Pytanie z cylku jak to działa- rozdzielacz strumienia

Witam
Ponownie żądny wiedzy mamut ;-) . Mam pytanie o takie urządzeni "pneumatyczny rozdzielacz strumienia". Dzieli
struienie na dwa o wielkościach niezależnych od obciążenia . Jak on to robia? zwężki venturiego podpięte do membran i jakaś przysłona?
Google przeszukałem ale to mało popularne urządzenie- znalazłem parę w ciągnikach i sztaplarkach ale to hydraulika.
I jeszcze jedno ; jak się to po angielsku nazywa może w tym języku coś znajdę.
--
Mamut rulez