materiały przepuszczalne na przód kol

Szkło budowlane (hartowane) 86 --- 93% Teflon poliwęglowy 96,0%

z danych które przytoczyłem widać że szło ma różną przepuszczalność, ale nie potrafię znaleźć jakie gatunki jaką, generalnie fajnie by było gdyby podane było całe widmo, ma ktoś coś w zasobach?

Andrzej

Reply to
GregZorbaEmmanuelYork

Użytkownik "GregZorbaEmmanuelYork" snipped-for-privacy@at.cyROT napisał w wiadomości news:gr2vrr$e08$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Co to jest "Teflon poliwęglowy"?

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów. Nie każdy Żywiec to piwo...

Reply to
Krzysztof Tabaczynski

Krzysztof Tabaczynski pisze:

mnie sie nie pytaj, nie bij, zrozum i wytłumacz - źródło ->

GregZorbaEmmanuelYork

Niedawno w tv na jakimś programie popularno naukowym pokazywali zbudowaną w stanach ogromną elektrownie słoneczną. Żadnych izolacji. Tylko kilometry rur na które promienie kierowane są zwierciadłami zrobionymi ze zwykłej, pokrytej jakimś tanim i błyszczącym materiałem, blachy. Na pytanie do konstruktora " ale jaką to ma sprawność jak to taka tandeta" ten odpowiedział "jak paliwo jest darmo to jak już ma jakąś sprawność to jest zysk". I to była odpowiedz mądrego człowieka. Głupich się bajeruje ze jeden kolektor jest o 0,3% lepszy od konkurencyjnego bo zastosowano w nim cudowną szybkę. Nigdy nie liczy się jakie coś jest dobre, liczy się stosunek jakości do ceny. Jeśli idzie o wykorzystanie słońca do grzania wody to beczka pomalowana na czarno ma najlepszy stosunek jakości do ceny.

Reply to
kogutek

kogutek pisze:

W pełni sie zgadzam, a porównywanie kolektorów to zasada tzw "ogólnej ogólności", gdzie nie wiadomo co z czym i w jakich warunkach, prawdziwych testów nie ma.

Ale to nie do tego mi potrzebne, muszę badać zjawisko przez szybę, a oryginał sie stłukł i nowy kosztuje kupę siana. Z porównań wyszło że podobnymi szybami są szyby na budowę nowoczesnych akwariów i kawałek stłuczonej szyby z kolektora, i tu te szyby na kolektory wygrywają, bo są cieńsze, szybka miała w oryginale 3mm. Poszukuje więc widma przepuszczalności, bo wtedy będę mógł skorygować wskazania przyrządu.

Andrzej

Reply to
GregZorbaEmmanuelYork

GregZorbaEmmanuelYork snipped-for-privacy@at.cyROT napisał(a):

zamiast cudować z widmami mozna zrobić taki eksperyment wziąć dwie soczewki nad jednym ustawić szybkę oryginał nad drugim inną obie soczewki ustawić pod tym samym kątem do słońca tak aby skupiały taki sam promień po czym pod skupiony promień podłozyć dokładne termometry elektroniczne po róznicy temperatur mozna będzie poznać która szyba przepuszcza więcej a która mniej promieniowania słonecznego chyba jakoś tak?

Reply to
olob kowalski

Użytkownik "olob kowalski" snipped-for-privacy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gr5fno$c1t$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A w Wikipedii piszą, że poliwęglan ma przepuszczalność światła 90% +-1%...

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów. Nie każdy Żywiec to piwo...

Reply to
Krzysztof Tabaczynski

A ile litrow dziennie potrafi podgrzac i do jakiej temperatury ?

Podobnie sprawnosc .. jesli i tak musisz czyms przykryc, to mzoe warto wydac 10% wiecej a uzyskac 20% wiecej ? Czyli w praktyce wydac mniej, bo mniej[sze] paneli wystarczy.

P.S. A ta elektrownia wcale nie ma takiej malej sprawnosci. Calkiem sensowny projekt. Spytaj sie konstruktora czemu tak zrobil, a nie postawil czarnych beczek ze zlomu ..

Dnia Thu, 02 Apr 2009 20:24:05 +0200, GregZorbaEmmanuelYork napisał(a):

96,0%

Moze cos takiego?

Jaroslaw Berezowski

Przepuszczalność materiałów transparentnych czy przezroczystych jest podawana i korygowana głównie do zakresu widma światła widzialnego. w Twoim zastosowaniu jeszcze ważniejszy jest parametr przepuszczalności całego widma podczerwieni. w tym kryterium mieszczą sie odmiany szkła tzw. beztlenkowego czyli o mozliwie niskiej zawartości tlenku żelaza, który jest główną barierą dla podczerwieni. W kraju takie szkło produkowała kiedyś tylko jedna huta. Zadzwoń do nich i spytaj.

bynio

Jaroslaw Berezowski pisze:

tak, to było to czego szukałem, Szkło Borowe, robi się z tego kolektory rurowe, zdobyłem płytkę, i muszę powiedzieć że wytrzymuje temperaturę, kupiłem to w GB, bo w PL nie chcieli mi kawałka 150x150 sprzedać, tylko tafle

Andrzej

Reply to
GregZorbaEmmanuelYork