materiał termoodporny

Potrzebuję pomocy - praktycznej. Szukam materiału odpornego termicznie (praca ci±gła w max 500stC), pozwalaj±cego się jakkolwiek sensownie obrabiać. Genialnie było by,
gdyby poza frezowaniem dało się wykonać gwintowane otwory. Format najlepiej płyt, grubo¶ć 15-20mm wystarczy, ale zadowolę się jak±kolwiek sensown± form±. Bardzo mocno wskazane słabe przewodnictwo cieplne (to izolator generalnie ma być). Materiał nie może się rozwarstwiać czy sypać - będzie używany jako element mocuj±cy grzałkę i niestety będzie musiał przenosić naprężenia. Co¶ na poziomie poliamidów (mechanicznie) wystarczy spokojnie.
Uff... dużo wymagań, pomysłu na takie cudo na razie nie mam. Korzystam obecnie z materiałów żywicopochodnych chyba (jakie¶ kompozyty na bazie wł. szklanego) ale nie radz± sobie z temperaturami tak dużymi. Kto¶ spotkał się z materiałem choćby zbliżonym do moich potrzeb?
__ Irek.N.
Add pictures here
âś–

Stal+przekładka ceramiczna. Konrad
Add pictures here
âś–

Nie da rady, małe wymiary, duża różnica temperatur :(
__ Pzd, Irek.N.
Add pictures here
âś–

No dobra, a co Ty chcesz z tego wycinać? Jaka w ogóle obróbka wchodzi w grę? Frezowanie, toczenie, wiercenie, gwintowanie? A szlifowanie k±tówk±/dremelem? Bo z tego co widzę to szyba od kuchenki (to jest szkło stopione z ceramik±, przewodno¶ć cieplna nikczemnie niska, a wytrzymało¶ć mechaniczna bardzo dobra) by się nadała, tylko być może musiałby¶ to dać do cięcia waterjetem, nie wiadomo co Ty tam majstrujesz. Już nie wspomnę że je¶li to nieduże to być może taki kompozyt z butelkowego szkła i jakiego¶ proszku ceramicznego możnaby domowym sposobem uklepać i zrobić odlew. Duże to ma być? Może by się zmie¶ciło w moim piecu... Konrad PS W sumie dałbym radę stopić szkło borosilikatowe, wystarczy taka wytrzymało¶ć? PS2. W ramach fantastyki, ja bym zaproponował piankę metalow±, nawet mam tu gdzie¶ w szufladzie fajn± próbkę pianki ze stali nierdzewnej :-)
Add pictures here
âś–

W zasadzie wszystko co wymieniłe¶, ale nie w tym rzecz. Mam ramie, wykonuj±ce jaki¶ ruch. Na końcu ramienia potrzebuję wytworzyć na jakim¶ kształtowym elemencie (zazwyczaj miedzianym lub kwasoodpornym) konkretn± temperaturę. Niby nic trudnego, ale nie chcę aby ramie było mocno nagrzewane. Często wykonuje ono skomplikowane ruchy, ma na sobie jeszcze jaki¶ osprzęt i jego wysoka temperatura nie jest mi na rękę. Dlatego materiał izolacyjny.

Czasami dosyć skomplikowany kształt. Bardzo często grzałka na końcu jest mocno dociskana do elementu który nagrzewa, więc mechanicznie musi to trochę wytrzymać. Idealnie było by, gdyby dało się frezować/wiercić.

S±dzę że tak, z zapasem.

Jest toto gdzie¶ do kupienia? Bywa że mam mało czasu na wykonanie elementu.
Miłego i THX :) __ Irek.N.
Add pictures here
âś–

Będę miał po ¶więtach dobr± glinę na formę, po¶więcę żarówkę i powiem czy daje radę.

Jest, nawet chyba jedna z firm należ±cych do grupy w której ja pracuję co¶ takiego robi, ale nie znam szczegółów. Tych pianek jest jak psów, open cell, closed cell, materiały różniste, różne techniki wytwarzania, różne formy, różne "voidage rtatios", różne rozmiary komórek, różne typy przekroju ¶cianki itd. Jest to metal, czyli nie jest kruche, czyli może mieć zasadnicz± zaletę dla Ciebie. Idzie to frezować, choć stanowczo ładniej wygl±da szlifowane. Ale biżuterii robił z tego zdaje się nie będziesz :-)
No to jeszcze jeden pomysł od czapy: kratownica z drutu z austenitycznej nierdzewki. Materiał sam z siebie kiepsko przewodzi ciepło, a jak jeszcze zrobisz ażurowy ustrój, to szybko je rozproszysz zanim co¶ przegrzejesz. A je¶li jeszcze masz gdzie nawalić miedzianych żeberek do bardziej intensywnego zrzucania temperatury... Konrad
Add pictures here
âś–

A wiesz, że kiedy¶ zrobiłem taki izolator... z miedzi! Potrzebowałem w jednym miejscu przenie¶ć temperaturę i zastosowałem rurkę miedzian±. A że miejsca w cholerę dookoła było, to kontynuowałem t± rurk±. Zdziwiłem się, że na 0.7m kawałku z około 350C zszedłem do praktycznie otoczenia. Spodziewałem się, że będzie znacznie gorzej i na wszelki zawin±łem ponad 1.5m :) Taka trochę kretyńska instalacja, ale z pewnych powodów wygodna.
Miłego. __ Irek.N. ps. tutaj miejsca nie mam, trzeba by naprawdę cieniutkie mostki mieć (14mm grubo¶ci mam na izolator).
Add pictures here
âś–

¦licznie. A na moduły Peltiera patrzyłe¶? Może zamiast to izolować, to dałoby się grzać tym czego szukasz. Podobno najlepsz± obron± jest atak :-) Konrad
Add pictures here
âś–

Konrad, ja mam do 500C na gor±cej stronie, a spodziewam się < 60C po zimnej. Niezły modulik :)
__ Pzd, Irek.N.
Add pictures here
âś–

No nie, takie dobre to one nie s±... Konrad
Add pictures here
âś–

O, zobacz http://tiny.pl/hjm6f
Add pictures here
âś–
Dnia Mon, 12 Dec 2011 22:40:05 +0100, Irek N. napisał(a):

Glina Irku. Tylko trzeba najpierw obrabiac, a potem wypalac w piecu :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Reinforced_carbon-carbon http://en.wikipedia.org/wiki/LI-900
Ale nie wiem czy Ci sprzedadza :-)
âś–

No bo to trzeba tak jak w aptece, pytać o generyki. I tańsze i lepsze. Poszukaj materiałów na hasło ASTM C-71, tam jest cała lista. Mam piec do szkła zrobiony z takiego białego- mechanicznie całkiem fest, w ¶rodku szkło płynie jak woda w 7 minut, a z zewn±trz goł± ręk± można trzymać. No i tanie było jak barszcz. Konrad PS Nie twierdzę że Irek tego potrzebuje :-)
Add pictures here
âś–
Dnia Mon, 12 Dec 2011 15:22:30 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

Ostatnio widzialem piec z maty ... nie, chyba nie szklanej tylko ciut lepszej. Ale piece szamotowe robia od wiekow, tylko obrabia sie to wrednie :-)
âś–

Szkło jest amorficzne, zaczyna mięknać znacznie powyżej liquidusu. Nie nadaje się na piec... do szkła. To musiała być jaka¶ ceramika. Rozbierałem kiedy¶ przedwojenny poniemiecki piec kaflowy (w mieszkaniu). Te cegły szamotowe nie były jakie¶ wyj±tkowo twarde, można było poszorować jedn± o drug± i się sypało. Może dlatego że miały dobre 100 lat i to w miejscu gdzie zim± jest cholernie zimno, a lato jest krótsze od ¶redniej krajowej. Hajcowali to bez lito¶ci. Konrad
Add pictures here
âś–
Dnia Tue, 13 Dec 2011 03:14:40 -0800 (PST), Konrad Anikiel napisał(a):

Szkla sa rozne. Piec z czystej krzemionki nadaje sie do posledniejszych gatunkow szkla :-)

A ceramike trudno odroznic od szkla. Tzn w/g skladu chemicznego :-)
To sie nazywalo "piec z maty krzemowej" - ale to artysci, nie musza sie znac na chemii :-)
Mozliwe ze to cos takiego bylo http://www.izo.pl/prod_materialy_wlokniste.php
P.S. Plyty tez robia i to "latwe do obrobki mechanicznej".
âś–

Krzemionka to nie szkło. Prawda?

Aha, Twój moduł spektroskopowy w implancie wpomagaj±cym wzrok Cię zwiódł?

No ale jak masz do wyboru dwie odpowiedzi: szkło albo ceramika, to co taka "mata krzemowa" może oznaczać? Konrad
Add pictures here
âś–
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał

Jak sie dobrze stopi, to wychodzi z niej tzw szklo kwarcowe.

Kiedy naprawde.

No i teraz wybieraj - mata z waty szklanej czy mata z wlokien ze stopionej krzemionki ? :-)
âś–

No i dlatego nie nazywamy szkła kwarcowego krzemionk±. Prawda?

Oczywi¶cie. A skoro trudno to... nie zgadujemy.

...stopionej krzemionki i w jaki sposób zastygniętej? Konrad
Add pictures here
âś–
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości

Nie nazywamy ? Hm, moze i nie nazywamy, ale "Silica is manufactured in several forms including fused quartz, crystal, fumed silica (or pyrogenic silica, trademarked Aerosil or Cab-O-Sil), colloidal silica, silica gel, and aerogel"

Jak to krzemiona - w postaci amorficznej, czyli szklanych wlokienek :-)
âś–