lat pracowa┼éem w pewnej niezbyt wielkiej firmie w bran┼╝y budowlanej (kilka mln. PLN obrotu rocznie). By┼éem g┼é├│wnym konstruktorem i w sprawie zakup├│w materia┼éu niemal zawsze ostatnie s┼éowo nale┼╝a┼éo do mnie. Zakupy robili po prostu sekretarka albo kierownik projektu, zamawiaj─ůc materia┼é w/g moich wytycznych. Zadaniem kierownika projektu by┼éo przychodzi─ç do mnie i jojczy─ç czy nie mog─Ö dobra─ç czego┼Ť ta┼äszego. W razie czego przychodzi┼é do mnie dyrektor, ale on te┼╝ mia┼é wykszta┼écenie budowlane (chocia┼╝ praktyk─Ö tylko menad┼╝ersk─ů) i rozmowa z nim polega┼éa na wykazaniu dlaczego uwa┼╝am ┼╝e trzeba zastosowa─ç taki a nie inny materia┼é.
Pozdr,
--
ŁK

Add pictures here