Niepełen walec drogowy

Zauważyłem, że są dwa rodzaje walcow: obie osie pełen walec i tylko jedna oś pełen a druga 4 koła obok siebie. Przyglądając się wymiany nawierzchni widziałem, że jeździli tylko tym niepełnym, pełen stał nieużywany. Oba takiej samej wielkości, mimo to służą do innych zastosowań?

Reply to
Marek

W dniu 2017-11-29 o 11:48, Marek pisze:

mówisz o takim 1 z brzegu?

walce statyczne i wibracyjne do różnych celów. Natomiast sama guma lepiej wyciąga (zagęszcza) kruszywo.

Robak

Reply to
Sir_Robak

Użytkownik "Sir_Robak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ovm5g1$2hf$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2017-11-29 o 11:48, Marek pisze:

Raczej o czyms takim

nie wiedziec czemu napisali "z kołem gumowym".

No i z opisu - na jednej osi 4 opony, a tu mamy 2 opony ... i wiekszosc takich co google znajduje ma 2 opony (plus metalowy walec na jednej osi).

O, ciekawe, czemu ? Wydawaloby sie, ze cisnienia przy gumie mniejsze ...

Wibracyjny ale bez wibracji też pracuje.

Ma z tyłu gumę ma to napisali :)

Ciśnienie w kołach regulowane, a koła na niezależnych "pnaumatykach" i czasem też się tak je nazywa. I "zamykają" nawierzchnie bitumiczne. Naciski na koło dochodzą o ile sie nie mylę do ~4,5 t

Robak

Reply to
Sir_Robak

Nie, taki normalny a nie taki rozciagniety. Nazywał się nahamm dv 90 ale to co znajduje w sieci to takie wersje z pełnymi walcami a nie tylko z jednym.

Jeździli tym gumowym po świeżym asfalcie.

Reply to
Marek

W dniu środa, 29 listopada 2017 21:29:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

Z dwoma kołami bez sensu. Jak taki walec złapie gumę, to się połamie.

Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... W dniu środa, 29 listopada 2017 21:29:48 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

Patrzac w googla, to wiekszosc takich. Albo sie nie lamia, albo fabryka ma w instrukcji ma stosowne zastrzezenie ze opony nalezy wymieniac co 1000h pracy i zarabia na ich sprzedazy :-)

O ile dobrze pamiętam to nie pisałem o.oponach tylko no kołach. To nie są koła pneumatyczne, wygląda jak warstwa sztywnej gumy opasanej na stalowym kole.

Reply to
Marek

Google znajduje jednak pelno fotografii, gdzie na jednej osi sa 4 gumowe kola ... hm, mam wrazenie, ze pompowane, a na drugiej dwa ... jakby jeszcze bardziej przypominajacych pompowane.

Pelno jest tez zdjec, gdzie na jednej osi mamy stalowy(?) walec, a na drugiej dwie opony

Swoja droga ciekawa konstrukcja - ten walec to jakis dociazony w srodku, czy moze wibracyjny ? Bo silnik wybitnie obciaza os z oponami.

Hm - gdzie to ma wibrator - w tym walcu ?

W dniu 2017-11-30 o 18:33, J.F. pisze:

Widać, że to takie proste i oczywiste nie jest... to ubijanie.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2017-11-30 o 18:33, J.F. pisze:

Duże są różnice między oponami do walca.

Opona do walca na ciśnienie 7bar jest z odpornym na przebicie grubym bieżnikiem.

WM

Reply to
WM

W dniu 2017-11-30 o 21:59, WM pisze: Oponę można wypełnić płynem

elastomerem
WM

Reply to
WM

W dniu czwartek, 30 listopada 2017 19:35:52 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:

Być może dany przegub na wypadek awarii daje się łatwo wymienić/naprawić. No i taki walec nie jeździ po śmieciach tylko po przygotowanym podłożu. Góźdź żelazny tam nie leży.

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a20615b$0$5152$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2017-11-30 o 18:33, J.F. pisze:

Ciekawe.

Czy ja dobrze rozumiem, ze w walcu sa dwa wibratory, kreca sie razem z walcem, ale zmieniaja im wzajemna faze, i w rezultacie wibruja zawsze w pionie ?

W zasadzie narzucajace sie rozwiazanie i nawet dosc proste ... jesli realizowane elektro/nicznie :-)

Osobna sprawa, to izolacja reszty pojazdu od wibracji ...

Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a215e3b$0$15207$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup

Przyjrzalem sie filmowi ... one tam nie wibruja w pionie, tylko wrecz w poziomie. Tzn wibracje powoduja obroty walca przod/tyl, czy jak kto woli - lewo/prawo. Nawet w tekscie podkreslaja, ze to trzeci przypadek.

No to problem synchronizacji odpada,

przy okazji sily sie kasuja - zostają tylko momenty dzialajace na walec ... no i niestety tarcie przenosi je z powrotem na os i pojazd.

Ale ze to daje rownie dobre zagęszczanie, a nawet lepsze, to sie troche dziwie ...

Ciekawe jak to potem w zamowieniu wychodzi ...

-nasz walec ma wieksza wydajnosc i wystarczy 9 przejazdow zamiast 10.

-albo przejedziecie 10 razy, albo zaplacimy za 9 :-)

Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a20615b$0$5152$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Tu jest dobre wyjasnienie

O ile rozumiem - przy wstawce w istniejacy asfalt zwykle walcowanie zostawia szczeline, w ktorą wplywa woda, zamarza i wywala.

Przy wibrujacym pionowo - wibrowany jest tez stary asfalt, spęka i zimą wywali obok.

Przy tym ich "oscylacyjnym", szczelina jest wypelniana dobrze, a stary nienaruszony.

Ciekawym - tak naprawde jest, czy:

-zwykle walcowanie wystarczajaco wypelnia szczeliny, jesli starannie zrobione.

-dobrze pisza ... ale powinien walec wibrowac w poprzek tej wstawki, zeby dobrze boczne szczeliny wypelnic, a nie wzdluz,

-ich "oscylacje" i tak niszcza stary asfalt :-)

W dniu 2017-12-01 o 19:54, J.F. pisze:

Już wiem jakim walcem u mnie, na pewno, nie naprawiają dróg.;)

Reply to
nadir

To ja dorzucam jeszcze takie inne dziwne:

robot

W dniu 2017-12-04 o 14:57, robot pisze:

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 00:44:35 UTC+9 użytkownik Robert Wańkowski napisał:

Tak, ten z liną zawiązaną na sypeł :-)