Przekładnia planetarna

Możecie poradzić jakąś literaturę do przekładni planetarnych. Mam do wykonania projekt przekładni typ 2KH i to na czym by mi zależało to rysunki. Z obliczeniami ogromnego problemu nie będę miał a jeszcze osobiście nie widziałem rysunku technicznego takowej przekładni. Czy jakaś literatura zawierała by przykładowe rysunki niekoniecznie tej przekładni?

Reply to
Donek

Tu omal wszystko na temat przekładni obiegowych. Schematy, przekroje głowne, rozmieszczenie kól,wałków i łożyskowania. Rozdział 6, to projektowanie przekładni obiegowych. Zaś siódmy to konstrukcje przekładni obiegowych. Ludwik Muller, Przekładnie obiegowe. Państwowe Wydawnictwo Naukowe. Warszawa 1983. Książka jest z cyklu tematycznego Podstawy konstrukcji maszyn. ISBN 83-01-04627-9 ( ówczesna cena zł 70).

Reply to
W.Kr.

W dniu 2011-10-15 14:56, W.Kr. pisze:

Noo, w czasach przedpecetwych była w którymś "Milerze" wielowierszowa tabelka do liczenia kół zębatych prostych.

I pomysleć że jeszcze nie tak dawno nikt sie tak nie spieszył...

Reply to
Adampio

W dniu 2011-10-18 21:22, Adampio pisze:

Ja nawet aplikacje m.in. do tego pisalem na prace mgr :)

Reply to
venioo

Użytkownik "venioo" napisał w wiadomości W dniu 2011-10-18 21:22, Adampio pisze:

A ja sobie dopiero calkiem niedawno uzmyslowilem ze to wcale nie taka prosta sprawa z tym doborem - nie wystarczy dobrac srednice zeby sie zgadzalo, jeszcze musza byc ilosci zebow takie zeby dalo sie wszystkie satelity obsadzic - bo jak jeden pasuje, to na pozycji kolejnego zeby wewnetrznego i zewnetrznego kola moga kolidowac.

J.F

W dniu 2011-10-19 11:48, J.F pisze:

Do tego zeby musza miec jeszcze odpowiedni ksztalt, zeby odpowiednio sie zazebialy, nie halasowaly za wiele i sie nie przegrzewaly :)

Reply to
venioo