"Nie wolno pokrywać

Grupa chemiczna chyba wymarła, więc zapytam tuaj.

Na puszkach farby w sprayu jest napis "nie wolno pokrywać lakierami na bazie akrylu". Dlaczego tak jest? Co się stanie jeżeli jednak pokryję akrylem? Po prostu nie będzie się trzymało, czy też grozi to wywiązaniem się jakichś trujących gazów czy innych produktów?

Akurat farby akrylowe (ze sklepu papierniczego) pasują mi do robienia sitodruku na obudowach. Jak drukuję 1-2 obudowy, a i to od wielkiego dzwonu, to nie będzę kupował kilogramowej puszki farby sitodrukowej za

50-60zł. Do tej pory drukowałem tylko na polistyrenie i o dziwo, nieźle się to trzyma. Teraz będę miał do nadruku obudowę metalową, malowaną sprayem, więc martwi mnie ten napis na puszce.

A może jakąś inna farbą spróbować drukować? Musi ona być w stanie przejść przez sito 120 nitek/cm. A może Distal? :-)

Reply to
__Maciek

W dniu 2015-12-10 o 21:25, __Maciek pisze:

Nie ma pytań, to nikt nie odpowiada. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@4ax.com...

Trudno powiedziec. Bardziej skomplikowane reakcje tez mozliwe, np zaplon farby ... choc malo prawdopodobne. A moze tylko nieodporna na rozpuszczalnik farb akrylowych.

Co to dokladnie za farba ?

Distal nie jest farba. Ale farby epoksydowe sa.

Fri, 11 Dec 2015 12:36:54 +0100 "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

napisał:

Spray: Dupli-color czarny mat, EAN: 4048500585029. Ale takie ostrzeżenie jest na większości farb w spray'u.

Farba do druku: Madisi Acrylic, kolor 215, EAN: 6933555100069

Polemizowałbym :-) Już nie raz coś nim malowałem (niewielkie elementy), chociaż jako farbę sitodrukową go jeszcze nigdy nie próbowałem zastosować.

Reply to
__Maciek

Fri, 11 Dec 2015 12:36:54 +0100 "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

napisał:

Jak nieodporna to lepiej - nadruk "weżre" się w farbę i będzie się dobrze trzymał (mam nadzieję).

Reply to
__Maciek

Użytkownik "__Maciek" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@4ax.com... Fri, 11 Dec 2015 12:36:54 +0100 "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

nie potrafie zidentyfikowac tej farby, bo oni jakiejs wariacji dostali z farbami, ale moze chodzic o to

"Lakiery akrylowe W porówaniu z lakierami syntetycznymi lakiery akrylowe mają kilka zalet. np.:

- po całkowitym wyschnięciu może być pokryty innymi lakierami (lakier syntetyczny sam się podnosi).

Lakier na bazie żywicy alkydowej (żywica syntetyczna)

-Malowanie na starym lakierze na bazie żywic syntetycznych Zwykle nie można na nie nakładać kolejnych warstw z uwagi na rozpuszczalniki wykorzystane w kombinacjach akrylowych i nitrocelulozowych, powodujące powstawanie pęcherzy i puchnięć. "

Czyli - potraktowany rozpuszczalnikiem "do akrylu" tanszy lakier "sam sie podnosi".

IMO - jesli tym sitodrukiem beda namalowane tylko male elementy, to ryzyko mniejsze.

Thu, 10 Dec 2015 22:43:36 +0100 Robert Wańkowski snipped-for-privacy@wp.pl napisał:

Też racja. Zadając pytanie tworzy się ruch, a wtedy ten ma szansę dalej wzrosnąć. Następnym razem dam chociaż crossposta.

Reply to
__Maciek