Pękanie poliwęglanu

Witam !

Mam pasek z poliwęglanu o grubości 0.75mm. Pasek ma wymiary 20x130 mm Nawijam ten pasek na walec o średnicy 45 mm. Po kilku dniach w materiale pojawiają się bardzo drobne równolegle ustawione rysy. Zapewne materiał popękał w wyniku odkształcenia. Jak się przed takim pękaniem zabezpieczyć ? Myślę, że po zamocowaniu na walcu poliwęglan trzeba nagrzać. Nie wiem jednak do jakiej temperatury.

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał(a):

Trzeba podgrzać przed gięciem i pamiętać o skurczu po ochłodzeniu. Temperatura mięknięcia dla poliwęglanu ok. 150 C.

Termoformuje się wyroby z poliwęglanu.

WM

Reply to
WM

WM snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Dodam, że skurcz poliwęglanu wynosi ok. 1% . Aby nie było pęcherzyków, trzeba ten materiał wstepnie wysuszyć przed termoformowaniem w 100 stopniach 2godz/mm grubosci.

WM

Reply to
WM

  1. Za tym poliwęglanem znajduje się obiektyw kamery. Ważne są więc jego właściwości optyczne.
  2. Nie chodzi mi uzyskanie elementu o odpowiednim kształcie. Docelowo pasek poliwęglanu jest przykręcony do walca więc przyjmuje jego kształt. Proszę pamiętać, że pasek ma grubość 0.75 mm. Wygina się już od delikatnego dmuchnięcia.
  3. Jak już pisałem przeszkadzają mi pojawiające się po kilku dniach drobne rysy na pasku poliwęglanu gdy jest on zaczepiony do walca.

Czy jeśli pęknięcia nie pojawiają się od razu to konieczne ogrzanie materiału przed zagięciem ?

Paweł

Reply to
Paweł

> Trzeba podgrzać przed gięciem i pamiętać o skurczu po ochłodzeniu. >

Wygląda na to że ludzie o tym temacie napisali wagon literatury:

przejrzeniu kilku linków wydaje mi się że to nawet nie musi być jakaś wysoka temperatura, być może trzeba nawinąć w ciepłej wodzie i wyjąć dopiero po dłuższym czasie. No i najwyraźniej to jest niedobry gatunek poliwęglanu. Tak już ma, a inne nie mają. Konrad

Tworzywo z jakiego zrobiona jest ta moja płyta dokładnie nazywa się Makrolon (firmy Bayer).

Paweł

Reply to
Paweł

A gdybys tak:

-sprobowal wyciac poprzek obecnego kierunku

-nawinal go najpierw na walec fi 100 ..