Czy mozna kupic nowe suwaki logarytmiczne?

Potrzebuje wreczyc kilkunastu osobom oryginalny prezent 'inzynierski' :) Wpadlem na pomysl suwakow logarytmicznych z odpowiednia dedykacja. Czy jest w Polsce mozliwosc zakupienia NOWYCH suwakow logarytmicznych lub wykonania ich na zamowienie? Istotniejsza jest forma niz absolutna precyzja.

Reply to
Jacek_P

Ciezko bedzie. Na allegro bywaja z opisem "nowe" (wiec mozna miec nadzieje, ze nieuzywane), ale to sa pojedyncze sztuki...

Mozna sprowadzic z zagranicy, ale tanio nie bedzie...

MJ

Reply to
Michal Jankowski

Nie wiem czy w Polsce, ale w USA uzywane suwaki chodza wsrod kolekcjonerow po kilkaset dolarow za sztuke. Nowe jeszcze wiecej.

A.L.

Reply to
A.L.

Uzytkownik "A.L." snipped-for-privacy@aol.com napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Hm, otworzyc produkcje ? Przy dzisiejszej technologii chyba powinno byc to umiarkowanie drogie :-)

Wtedy przestana byc "kolekcjonerskie" i cena spadnie

A.L.

Reply to
A.L.

A.L. pisze:

Na Allegro ceny od 6 do 50zł - dostępne kilkanaście sztuk. Zdjęcia wskazują że stan całkiem niezły

Dość ciekawe są nazwy działów w których umieszczono suwaki:

- Antyki i Sztuka

- Kolekcje

- Dziwactwa

Reply to
Tomasz Pyra

Pewnie rozwaliłoby budżet, ale są zegarki z "kręconymi" suwakami logarytmicznymi. Konrad

Konrad Anikiel napisal:

Ech, piekne, ale kasa nie ta :(

Chyba jednak sie sklonie w kierunku malych suwmiarek.

Reply to
Jacek_P

A propos suwaków. Czy ktoś posiada i mógłby zeskanować instrukcję do suwaka Faber-Castell

52/82 D-stab?
Ogólnie umiem na nim liczyć, ale chętnie zapoznałbym się z jego wszystkimi funkcjami.

Pozdrawiam.

Reply to
GLaF

Konrad Anikiel napisal:

> [...]

Ale skoro nie zależy ci na precyzji, to poszukaj firm robiących kręcone suwaki. Robi się takie kalendarze, "kalkulatory" masy wyrobów hutniczych, stężeń, czego tam chcesz. Zwykle dwa, czasem więcej kółek z twardego cienkiego tworzywa znitowanych do kupy w środku, z nadrukowanymi skalami na obwodzie, powycinanymi okienkami itd. Można całkiem cwane wynalazki zmajstrować w ten sposób. W robocie czasem używam takiego wiecznego kalendarza, potrafi wyliczyć np który tydzień mamy. Konrad

Zobacz tutaj

A.L.

Reply to
A.L.

> Ale skoro nie zależy ci na precyzji, to poszukaj firm robiących

> Ale skoro nie zależy ci na precyzji, to poszukaj firm robiących

Ale te suwane lepiej się nadają do zastosowań "cyfrowych", gdzie masz wycięte okienko, które ma się nałożyć na jakąś liczbę pod spodem. Nie potrzeba do tego wielkiej precyzji, suwak może być luźny. Natomiast kiedy chcesz zrobić taki suwak logarytmiczny, to lepiej by się sprawdziły znitowane kółka, bo tam nie ma żadnego luzu. Jedynie dokładność nadruku i osiowość znitowania ma wpływ na precyzję. No i jednak prostsze w produkcji są, nic się nie klei, mniej części... Konrad

Jacek_P snipped-for-privacy@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):

Daj im coś co się przyda.

Tu masz przydatny w budownictwie suwak do obliczania objętości prostopadłościanu:

Inne suwaki przydatne w różnych branżach:

Młodzi ludzie pewnie nie wiedzą jak to działa , dlatego mogą poćwiczyć z wirtualnym suwakiem logarytmicznym :)

Pozdrawiam WM

Reply to
WM

WM napisal:

To sa raczej mechanicy niz ladowcy :)

No, no, katalog jest imponujacy. Robi wrazenie.

Dzieki za namiary. Przemysle.

Reply to
Jacek_P

Jacek_P snipped-for-privacy@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):

Tu sprzedają różne gadżety z możliwością laserowego grawerowania napisów. Tanie:

ższe:
Pozdrawiam WM

Reply to
WM

Dnia Fri, 28 Aug 2009 22:51:57 +0200, GLaF napisał(a):

Zastanawia mnie przede wszystkim do czego służą dodatkowe kreski na okienku, oznaczone jako: kW, A, V, d, PS, 360.

Reply to
GLaF

GLaF napisal:

Przeliczenia jednostek.

Reply to
Jacek_P

Dnia Sat, 29 Aug 2009 20:04:10 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

A jak je się przelicza? Myślałem o kilowatach, amperach, woltach, ale jakoś nie mogę tego dopasować.

Reply to
GLaF