Manometry - błąd pomiaru, działka elementarna

Witam.
Mając dany zakres pomiarowy manometru i jego klasę dokładności mam określić błąd pomiaru i zaproponować wartość działki elementarnej. Problem już w
sumie mam rozwiązany i proszę tylko o potwierdzenie czy jest dobrze... Ok więc tak: przekształcając wzór na klasę manometru KL= ( BŁ * 100 % ) / Z otrzymuje wzór na sam błąd czyli BŁ = KL*Z/100 gdzie BŁ - błąd , KL - klasa , Z - zakres pomiarowy. Analizując trzy przypadkowe manometry doszedłem do wniosku, że wartość ich działki elementarnej, jest zawsze zaokrągloną w górę wartością ich błędu - czy to rozwiązanie problemu jest właściwe ?
Pozd
Nero
On Sun, 10 Apr 2005 14:06:03 +0200, Nero wrote:

Tak, choc raczej wypadaloby w dol zaokraglac. Mniejsza dzialka nie ma sensu, przy wiekszej dzialce - metrolodzy uparcie naciskaja ze nie da sie _odczytac_ pozycji wskazowki dokladniej niz dzialka - czyli w tym momencie klasa bylaby przesada..