mini reaktory atomowe

W dniu wtorek, 28 marca 2017 03:33:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Zacytowałeś moją wypowiedź i dopisałeś że to on napisał.
Konkurencja. Na zasadzie następstwa zdarzeń. Po prostu byli pierwsi. Dla Ciebie to może mieć bardzo duże znaczenie, drąż ile dasz radę.
Tobie się nie chwalą, więc Ty nie widzisz. Powinieneś na nich nakrzyczeć.
Zgadnij.
Spadły wcześniej. Przecież nie wykupiliby po cench z 2000.
Po 2001 cała branża startupó technologicznych była w kryzysie.
No to porównaj jedno z drugim. Napisz co wiesz, a nie co potrafisz znaleźć w googlu i z tego zrozumieć po swojemu.
Ty masz pojęcie co to jest IPO?
Racja, to musiało być parę lat po 2001. w 2001 to ja dopiero zaczynałem z nimi działać.
A wyobrażasz sobie że jak chcesz naraz dużo kupić to dostaniesz cenę wyższą niż przed ogłoszeniem tego chcenia?
Coś mi się widzi że znalazłeś kilka przypadkowych informacji z googla i nie potrafisz z nich złożyć całości w logiczy sposób, więc złożyłeś całość po swojemu.
Reply to
Konrad Anikiel
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu wtorek, 28 marca 2017 03:33:01 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
W sensie, ze pierwsi wypuscili produkt na rynek ? To oczywiscie moze sie zdarzyc.
No to w koncu maja produkt, ktory chca sprzedawac, czy nie maja ? Czy maja, ale nie chca sprzedawac ?
Tak jakos mi sie wydaje. Tylko ... niby dziala, wiec ciakawe - zywotnosc krotka, czy cena zbyt wysoka ?
Spadły wcześniej. Przecież nie wykupiliby po cench z 2000.
Ty masz pojęcie co to jest IPO?
Chyba mam. Za to mam watpliwosci, czy Ty masz.
Czyli nie z HP, a z PP. Chyba, ze masz na mysli 2002 PP zdaje sie dzialac do dzis, nikt ich nie wykupil.
Oczywiscie. Z tym, ze cos pisales o 50 centach. Ale to nie byl wykup, tylko fuzja. Za obopolna zgoda.
Nie przypadkowych, tylko wiem czego szukam. Niestety - minelo 15 lat, wiec duzo informacji zniklo, odszukac moge jedynie fragmenty. Za to mam wrazenie, ze ty zrozumiales prasowe wycinki po swojemu.
A tu akurat finanse mamy, one dosc precyzyjne sa.
J.F.
W dniu wtorek, 28 marca 2017 18:55:10 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Poszukałem po papierach. Pracowałem w dwóch firmach po kolei, w obu robiłem ten sam projekt dla HPower. Przeszedłem w 2001. W tej drugiej współpraca z nimi skończyła się po wrogim przejęciu, może 2002, może w 2003, tego potwierdzić nie mam jak. Ty przeczytałeś propagandę w stylu "shiny happy people" i pomyślałeś że było cudownie. Myśl co chcesz, nie będę Cię do niczego przekonywał. Miałeś szansę się czegoś dowiedzieć.
Reply to
Konrad Anikiel
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu wtorek, 28 marca 2017 18:55:10 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Akcjonariusze HP za swoje akcje dostali po 0.83 akcji firmy przejmujacej, Plug Power.
To chyba uczciwy uklad ? Pomijajac oczywiscie kwestie ceny, ale to sie wylicza na podstawie cen aktualnych. No i akcjonariusze wyrazili wczesniej na to zgode.
Z tym, ze ja sie czepialem glownie tego "sciagnal z rynku akcyjnego 5 mld". Twoim klientem byl H Power, on sciagnal IMO ~100 mln, choc tu sie moge mylic co do kwoty.
Za to jej pierwotni wlasciciele ... o, oni mieli szanse na sciagniecie 5 mld. Choc tak bardzo nie liczylbym na te kwote - jakby zaczeli sprzedawac swoje akcji, to cena by raczej szybko spadla.
A co do "ludzi wyrzucili"
Patent 7,141,322 Alcohol fueled direct oxidation fuel cells Inventors: Qi; Zhigang (North Arlington, NJ), Kaufman; Arthur (West Orange, NJ) Assignee: H Power Corporation (Belleville, NJ) Filed: June 27, 2002
Patent 7,396,611 Fuel cell catalyst layer Inventors: Xu; Zhiqiang (Bloomfield, NJ), Qi; Zhigang (North Arlington, NJ), Kaufman; Arthur (West Orange, NJ) Assignee: Plug Power Inc. (Latham, NY) Filed: December 15, 2003
Wiec tak od razu ich nie zwolnili.
J.F.
Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu wtorek, 28 marca 2017 21:57:51 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
No i powiedz co te daty znaczą?
Ze panowie Qi i Kaufman w czerwcu 2002 pracowali dla H Power, a w grudniu 2003 dla PP. Co jest zrozumiale po polaczeniu firm.
Ale konkurencja ich nie wywalila, przynajmniej nie od razu :-)
J.F.
W dniu 2017-03-28 o 14:57, J.F. pisze:
W Polsce prowadzono prace nad ogniwami paliwowymi, które zamiast do przemysłu trafiły do muzeum techniki na wystawę. Właśnie tam byłem dzisiaj i widziałem.
P.S. Jest w tym muzeum wystawa starych motocykli, ale nie widziałem tam legendarnego przedwojennego motocykla marki Sokół.
WM
Reply to
WM
Użytkownik "WM" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58da91ad$0$661$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
Ale jak rozumiem - bynajmniej nie "trafily do muzeum", tylko akurat w Muzeum zorganizowano wystawe o najnowszych osiagnieciach.
No coz ... mozna miec mieszane odczucia co do tego kroku :-)
J.F.
W dniu 2017-03-28 o 19:19, J.F. pisze:
Eksponaty nie są nowe. To muzeum, a nie wystawa nowoczesnych pomysłów technicznych.
WM
Reply to
WM
Dnia Mon, 27 Mar 2017 17:27:48 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
A to jakos nie pamietam, zebys cos pisal. Moze za bardzo zawoalowałes.
A kto sprawdzal ... mysle, ze ludzie bardzo zainteresowani pozniejsza wspolpraca z Iter. I na ~15 lat przed emerytura :-)
No coz, kiedy to ma zaczac pracowac ? Za 10 lat maja byc jakies ambitniejsze wyniki, to jeszcze zdazymy podyskutowac. O ile Usenet dozyje :-(
J.F.
W dniu wtorek, 28 marca 2017 23:48:58 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Zrozumiałe jest też że po przejęciu jednej firmy przez drugą nie wymienia się umów pracownikom przejętej firmy. Pracują oni wciąż dla starej firmy, zmienia się tylko jej właściciel.
Ta historia była trochę jednak inna. Te 5 miliardów to nie był pieniądz, tylko przewidywana wartość kontraktu z DOE który miał ambitny plan wymiany generatorów z silnikami Diesla we wszystkich domach nie podłączonych do sieci (wówczas to szacowano na pół miliona domów). 10 tysięcy dolców za jedną instalację. Projekt był w zaawansowanej fazie, dane z pięciuset instalacji beta były zgodne z przewidywanymi, więc tam wszyscy mówili o tych planach jak o rzeczywistości. Większość akcji z IPO została kupiona przez założycieli HPower, w celu ewentualnej odsprzedaży ich potem, kiedy wzrosną jeszcze bardziej. I to oni je potem sprzedali w ramach buyoutu w 2002. Niestety, ze stratą. Nie mam jak już teraz dojść, czy Plug Power kupił Hpowera bezpośrednio od jego pierwotnych akcjonariuszy, czy jako pudełko makulatury, po wrogim przejęciu. Niemcy maczali w tym palce jako kapitał sprawujący kontrolę nad podmiotem który HPowera przejął.
Reply to
Konrad Anikiel
W dniu środa, 29 marca 2017 06:54:06 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
Projekt zaczęto (nie licząc polityczno-organizacyjnych cyrków) od powołania komitetu który napisał bardzo szczegółowe przepisy według których potem cały obiekt miał być zaprojektowany, zbudowany, uruchomiony i ekploatowany. Te przepisy były tak dobre, że afcen potem włączył je do swoich przepisów na wysokotemperaturowe reaktory. Do dziś ludzie z tamtego komitetu sprawdzają i akceptują każdy kawałek papieru na zgodność z przepisami które zaczęli pisać z grubsza 20 lat temu. Śliczna fucha, nieprawdaż?
Reply to
Konrad Anikiel
W dniu środa, 29 marca 2017 02:29:50 UTC+9 użytkownik WM napisał:
Ogniwa paliwowe to nie nowość. Awaria Apollo 13 była spowodowana eksplozją zbiornika tlenu, z którego ogniwo paliwowe wytwarzało prąd.
Reply to
Konrad Anikiel
W dniu 2017-03-29 o 03:26, Konrad Anikiel pisze:
Pierwsze ogniwa paliwowe powstawały już w 19 wieku.
WM
Reply to
WM
W dniu środa, 29 marca 2017 14:02:56 UTC+9 użytkownik WM napisał:
Tylko z zastosowaniami było krucho. Ludzkość używała miedź już 10000 lat temu. I co z tego, kiedy Tesla swoją cewkę zbudował dopiero w 1891 :-)
Reply to
Konrad Anikiel
W dniu 2017-03-29 o 07:02, WM pisze:
Podobnie jak Leclanchego. Może jednak paliwowe to ślepa uliczka, skoro nadal nie ma ich w Biedronce przy kasie? :-) A Leclanchego są.
Robert
Reply to
Robert Wańkowski
W dniu środa, 29 marca 2017 15:22:38 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
Co prawda to nie produkt na Biedronkę, ale jest trochę miniaturowych domowych elektrowni z ogniwem paliwowym. Teraz najlepsze to chyba SOFC.
Reply to
Konrad Anikiel
Dopiero stosunkowo niedawno wyeliminowano drogie składniki, zastępując je tańszymi, dzięki temu upadła zaporowa bariera cenowa ogniw paliwowych. Pojawiają się coraz bardziej masowo autobusy na ogniwa paliwowe. Solarisy z polski też są oferowane w tej wersji.
WM
Reply to
WM
W dniu środa, 29 marca 2017 16:39:06 UTC+9 użytkownik WM napisał:
Do pojazdów to chyba główną barierą były wysokociśnieniowe zbiorniki odporne na zmęczenie i jakieś tam formy zniszczenia materiału od wodoru. 700 bar wpompować i wypompować codziennie, to jest wyzwanie nawet dla włókien węglowych. Nie pamiętam jaka jest żywotność tych zbiorników, ale nie jest imponująca. Niewyklucznoe że dopiero grafen wywoła rewolucję. Którą Morawiecki oczywiście prześpi...
Reply to
Konrad Anikiel
W dniu środa, 29 marca 2017 08:35:05 UTC+2 użytkownik Konrad Anikiel napisał:
A ile taki diwajs kosztuje mniej więcej?
L.
Reply to
Lisciasty