o co tu chodzi -rodzaj ?rubek

akurat super to pasuje z moim poprzednim wątkiem.

Może mi ktoś to wytłumaczyć? Mam opiekacz do chleba. Stopiła się izolacja przewodu zasialającego. Koniec roku wiec zmobilizowałem się trzeba wymienić. Biore płaski i krzyżakowy śrubokręt z garażu + kombinerki. I ZONK nie będę pisał brzydko. Okazuje się że typowy śrubokręt nie pasuje. Lekko zirytowany by nie powiedzieć gorzej patrze jak wygląda sprawa w czajniku elektrycznym. Oczywiście zupłenia inna końcówka śrubek.

Dlaczego tak jest? Moja wersja żeby samemu nie naprawiać tylko nowe kupić.

Może mi ktoś powiedzieć dlaczego w sprzęcie za 100 zł zasialnym 230 V nie stosuje się śrubek ze zwykłą krzyżakową główką. Jaka jest wersja oficjalna wersja producentów.

Bo w takim laptopie to 90% rzeczy można zrobić krzyżakiem. Wiec dlaczego nie da się wymienić kabla zasilającego zwykłym krzyżakiem.

Reply to
suryga

A masz uprawnienia? Bo te śrubki to głównie dupochron przed Kazikiem krótkowidzem co druta w paski myli z dutem bez pasków. Jak by chcieli żeby bylo nie naprawialne to by zabili nitami. Ciesz sie że masz śrubki. Ja w opiekaczu mam nity ...

Reply to
Sebastian Biały

W dniu niedziela, 20 grudnia 2015 21:52:13 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Marudzisz. 50 lat temu byś narzekał że jest philips, a zawsze był płaski. Potem że pozidrive. A teraz, co tam masz w tym opiekaczu? Zgaduję że torx z dziurką. Nie masz torxa z dziurką? Toż to podstawowe narzędzie teraz jest! W każdym zestawie bitów 6.35 musi być kilka rozmiarów.

W dniu 2015-12-20 o 22:43, Konrad Anikiel pisze:

Albo płaski. Kreska - kropka - kreska :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Mi czajnik za 30 zł skleili. Nowy za 50 zł właśnie spojrzałem i jest na zatrzaski.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2015-12-20 o 21:52, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Bez przesady, rozebrać się da, tylko trzeba się uzbroić w stosowne narzędzie. Którego statystyczny Kowalski nie ma, zatem pójdzie do serwisu, da zarobić, a przy okazji będzie bezpiecznie.

Reply to
PeJot

Jak kończyłem karierę malarza w USA 8 lat temu to kupiłem sobie zestaw DeWalt akumulatorowych narzedzi. I do tego zestaw wierteł/końcówek Allinone za kilkadziesiąt $ na przyszłość. Nie mam takiej końcówki. Czyżby technika tak poszła do przodu?

Reply to
suryga

Czy my mówimy o zmianie kabla w opiekaczu na chleb? Gdzie są trzy przewody? A tak naprawdę trzeba uważać na jeden. A nawet jak się ten jeden źle podłączy to wył różnocowoprądowy się uruchomi. I nie będzie prądu.

Nie mam drabiny z atestem wiec muszę zawołać elektryka żeby żarówkę mi wymienił będzie za chwile :(

Reply to
suryga

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 10:00:22 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Tak mi się wydaje że jak po ośmiu latach masz te same, to znaczy że ich nie używasz. A skoro nie jesteś 'power userem' to wystarczy Ci chińska tandeta, przecież to grosze kosztuje, tu sobie zamów:

a jak nie masz róznicówki to?

Reply to
masti

To nie działa opiekacz?

Reply to
suryga

Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Tak czy inaczej - ktos mysli o tym jak utrudnic serwis. Bo nie powiesz, ze wyszukuje te fikusne srubki, bo one lepsze z jakichkolwiek powodow. Philips owszem - szybciej sie przykreca w fabryce.

A jak znam zycie - to bity 6.35 nie podejda :-)

a niby dlaczego miałby nie działać?

Reply to
masti

Może nie te same bo to się gubi, niszczy itd. Chociaż powiem szczerze że mam Dewalta ostatnie bity krzyżakowe (philipsa) i pilnuje ich jak oka w głowie bo są nie do zajechania.

A wracając do tematu. Rozumiem że tym zestawem z linka rozkręcę 95% urządzeń na ziemi? :)

Reply to
suryga

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 10:22:06 UTC+1 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

Zanim to do Ciebie dojdzie (kilka tygodni czasem idzie) to już ktoś wymyśli kolejny standard. To się nazywa "tamper proof" po to żebyś właśnie nie mógł tego otworzyć bele czym co akurat masz pod ręką. Założę się że ta sama firma wymyśla kolejne łby wkrętów, co robi te zestawy bitów to nich :-)

W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 10:14:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Philips w fabryce się przykręca bardzo kiepsko. Jeśli jeszcze z tych starych standardów coś się nadaje do niezawodnej automatyzacji, to pozi. Ale teraz już i tak wszystko na torxach.

No to wtedy trzeba będzie poszukać takich co podejdą. Abo długich 6.35, albo 4mm, albo wręcz śrubokręta ze stałą rękojeścią, z cienkim i długim sztyftem. Wszystko jest, kwestia ile masz czasu i motywacji na szukanie.

a co to jest 6.35 ? zapytam się głupio.

jak już sobie odpocząłem to mam pytanie Co powinienem mieć żeby rozkręcić 95% urządzeń dostępnych w gospodarstwach domowych na terenie UE?

Czy to co Konrad zapodał powyżej rozwiązuje ten problem systemowo na dzisiaj?

Reply to
suryga

Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Rozmiar szesciokata

Absolutnie nie. Srubka pewnie bedzie w zaglebieniu o srednicy znacznie mniejszej.

A tu jeszcze potrzebujesz oprawe do koncowki - razem z 8-10 mm srednicy...

Po prostu - patrzec przy kupowaniu na dlugosc gwarancji.

Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

No ba - nie wystarczy wymyslec nowe srubki - trzeba jeszcze dostarczyc odbiorcy narzedzia do ich wkrecenia :-)

W dniu 2015-12-21 o 10:04, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Ty to wiesz, ale statystyczny Kowalski już niekoniecznie.

Reply to
PeJot