Jak zarobić linę PCV

Czołem. Chciałem uskutecznić kawałek liny z pętelkami na końcach, koncepcyjne coś takiego:

Problemem jest lina z powłoką PCV, ściślej jak zarobić "oczka" na końcach. W oryginale są użyte aluminiowe tulejki, zaprasowane przez warstwę PCV. Mógłbym użyć takich tulejek

ale dysponując ręczną prasą *bez oprzyrządowania* obawiam się o nijakie efekty zaciśnięcia przez warstwę PCV. Jakieś pomysły ? Ewentualnie miałbym do dyspozycji prasę hydrauliczną z końcówkami do zagniatania końcówek na przewodach elektrycznych.

Reply to
PeJot

W dniu 2020-02-01 o 11:25, PeJot pisze:

Tulejki osłabiają linę, więc lepiej tradycyjnie zaplatać oczka.

Liny plastikowe są rozmaite i do każdej pasuje inna technika.

WM

Reply to
WM

W dniu sobota, 1 lutego 2020 19:24:56 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

Może warto rozważyć nanoszenie pokryć poliuretanowych, natryskowo? To jest całkiem fajne potem w dotyku, takie gumowate.

W dniu 2020-02-01 o 15:23, Konrad Anikiel pisze:

Produkcja *bardzo* jednostkowa.

Reply to
PeJot

Dnia Sat, 1 Feb 2020 12:40:20 +0100, WM napisał(a):

Ale tu jak rozumiem lina jest stalowa, tylko w oslonie PCV.

Zaciskanie przez PCV ... ciekawe, czy to ma sens ...

W dniu 2020-02-01 o 17:31, J.F. pisze:

Dokładnie.

Gdybym wiedział to bym nie pytał. Skoro jednak w podlinkowanym przykładzie gotowej linki tulejka jest zaciśnięta przez PCV, to jakiś sens to ma. Podobnie z resztą jest w linkach do laptopów.

Ostatecznie zawsze mogę PCV usunąć w miejscu zaciśnięcia tulejki, ale wolałbym mieć pętle w PCV. Są jeszcze zaciski, takie jak

ale chyba mniej odporne na manipulację, chyba żeby skręcić na klej do gwintów albo rozwiercić gniazdo krzyżowe śruby.

Nie podałem że ta linka ma odstraszyć amatorów cudzej własności. W handlu puki co nie znalazłem nic gotowego o długości rzędu 4-5 metrów.

Reply to
PeJot

Dnia Sat, 1 Feb 2020 18:20:47 +0100, PeJot napisał(a):

Jakis ma ... ale na ile odpowiedzialne zadanie dla tego przewidujesz ?

To zaciskaj przez PVC. Powinno tak samo odstraszyc :-)

W dniu 2020-02-01 o 18:30, J.F. pisze:

Popróbuję jeszcze z zagniataniem praską do końcówek kabli. Te typowe końcówki to Cu, a do tulejki do lin to amelinium, może coś z tego wyjdzie.

I tak w ramach professional look trzeba dać termokurcz na wierzch.

Reply to
PeJot

Dnia Sat, 1 Feb 2020 19:43:21 +0100, PeJot napisał(a):

to daj te skrecane i czarny termokurcz - nie bedzie widac srubki :-)

W dniu niedziela, 2 lutego 2020 00:29:57 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:

Nie zdziwiłbym się jakby ktoś to w sprayu robił.

W dniu 2020-02-01 o 21:16, J.F. pisze:

Te skręcane jakieś takie ( po galicyjsku rzecz ujmując ) lelawe.

Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r1739r$1uoh$ snipped-for-privacy@gioia.aioe.org... W dniu 2020-02-01 o 21:16, J.F. pisze:

[...]

amator albo da sie odstraszyc, albo wyciagnie nozyce, albo sprobuje szarpnac - i dopiero tu moze kiepskosc sie objawic :-)

W dniu 2020-02-01 o 12:40, WM pisze:

Dodałem stronę do ulubionych.

Reply to
robot

W dniu 2020-02-03 o 12:37, robot pisze:

Umiejętność robienia splotów, a zwłaszcza wymyślnych koszyków, wymaga sporej wiedzy geometrycznej :) Ta wiedza w dawnych społecznościach przechodziła na kolejne pokolenia. Moim zdaniem koszykarstwo zapoczątkowało wiedzę matematyczną w starych cywilizacjach :)

WM

Reply to
WM

W dniu 01.02.2020 o 11:25, PeJot pisze:

Jacek

Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:r19gp8$73i$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 01.02.2020 o 11:25, PeJot pisze:

Jakby sensownie.

Ale zobaczcie to

Bedzie trzymac, czy szybko sie rozejdzie ?

stary zeglarski sposob - ale lina pokretkowa.

stalowka pewnie tez pokretkowa, tylko ta oslona PCV.

W dniu 2020-02-03 o 13:45, WM pisze:

A przed starymi cywilizacjami dziewczyny, bo liczyły okres :)

Reply to
robot