Materia?oznastwo - przeci??

Witam. Jakie przeciążenia są osiągane w konstrukcjach latających? Mam na myśli głównie rakiety artyleryjskie, balistyczne i pokrewne, bo promy kosmiczne to raptem 3-8g, tak samo w lotnictwie wojskowym. W formule 1 jakiś Amerykanin kiedyś rzekomo przeżył ~170g, a mnie tak dokładnie interesuje, czy dzisiejsza technika pozwala na produkcję rakiet(czy też samolotów) który - wraz ze swą elektroniką

- wytrzymałyby przeciążenia rzędu 150-200g. Myśląc o 'samolotach' mam oczywiście na myśli samoloty bezzałogowe.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Reply to
Sqeeb

Sqeeb pisze:

Mnie tam zawsze ciekawiło, jakim cudem koło 1945 roku Anglicy upchali elektroniczne zapalniki zbliżeniowe w pociskach p/lot i lampowa elektronika przeżywała odpalenie pocisku.

Reply to
PeJot ( home

Myślę, że największych przeciążeń doznają pociski artyleryjskie (np. samonaprowadzające pociski moździerzowe). Pwenie nie podają wartości tych przeciążeń, ale podają prędkość wylotową i długość lufy, więc oszacowanie przyspieszenia w lufie nie powinno stanowić problemu.

Maciek

Reply to
Maciej Szymanski

Sqeeb napisal: [ ciach ]

Zerknij sobie do:

ladnie jest tam wszystko opisane.

Reply to
Jacek_P

Był raz koleżka w usa, który konstruował działa i próbował wystrzelić satelitę. I strzelali elektroniką z pewnością na ponad 100km i ona działała. Niestety nie pamiętam jak sie nazywał, ale może ktoś przypomni...

Reply to
vincent

Musiałybyć baaardzo małe. Ale akurat to ciekawi. Jak się domyślam były to loty suborbitalne, tak? ;-] No bo nie sądzę, żeby udało mu się osiągnąć ppk.

Reply to
Sqeeb

No jakoś nie pamiętam. Z tego co jeszcze mogę w miare pewnie powiedzieć, to działał na usługach jakiejś agencji usa, a jak nastały czasy gdy zabrakło kasy, odcieli mu fundusze, to zaczął projektować działa dla tych co płacili. Jako że robił dla złych to już nie żyje coś tak kojarzę. Miał dom gdzieś w lesie, bo pamiętam jeszcze, że czytałem jak któraś z prób nie całkiem się udała i odłamki zbierali po kilka kilometrów dalej.

Reply to
vincent

bartekLTG

Maciej Szymanski pisze:

ATSD, czy pocisk wystrzelony z lufy przyspiesza tylko w samej lufie, czy także po jej opuszczeniu, pchany gazami ?

Reply to
PeJot ( home