pomiar przepływu powietrza

No właśnie, zagwozdkę mam. Potrzebuję w maszynie mierzyć wyciek powietrza z komory wielkości powiedzmy 130cm3. Wycieki na poziomie pojedynczych cm3/s przy ciśnieniu
0.1bar.
Radzę sobie po przez limitowanie ilości powietrza dopływającego i pomiar ciśnienia, jakie w komorze się utworzy, ale zastanawiam się, czy ni e było by lepiej mierzyć sam przepływ. Czujnik oczywiście też bę dzie wielką zagadką, gdyż czasu na pomiar mam około 0.5s
Ma ktoś doświadczenie z tego typu aplikacjami? A możę jakiś faj ny pomysł?
Irek.N.
No właśnie, zagwozdkę mam. Potrzebuję w maszynie mierzyć wyciek powietrza z komory wielkości powiedzmy 130cm3. Wycieki na poziomie pojedynczych cm3/s przy ciśnieniu 0.1bar.
Może uszczelnić ową komorę? Wojtek
--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

To nie tak, to jest tester - komory się testuje :) A wyciek jest zawsze, tylko muszę wiedzieć czy akceptowalny, dlatego
taki pomiar.
Pzd. Irek.N.
Dnia Sat, 17 Nov 2012 13:53:36 +0100, Irek N. napisał(a):

No to watpie zebys innymi metodami wykryl przeplyw w nieznanym miejscu.
J.F. pisze:

go

Ale mnie nie zależy gdzie w komorze - tylko jak duży. Gdziekolwiek by był, komora na złom :) Myślałem o pomiarze przepływu na zasilaniu.
Miłego. Irek.N.
A dlaczego tak male cisnienie i tylko 0,5s na pomiar?
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
snipped-for-privacy@interia.pl pisze:

Komora deformuje się przy większym, a czas jest ograniczony wydajnoś cią testera (automat).
Irek.N.
W dniu 2012-11-17 23:02, Irek N. pisze:

Ta komora jest malutka, wiec moze na moment pomiaru moznaby ja zamknac w nieco wiekszej metalowej obudowie, ktora wytrzyma wieksze cisnienie?
Pzdr
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Dnia Sat, 17 Nov 2012 21:41:21 +0100, Irek N. napisał(a):

anemometry rozne sa ... ale ten pomiar by sie sprowadzil zapewne do tego co i dzis stosujesz - napompowac do pewnego cisnienia, odciac, sprawdzic czy cisnienie spada..
W dniu 2012-11-18 12:13, J.F. pisze:

0.5 sek na pomiar, 0.1 bara. Dziura musiała by mieć średnicę centymetrową.
--
P. Jankisz
Dnia Sun, 18 Nov 2012 13:24:10 +0100, PeJot napisał(a):

A przeplyw na dolocie jak mierzy ? Najpierw trzeba napompowac komore do pewnego cisnienia, potem regulator musi stabilizowac cisnienie w komorze, musi byc na tyle precyzyjny zeby wahan cisnienia nie bylo, a calosc na tyle szybka, zeby sie w 0.5s ustabilizowac ... i dlatego pisalem ze to to samo :-)

ntymetrową.

Nie jest tak źle, wykrywam bez problemu 0,6mm, ale to za dużo, muszę zejść jeszcze niżej, niestety.
Miłego. Irek.N.

Nie jest tak źle, wykrywam bez problemu 0,6mm, ale to za dużo, muszę zejść jeszcze niżej, niestety.
To zanurz komorę w wodzie i mierz bąbęlki :) Może trzeba zmienić metodę pompowania komory? Te pół sekundy to jest czas wyłączenia z produkcji? Może mierzyć przyrost ciśnienia w czasie? Ustawisz sobie na reduktorze te 0.1at i stoper. Wojtek
--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
On Saturday, 17 November 2012 08:50:07 UTC, Irek N. wrote:

pomiar

ędzie

ny pomysł?

Ultradźwięki. Powietrze uciekając przez małą szczelinę emituje falę akustyczną, niesłyszalną gołym uchem, ale dającą się łatwo znaleźć dość prostymi przyrządami. http://tiny.pl/hkpg2 Konrad

uje falę akustyczną, niesłyszalną gołym uchem, ale dającą s ię łatwo znaleźć dość prostymi przyrządami. http://tiny.pl/ hkpg2
Niezłe, pomyślę o tym. THX.
W dniu 2012-11-17 09:47, Irek N. pisze:

Tak sobie wlasnie pomyslalem: powietrze doplywajace doprowadzic przezroczysta rurka fi3-4mm z niteczką w środku i fotokomorke, ew. kamerke (pal ma 25kl/s, wiec w 0,5s zarejestrowaloby 13 klatek na ktorych widoczne byloby odchylenie nitki) i soft - jezeli niteczka drgnie po napelnieniu to znaczy, ze jest uplyw powietrza. :)
To tyle teorii i pomyslow :)
--
venioo

THX. Zrobiłem na HCXM (SensorTechnik) i powiem szczerze - działa aż miło :) Wyszedł mi czas pomiaru na poziomie 0.4s Wyciek przez otworek 0.4mm (mniejszego nie mogłem zrobić) zaniża mi ciśnienie o połowę, więc z wykrywaniem nie ma żadnego problemu. Jest very cacy!
Irek.N.
THX. Zrobiłem na HCXM (SensorTechnik) i powiem szczerze - działa aż miło
Daj link. Gógiel po wpisaniu powyższej nazwy twierdzi że, nic takiego nie ma. Wojtek
--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

iego nie ma.
http://pl.farnell.com/sensortechnics/hcxm100d6v/czujnik-cisnienia-0-100mb ar/dp/540640
Sensortechnics...to ...cs mogło Cię zmylić. Sorki :)
Miłego. Irek.N.