Praktyka do Uprawnień budowlanych

Witam wszystkich

Mam praktyczne pytanie do osób które niedawno uzyskały uprawnienia budowlane:

W książce praktyki zawodowej trzeba udokumentować 2-letnią praktykę zawodową. Wpisy dokonywane są co tydzień.

Czy oznacza to że trzeba mieć udokumentowane 104 tygodnie pracy, czy od terminu rozpoczęcia do zakończenia praktyki musi upłynąć 2 lata kalendarzowe. Jak liczy się tygodnie zawierające dni ustawowo wolne od pracy? Jako pełnowartościowe czy uwzględnia się tylko dni robocze i je przelicza na tygodnie (1 tydzień = 5 dni).

Pozdraawiam wszystkich Tomek

snipped-for-privacy@gazeta.pl

Reply to
Tomek H.

Dnia Tue, 23 Aug 2005 19:00:17 +0200, Tomek H. napisał(a):

Uprawnien jeszcze nie mam, niedlugo zaczne robic praktyke, ale ostatnio duzo sie dowiadywalem o te sprawy. Przepisy zmieniaja sie prakrtycznie co rok (w ostatnich dwoch latach byly chyba 3 zmiany).

Trzeba miec przepracowane 104 tygodnie. Sama praktyka moze trwac wiecej niz

2 lata. Jezeli pracujesz na pół etatu to musisz miec przpracowane 4 lata. Rok temu wprowadzili przepis, ze mozna połowę okresu (czyli 1 rok) miec przepracowane na umowe o dzielo lub umowe zlecenie (obydwa rodzaje umow lub jedna z nich, nie pamietam dokladnie), reszta okresu MUSI byc przepracowana na pelnym zatrudnieniu. Ostatnio (doslownie kilka tygodni temu) zmienili zasady egzaminow. Do tej pory było tak, że kto robil jednoczesnie uprawnienia do kierowania robotami i do projektowania (2 lata w biurze, 2 lata na budowie) zdawal jeden egzamin. Teraz niestety beda dwa oddzielne egzaminy :(.

Jak to sie ma do dni wolnych od pracy nie wiem, ale prawdopodobnie nie odlicza sie ich - liczy się tydzien.

Reply to
Master