Odciąg lakieru - małe stanowisko

Cześć. Ma ktoś w pracy małe stanowisko lakiernicze z odciągiem? Szukam w internecie czegoś takiego i nie bardzo widzę.
Chodzi o ręczne lakierowanie drobnych elementów, obudowy małych urządzeń itp. W necie w zasadzie tylko kabiny, komory, ściany odciągowe.
--
____________________________________________________________MAT_______

Małe to może być "hermetyczne", obsługiwane przez rękaw, z kabelkiem odprowadzającym nadciśnienie. Ułatwia to uzyskanie małych wymiarów, a przy okazji jest "czyste".
W dniu 2012-01-18 21:51, wt pisze:

Dzięki wszystkim za sugestie. Z odpowiedzi wnioskuję, że specjalne filtrowanie powietrza zbędne. Lakierować ja nie będę. Projektuję wentylację w zakładzie, który sobie wymyślił takie stanowisko i zastanawialiśmy się co za odciąg zrobić.
--
____________________________________________________________MAT_______

Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomości grup

To moze jednak kupic gotowa komore lakiernicza ? Bo dasz za mocny wentylator i bedzie wiatr hulal i wszystkie pyly z okolicy zasysal ..
W dniu 2012-01-26 15:06, J.F pisze:

Bardzo chętnie, dlatego pytałem o namiary. "Za mocny wentylator nie problem podregulować"
--
____________________________________________________________MAT_______

Kiedyś takie coś miałem do dorywczych lakierowań. Prostopadłościan z blachy. Tak z metr wysoki, metr szeroki 70cm głęboki. Ścianki na zawiasach od szafy zrobiłem żeby można było złożyć. Wentylator był w scianie. Taki ze 30 cm średnicy. Z tektury prostokątną rurę skleiłem i w czasie lakierowanie podłączałem do wentylatora. Sprawdzało się. Piecyk do wygrzewania też miałem. Z kartonu po dużym telewizorze i termowentylatora. W czasie malowania farbą i rozcieńczalnikiem śmierdziało. Ale kurzu z farby nie było. Pomyśl o kupnie agregatu hydrokinetycznego do lakierowania. Albo markowego pistoletu elektrycznego. Miałem kiedyś taki pistolet. Prawie nie kurzy i zużycie farby spada o połowę. Przy niedużych elementach i dorywczym lakierowaniu żadna kabina przy lakierowaniu hydrokinetycznym nie będzie potrzebna. Na gazecie położysz detale. Potem gazetę wyrzucisz albo spalisz jak masz w czym. A może wałkiem byś spróbował. Jak proste detale bez zakamarków to idzie jak burza. A po dojściu do wprawy i dobrym wałku jakościowo wychodzi bardzo dobrze. Dzisiaj tak malowałem obudowę do czegoś. Farbę strukturalną wziąłem. Wyszło jak z najlepszej lakierni

W dniu 2012-01-20 03:07, kogutek pisze:

Potwierdzam, do dupereli jak znalazł.
--
P. Jankisz
W dniu 2012-01-18 20:19, Lagod pisze:

W sumie to mam coś takiego, po poprzednich lokatorach. Nie wygląda mi to na wyrób seryjny. Okap z wyciągiem + kanał nadmuchowy.
--
P. Jankisz
Użytkownik "Lagod" napisał w wiadomości

Moze zamiast odciagu malarskiego szykac wyciagu chemicznego ?
Co prawda z tego co widze teraz sa w ofercie porzadne wyciagi dla porzadnych laboratiow za porzadne pieniadze ..
http://www.ceneo.pl/14556504
ceny nie ma :-(
Witam A lakierowanie/farby zanurzeniowe, nie do każdego kształtu przedmiotów zapewne się nadaje, ale może warto sprawdzić, jeżeli obudowy w miarę proste. PP

Użytkownik "PL(N)umber_One

Można iść dalej. Bębnowanie. Wsypać i wlać do bębna, włączyć i zapomnieć. :-) Ale obudowa raczej się nie nadaje do bębnowania. No chyba, że obudowa wkładu długopisu. :-)
Robert