AC (2002/2006) - w czym napisa? program/wtyczk??

Witam wszystkich,

Chcę zrobić program/wtyczkę do AC 2002 (docelowo ma działać na AC

2006). Program najlepiej, żeby był uruchamiany z poziomu AC (aczkolwiek nie konieczne). Program powinien działać tak: wyskoczy okno, w którym podam parametry, a następnie wyrysuje mi to co zaprogramuje. Idealnie byłoby, gdyby mógł wczytać dane z zewnętrznego pliku.

Pytanie, w czym to najlepiej zrobić? Jaki język jest darmowy (tj. chodzi mi o kompilator). Nauka nowego języka to nie problem, więc może być dosłownie wszystko, tyle żeby było darmowe (w sensie kompilatora).

W czym pisze się takie programy/wtyczki pod AC? Oczywiście chodzi mi o najłatwiejsze rozwiązanie. Proszę o odpowiedź.

PS. Nie chodzi mi o lisp'a, choć ostatecznie to też może być.

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
chudybo

Dnia 16-04-2009 o 08:01:38 chudybo snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Najprościej w VBA. Z tym, że trzeba pisać i testować w tej konkretnej wersji AC lub w BricsCad lub ZwCad no i VBA nie ma w wersjach LT AC.

Piotr

Reply to
PiotrB.

chudybo napisał/wrote dnia/on 2009-04-16 08:01:

AFAICR, aplikacje ARX były pisane w C++

Pozdr,

Reply to
Lukasz Kozicki

> [...]

> Najprościej w VBA. > Z tym, że trzeba pisać i testować w tej konkretnej > wersji AC lub w BricsCad lub ZwCad no i VBA nie > ma w wersjach LT AC.

VBA nie jest kompilowany, tylko interpretowany. autolisp zresztą też. Można program napisać w prawdziwym VB, tylko może być trudno z jego uruchamianiem z wnętrza Autocada. No i pozostaje ten ObjectARX z (teoretycznie) uniwersalnym interfejsem do dowolnego języka, ale temat prosty nie jest i na pojedynczy programik moim zdaniem nie opłaca się dłubać. Chyba że ktoś lubi :-) Konrad PS dla Intelicada to będzie DRX z biblioteką DWGDirect- podróba, ale podobno kompatybilna z ObjectARX.

Dnia 16-04-2009 o 12:22:01 Konrad Anikiel snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

to co?

po co?

każdy ma swój. np. BricsCad BRX.

Piotr

Reply to
PiotrB.

Dnia 16-04-2009 o 12:22:01 Konrad Anikiel snipped-for-privacy@gmail.com

> napisał(a): > > >> Najprościej w VBA. > >> Z tym, że trzeba pisać i testować w tej konkretnej > >> wersji AC lub w BricsCad lub ZwCad no i VBA nie > >> ma w wersjach LT AC. > > VBA nie jest kompilowany, tylko interpretowany. > > to co? > > > Można program napisać w prawdziwym VB > > po co? > > > PS dla Intelicada to będzie DRX z biblioteką DWGDirect- podróba, ale > > podobno kompatybilna z ObjectARX. > > każdy ma swój. np. BricsCad BRX. > > Piotr

Witam,

Dziękuję za odpowiedzi.

Po pierwsze, nie powinny inne osoby widzieć kodu, dlatego nie za bardzo chce lisp'a (to już ostateczność). CO VBA, to rozumiem, że jest to visual basic (for autocad?). Cóż - nie lubię języka MS (ale już lepsze od lispa - przynajmniej skompiluję). ARX - nie wiem co to jest, jeśli jest jakieś darmowy kompilator, chętnie się dowiem więcej...

Co mnie zainteresowało to C++ (kiedyś nawet w tym troszkę programowałem) . Pytanie, czy są jakieś darmowe kompilatory pod WinXp? Może ktoś już kiedyś pisał coś pod AC (2002/2006), interesowały by mnie informacje, czy biblioteki/informacje są ogólne dostępne odnośnie API AC, czy też nie?

Poszukiwanie zacznę w weekend, ale zawsze warto najpierw spytać :) Generalnie interesuje mnie darmowy kompilator. To jest podstawowy wymóg. Potem jest dopiero język (choć jestem za C++).

Pozdrawiam, Krzysiek

Reply to
chudybo

> [...]

> bardzo chce lisp'a (to już ostateczność). > CO VBA, to rozumiem, że jest to visual basic (for autocad?). Cóż - nie > lubię języka MS (ale już lepsze od lispa - przynajmniej skompiluję).

VBA też jest interpretowany (kompilowany do interpretowanego kodu)- ale źródło da się ukryć:

ARX - nie wiem co to jest, jeśli jest jakieś darmowy kompilator,

chętnie się dowiem więcej...

Próbowałem kilka razy, bez sukcesu- ale to była tylko zabawa

[...]

Ogólnie to jest tak zrobione, że jak masz dużo czasu i samozaparcia to możesz pokazać światu że da się użyć innego środowiska niż Visual Studio, ale Autodesk zrobił wszystko żeby ten pomysł ludziom z głowy wybić.

> Poszukiwanie zacznę w weekend, ale zawsze warto najpierw spytać :) > Generalnie interesuje mnie darmowy kompilator. To jest podstawowy > wymóg. Potem jest dopiero język (choć jestem za C++).

Nie tykałem autocada już od 10 lat, więc nie jestem na czasie, ale obawiam się że za darmo to w nim niewiele się da wystrugać. Chyba że przez OLE, o ile jest coś darmowego z OLE.

Konrad