Karb. Wspó?czynnik kszta?tu.

Na wale jest osadzona tuleja. Pasowanie, otwór-wał, suwliwe. Z wału przenoszony jest Ms (skręcający) na tuleję przez wpust pryzmatyczny. Od dna rowka na wpust rozpoczyna sie pękanie tuleji i rozwija się do powierzchni zewnętrznej. Mam potrzebę oszacowania naprężeń w narożu tego rowka pod wpust. Czy ktoś z Kolegów ma np. taki wykres (alfa)k w zależności od D / d, b/g, (ro) w narożu rowka dla stali stopowych,? Podstawy obliczeń.. S.Kocańdy, "Wzory... " prof. Niezgodzińskich, Karty dla konstruktorów ( nie wszystkie) Maszynostrojenija, posiadam i takiego przypadku nie znalazłem. Może jakieś wskazówki jak oszacować bez uciekania się do MES ? W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski

snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Przepraszam, zapomniałem dodać, ale to tak bywa jak się "samemu wie co jest co i jest niby oczywiste", że tuleja jest dość długa, moment skręcajacy jest odzerowo tętniący, i "odbierany" przez siłę na jednolitym z tuleją (odkutym wspólnie) występie. Coś jak np. jedno ostrze freza . Z pozdrowieniami. W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski