Jaki elektromagnes

Witam
Potrzebuję wykonac urządzenie wykonawcze do frezarki cnc. Igła powinna uderzac w dany materiał z dosyc dużą siłą .
Do rdzenia elektromagnesu przymocowana będzie igła (przesunięcie rdzenia ok 30 mm).
W jaki sposób mogę sterowac siłą tego elektromagnesu oraz czy mógłbym coś takiego z jakiegoś urządzenia wziąśc? Jaki elektromagnes najlepiej zastosowac?
Dziękuję za odpowiedz Łukasz
Łukasz Cempulik wrote:

Oczywiście nie napisałeś z jaką siłą i częstotliwością ta igła ma uderzać. Ma grawerować styropian, czy dziurkować blachę?
Ale spojrzałem do góry, na ścianę za monitorem i moje oczy zatrzymały się na zawieszonej kolumnie z dużym głośnikiem basowym. Te głośniki potrafią mieć niezłe moce!
Konrad

Przesuniecie rdzenia 30mm, to juz nie grawerowanie, to proszenie sie o klopoty ;-)
Widzialem w akcji znakowanie igla napedzana elektromagnetycznie. Calkiem fajnie dzialalo z czestotliwoscia tak na oko 50Hz, tyle tylko ze tam amplituda byla na poziomie czesci mm. __ Pzd, Irek.N. (irek na serwerze 1024.pl)
"Łukasz Cempulik" napisał(a):

30 mm skoku ze sporą siłą generuje się zwykle siłownikiem pneumatycznym.
--
P. Jankisz
trochę o rowerach: