PDMS, PDS systemy rurowe i ró?owe ?aby

Witam Szanownych Grupowiczów!

Poszukuję informacji na temat softu do projetkowania instalacji rurowych - z tego co się dowiedziałem nazywają się PDS, PDMS. Podobno bardzo drogie i stosowane do projektowania dużych systemów w dużych fabrykach. Są to konkurencyjne systemy? Na jak wielką skalę stosowane są w Polsce?

Szukałem informacji przez google, znalazłem nieco informacji, jednak wciąż nie jest dla mnie jasne jak oba w/w programy mają się do siebie i czym tak naprawdę są.

Pozdrawiam, Mateusz

PS. Różowe żaby w temacie tylko w ramach małego żartu.

Reply to
matthewjarzabek

Swego czasu też trochę interesowałem się PDMS ponieważ dostawaliśmy w naszej firmie rysunki konstrukcji stalowych wykonane w PDMS (Rysunki przychodziły w Acadzie). Z tego co pamiętam to w polsce firmy urzywające PDMS można policzyć na palcach jednej ręki, była jakaś firma około rafinerii w Trzebinii, rafinerii w Gdańsku i jeszcze coś na śląsku chyba. Program szczególnie popularny jest w Norwegii, i krajach skandynawskich, ale też sporo użytkowników jest w UK.

Program udało mi się zdobyć i jest to powarzne narzędzie do zespołowej pracy sporej grupy ludzi przy projektowaniu złożonych instalacji/fabryk etc.

Z tego co wiem PDMS i PDS są dosyć podobne ale nie miałem bliższego kontaktu z PDS.

Reply to
Krawat