nazewnictwo wału korbowego

Polska to dziki kraj i Zenki pisza byle co, bo na wsi wała nie widzieli W Mimcach jest porządek, są normy, sa urzędowe katalogi i tam żaden Zenek nie robi za błazna, bo go wyślą do mycia garów
Reply to
a a
Nie rozumiem. Jak rozumiesz "monolityczny" ?
Dlaczego nie moglby byc silniku samochodowym?
A jak zrobic monolityczny w silniku statkowym, jesli wał liczy sobie kilkanascie metrow dlugosci, a i szerokosc ma stosowną.
Jeszcze byly samochody i motocykle dwusuwowe - tam istotnie wał nie mogł byc monolityczy, choc ... a moze by sie dało.
J.F
Nie kombinuj. Odpowiedz jest wał korbowy kuty.
t-1
środa, 19 stycznia 2022 o 17:36:54 UTC+1 t-1 napisał(a): > W dniu 2021-12-23 o 00:38, Zenek Kapelinder pisze: > >> Adam > > Na zdjęciach widać wały wykorbione. W języku polskim funkcjonują dwie nazwy. Są wały korbowe czyli np korba do wyżymaczki, korba do studni, korba w ręcznym młynku do kawy, kiedyś korba do odpalania silnika w samochodzie, korbka do podnoszenia szyby w drzwiach samochodu. To co na zdjeciach to wały wykorbione powszechnie choć niepoprawnie w języku polskim zwane korbowymi. Na egzaminie na taki wał jak na zdjęciach z linku trzeba powiedzieć że wykorbiony ale kupując go w sklepie trzeba powiedzieć że korbowy. > Nie kombinuj. > Odpowiedz jest wał korbowy kuty. >
Polsce o tym jak co się nazywa decyduje jaka Rada Języka Polskiego czy jakoś tak się nazywająca. Inter cars zapewne mógłby wnioskowac do tej rady o opinie jak się coś nazywa albo powinno nazywać. Ale sam nie może decydować co jest poprawna nazwą. Korbowy pochodzi od korby. Wykorbiony bo ma wykorbienia i ni chuja w wyglądzie nie przypomina korby.
Reply to
Zenek Kapelinder
rada języka polskiego nie zajmuje się termonologią tecjhniczna bo ma siedzibę w PAN-ie
Terminologią techniczną zajmował sie NOT i jego stowarzyszenia i instytucje normujące oraz wydawnictwa naukowe techniczne, publikujące slowniki.
Ale już napisalem 100 razy, że "billet crankshaft" to korbowód wykonany ze steel billet czyli z kęsa stalowego
a co to jest kęs stalowy to też napisałem 10 razy i podałem zdjęcia jak wygląda
Reply to
a a
Jaki znowu korbowód wymyśliłeś? Ale masz rację. Korbowody są kute z kawałków rozgrzanej do żółtego koloru stali.
Reply to
Zenek Kapelinder
W Radzie ds Języka Polskiego zastanawiano się, jak skrócić nazwę papieru bakelityzowanego? Padła propozycja PABAK Jednak ktoś kumaty zapytał, jak wtedy nazwiemy jedwab bakielityzowany?
Reply to
t-1
niedziela, 23 stycznia 2022 o 13:31:05 UTC+1 t-1 napisał(a):
A czy ja coś mówię żebyś nie pobierał nauki z gazet?
Reply to
Zenek Kapelinder
Jedwab się przemysłowo/komercyjnie bakelityzuje? :)
Reply to
Marcin Debowski
Z jedwabiem smieszne tak samo jak to że w PRL mógł być Polski Związek Piłki Nożnej a nie mogło być Polskiego Związku Piłki Ręcznej. Teraz za to mógłby być Polski Związek Piłki Ręcznej i też nie ma takiego. Za to teraz nie może być Chrześcijańskiej Unii Jedności. Nie wiem czy jedwab sie bakelizuje. Pewno nie bo po wpisaniu jedwab bakelizowany google milczy. Ale nie znaczy że nie ma nazwy " jedwab bakelizowany" ani skrótu tej nazwy. Nawet jeśli powstała kilka godzin temu to już jest. Może się nie przyjąć ale anulować się jej nie da. Tak samo z języka polskiego nie da się wycofac wału wykorbionego i korbowego. Najpierw był korbowy i ma w języku polskim kilkaset lat. A stosunkowo niedawno połączono kilka korbowych w jedną całość i nazwano wykorbionym. Kawałek stali z którego robi się odkuwke nazywa się kęs. Czy to znaczy że można go odgryźć zębami od większego kawałka stali?
Reply to
Zenek Kapelinder
Pewnie za drogi. Ale ...

rozumie o co chodzi ?
P.S. czy "papier bakelizowany" to to samo co "laminat papierowo-fenolowy" ?
Mandaty wystawiac gesto, to sie wycofa :-)
J.F
W dniu 19.01.2022 o 17:37, t-1 pisze:
Billet crankshaft nie jest kuty.
Reply to
robot
poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 15:48:19 UTC+1 robot napisał(a):
A jak będzie się nazywał jak będzie kuty.
Reply to
Zenek Kapelinder
W dniu 09.01.2022 o 00:13, Swift pisze:
To ma sens.
Reply to
robot
W dniu 10.01.2022 o 13:03, a a pisze:
Teraz już wiem, że i ty zaliczasz się do tej kategorii.
Reply to
robot
W dniu 2022-01-24 o 11:01, J.F pisze:
Wydaje mi się, że dentyści przy dopasowywaniu protez czy nawet plomb zębów stosują rodzaj kalki*, która się odbija na stykających się powierzchniach i daje znać gdzie spiłować ząb.
*
kalka - cienki arkusz** pokryty barwnikiem mającym pod działaniem nacisku zdolność przenoszenia się na stykającą się z nią powierzchnię innego materiału. Stosowany dawniej powszechnie w maszynach do pisania w celu otrzymania kopii.
Tym materiałem pokrytym barwnikiem jak widać u dentystów może być także tkanina jedwabna.
** arkusz, dawniej zazwyczaj kartka papieru.
Reply to
t-1
Wydaje się, że do wizualizacji siły zgryzu lub miejsc zgryzu. Jak zaciśniesz zęby to w tym miejscu się zabarwia.
Formalnie powiedziałbym że tak, ale na ogół papier to coś cienkiego a przez laminat (w przypadku tego typu żywic) rozumiemy cześciej kompozyt wielowarstwowy. Ale nie trzymaj mnie tu za słowo, bo niestety wypadłem z polskiego obiegu językowego już jakiś czas temu.
Reply to
Marcin Debowski