Łączenie aluminium

Cześć!
Chcę sobie zrobić dość wyrafinowaną antenę, ale nie wiem jak połączyć trwale ze sobą, pod kątem
90 stopni, dwa kwadratowe profile (na przykład 10x10 mm), puste w środku.
Poradźcie, proszę, coś... spawać nie umiem...
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

Kup lut do aluminium na allegro i polutuj większa lutownicą grzałkową. Co do wytrzymałości tych lutów są różne zdania ale akurat do takiego celu sie nadaje.

Większą? A 60 wat wystarcza na profil 10x10 mm?
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

W opisach (n.b. na allegro) pisza ze temperatura topnienia to 400 stopni - powiedziałbym że przydużo jak na lutownice "elektroniczna"... A 60W na 10mm profile alumniowe to tez troche mało - no chyba że sa baaaardzo krótkie :) Z drugiej strony - ponoć wystarczy kuchenka gazowa. A może wystarczy wyciąć z blachy dwa trojkąty albo - jeśli koniecznie chcesz połączenie "czołowe" - kształki "L" i zwyczajnie skręcić pomiedzy nimi te profile? Albo - jeśli nie chcesz widocznych z zewnatrz blach - kawałek grubszej płyty alu (grubości takiej jak wnętrze profilu) wyciąć "L", włożyć do wnętrza profilu i ewentualnie dodać dwie śrubki żeby się nie rozpadło. Wszystko zależy od dostępnych narzędzi i definicji "solidności" - no i zastosowania, choć nie przypuszczam żebyś robił z tych profili falowód :) GRG
ps. tak mi się przypomniało - w marketach budowlanych (zwykle w niewielkiej odległości od stojaka z profilami) zwykle można znaleźć okucia do ich łaczenia...

...żeby połączenie było bardziej wytrzymałe od łączonych elementów...

Faktycznie, to nie ma być falowód... :-)

Byłem w tyskim OBI, ale właśnie nie znalazłem okuć...
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.

Antenę wyrafinowaną można oddać do niklowania. Po niklowaniu ładnie polutować lutowiem hydraulicznym, jest dostępna pasta z lutowiem i cyna. Będzie mocno i ładnie. Lutowanie specjalnymi elektrodami przeprowadza się palnikiem, a nie lutownicą. Są również elektrody w otulinie do elektrycznego spawania aluminium. Najwygodniej jest wszystko robić w ochronnej atmosferze gazowej. Pozdrawiam

A jakas obejma skrecana, ze stali, nie wchodzi w gre ? Bo na przewiercenie klej i skrecenie sruba to te profile troche cienkie...
pozdrawiam pluton

Poszukaj Alumweld - takie pałeczki cynkowe, daje to znakomite połączenie aluminium. Jest nawet ja Youtube sposób działania tego.
Czytałem wiele opinii, że nawet toto działa i ludzie są zadowoleni.
Pozdrawiam
Jacek
Chcę sobie zrobić dość wyrafinowaną antenę,

Najprostsze jest wiązanie kwadratowe strona 12: http://www.zhp.komrel.net/download/miniporadnik.pdf Mozna zmodyfikować: dratwa szewska + żywica.
Pozdrawiam WM

Krzysztof Tabaczynski wrote:

Proponuje wziąść te profile pod pachę i pójść do kogoś, kto umie spawać. Będzie taniej niż i lepiej niż jakieś zabawy z lutowaniem.
Maciek
wiadomości

Te profile mają rozmiary 5x5x0,8 i 10x10x1. Zagniotłem imadłem końcówki i ponitowałem nitami fi 2 i 3 mm. Nity obciąłem na wymiar i też zagniotłem małym imadłem. Nie wygląda to ładnie, ale dobrze trzyma...
Pozdrowienia. Krzysztof z TychĂłw.