Pompa próżniowa

Witam, czy ktoś z grupowiczów orientuje się, gdzie można kupić małą pompkę ssącą do domowego laboratorium ? Nie musi być super wydajna, chodzi mi o zmniejszenie ciśnienia w aparaturze chemicznej. Nie chce żadnego agregatu od lodówki czy prawdziwej pompy próżniowej, molekularnej. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi, CheMiK

Reply to
CheMiK

Odpowiedź jest bardzo prosta. Tylko poprawne zadanie pytania jest trudne. Bo musisz znać wartość ciśnienia i wydatku pompy, którą potrzebujesz. A wtedy wystarczy znaleźć taką, której charakterystyka przechodzi przez twój punkt. Jakiego typu będzie to pompa- to zależy gdzie ten punkt będzie leżał.

Konrad

Reply to
KA

O. Jestem zdumiony. Moje nauki nie idą w las. Zamiast odpowiadać z marszu starasz się uzyskać więcej informacji. Jestem mile zaskoczony. Bardzo dobrze, dostatecznie. Tomek

Reply to
Tomek

Użytkownik "CheMiK" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:ebakr3$hkn$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Ja bym użył odkurzacza. mały nie jest, ale z reguły bywa pod ręką. Leprze modele mają nawet regulacje wydatku. Jeśli to zbyt małe zmniejszenie ciśnienia, to spróbuj poszukać takich pompek próżniowych do pakowania żywności w woreczki. Swego czasu reklamowali to w którymś z telewizyjnych kramów, ale pewnie w Internecie też znajdziesz. Jeśli i to za mało, to na Allegro widziałem różne pompy, ale to wydatek kilku stówek.

Reply to
Robert Tomasik

Jak będę się trzymał twoich nauk to doradzę mu żeby zbudował sobie tą pompę ze starego namiotu, wiadra żwiru i kleju Vicol. Przy pomocy klucza złamanego tylko z jednej strony i pilnika trochę zatartego ołowiem. Konrad

Reply to
KA

Użytkownik "Robert Tomasik" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:ebb33r$iah$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Własnie o coś takiego by mi chodziło, swego czasu widzałem, ale teraz już nie rzuca się w oczy :) Pozdr.

Reply to
CheMiK

Dzięki za odpowiedź ! Wartość ciśnienia tak do 2bar, Pozdr.

Reply to
CheMiK

2 bar podcisnienia ? No no ... ciekawe eksperymenty bedziesz robil :-)

Robisz te swoje eksperymenty 10 metrów pod wodą? Konrad

Reply to
KA

A czy nie mogła by być typowa pompka wodna wurtza do kupienia w dowolnym sklepie ze szkłem laboratoryjnym:

Maciej Szymanski

:) To 1bar wystarczy :D

Reply to
CheMiK

Fajnie. A z jaką dokładnością 1 bar?

Reply to
KA

Dokładnie 1 bar wystarczy, czy może być ciut mniej ;-) I ile to ciut wynosi?

~BitPump

Reply to
~BitPump

Użytkownik "~BitPump" snipped-for-privacy@bitpump.NSPAM.pl> napisał w wiadomości news:ebclrg$fvd$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Szczerze to przez te pytania odechciało mi sie tej pompki :D Jedna ciuta to 0.25Bar :D Dokładność do dwóch ciut. Pozdrawiam, CheMiK

Reply to
CheMiK

Jak dla Ciebie to do 6 miejsca po przecinku. Pan Tomek

Reply to
Tomek

Kiedyś w Polsce była fabryka sprężarek i pomp prożniowych. W Koszalinie była ta fabryka. Może jeszcze jest. Asortyment mieli bardzo duży. Od zupełnie malutkich, takich co w garść można zmieścić, do potworow możliwych do zaladowania na ciężarowkę dzwigiem. Tomek

Reply to
Tomek

Miszczu, chciałeś coś mądrego napisać? Złośliwego? Jedno i drugie trzeba potrafić napisać. Jakieś pojęcie o tych barach...

Konrad

Reply to
KA

Tak apropos - nicka przeczytalem .. a co bedzie w tych kolbach ?

Bo boje sie ze moze pompie zaszkodzic, zeby sie nie okazalo ze szukasz teflonowej. Albo ze najlepsza to faktycznie wodna, albo inzektor na sprezone powietrze ..

Tak apropos - wiele wskazuje na to ze ujemne cisnienia absolutne istnieja, patrz niedawna dyskusja na p.s.fizyka.

Własnie postanowiłem że kupie pompke wodną, co prawda mam w domu szklanką, ale strasznie to nietrwałe, kupuje w labarcie pompke wodną PP z zaworkiem zwrotnym :) Pozdrawiam i dzięki wszystki za rady !

Reply to
CheMiK