Re: Czym skleic notorycznie pekające buty w przemy

A na te podeszwe polecilbym gume olejo-odporna, ktora ma znaczaco wyzsze od

> normalnej, parametry wytrzymalosciowe i reologiczne (starzenie w czasie).

Starzenie dosc powszechnie kojarzy sie z czasem :-) Niestety, Pytacz nie pisze z czego te jego podeszwy sa zrobione- moze po prostu kupil pracownikom tandetne buciory. Moje warsztatowe obuwie kosztowalo z 3 razy wiecej niz normalne buty, ktore zostawiam pod biurkiem jak lece na dol zobaczyc jak tam chlopakom idzie. Moge sie zalozyc o skrzynke wodki ze kiszona kapusta ich by nie ubila. Konrad

Oczywiscie; do tej "reologii" dodalem to starzenia gdyz slowo to jest uzywane rowniez w medycynie, cos z krazeniem krwi zwiazanym. Ale jak widze mam przyjemnosc z fachowcem;). Poruszyles temat rzeka, ktory podsumuje: jestem za biedny aby kupowac byle co. Tu porzadne buty do roboty, kosztuja okolo 40 dolcow i wiecej a damskie pantofelki do kilkurazowego uzycia mozna kupic juz za 10. Oczywiscie wylaczajac wypadki ekstremalne, jak pewna pani kupila piekne czulenka i bardzo sie zdziwila, ze po jednym wieczorze normalnie sie rozlecialy, byly to buty dla "umrzykow" do trumny. Na ale to jest busines; znam wiele przypadkow, ktore o dziwo nie sa uwazane za cos zdroznego, ze normalne mlodziezowe buty i to znanych firm, normalnie pekaja pod spodem. Podeszwa peka na zgieciu na pol i tego juz naprawic sie nie da. Wiec mlody od starszych wyciaga pieniadze na nowe i oczywiscie modniejsze a interes sie kreci. Producentom i to wielu galezi, jakos nie zalezy aby produkt zyl wiecznie. Buty robi sie tylko tak, aby nie bylo za duzo reklamacji i zwrotow ale rownoczesnie tak, aby w nich za dlugo nie pochodzic. Ja mialem w swoim rodzinnym domu na wsi, zarowke, kupiona w latach 40-tych na bazarze, pochodzaca jak nic, z tzw. szabru. Ta zarowka firmy osram swiecila przez 40 lat i to co wieczor. I swiecilaby tam zapewne nadal gdyby jej ktos nie ukradl. A teraz kupuje zapas zarowek, gdyz praktycznie co miesiac, gor dwa ktoras sie spala... Pzdr.

Reply to
tornad

tornad napisał(a):

Znajomy doktorant z Wydzialu Chemii opowiadal kilka lat temu, ze mieli klienta, ktory zlecil im opracowanie kleju do butow (podeszw?), ktory mial trzymac dokladnie 3 miesiace - to bylo w czasach, gdy gwarancja na buty wlasnie tyle wynosila :)

Reply to
zbigi

Oczywiscie; do tej "reologii" dodalem to starzenia gdyz slowo to jest uzywane

> rowniez w medycynie, cos z krazeniem krwi zwiazanym. Ale jak widze mam > przyjemnosc z fachowcem;).

Nie, ja się nie znam na klejeniu butów. Natomiast właśnie definitywnie odłożyłem do pudła zimowe buty- po ósmym sezonie, bez cienia wątpliwości że i na dziewiąty zostaną. Jeśli ktoś pamięta jaka firma robiła buciory dla milicji za PRL-u, to był Otmęt. Produkują do dziś, może to już nie ten sam asortyment, ale solidności im nie brakuje. Mieszkam w Anglii, tutaj "buty" i "solidność" to są słowa z kategorii kompletnie różnych. Po buty jeżdżę do Polski :-) Konrad

> [...]

> klienta, ktory zlecil im opracowanie kleju do butow (podeszw?), ktory > mial trzymac dokladnie 3 miesiace - to bylo w czasach, gdy gwarancja na > buty wlasnie tyle wynosila :) >

Ciekaw jestem jak im to wyszło :-) Szczytem finezji w inżynierii jest dla mnie powszechnie znana zasada, że samochody psują się zazwyczaj w pierwszym miesiącu po skończeniu gwarancji. I to w każdym co innego wysiada! Może ktoś mi powie jak się to osiąga? Konrad

> [...]

> że samochody psują się zazwyczaj w pierwszym miesiącu po skończeniu > gwarancji. I to w każdym co innego wysiada! Może ktoś mi powie jak się > to osiąga? > Konrad

Proces zmęczeniowego niszczenia elementów opanowali do "profanacji". Klamot ma znieść elsploatację przez okres gwarancji. Później powinna zachodzić lawinowa destrukcja "maszyny". Kiedyś uczono mnie jak zapewnić żądany okres zdatności . Pozdrowienia Panie Konradzie ! Wiechu Pozdrówka dla czytających. W.Kr.

Reply to
Wiesiek

> [...]

> Klamot ma znieść elsploatację przez okres gwarancji. Później powinna > zachodzić lawinowa destrukcja "maszyny". > Kiedyś uczono mnie jak zapewnić żądany okres zdatności . > Pozdrowienia Panie Konradzie !

A czy Pan wie, Panie Wiesiu, że wałków rozrządu juz się nie kuje do silników samochodowych? Borą kawałek rurki, nasadzają wycięte laserem z blachy krzywki, roztłaczają od środka i tyle. Tanie, lekkie, można chłodzić od środka, same zalety! A że tandeta... kto by się przejmował w dzisiejszych czasach! Konrad

> Proces zmęczeniowego niszczenia elementów opanowali do "profanacji".

Tylko patrzeć jak pudło nadwozia będą robić jak buteki na CocaCole. Przywiozą w paczkach po sto stuk, nadymają, oszklą i pomalują. Nawet strefa zgniotu będzie przestronna. Reszta nie jest istotna. Byle interes się kręcił. Pozdrowienia! Wiechu.

Reply to
Wiesiek

> [...]

> Przywiozą w paczkach po sto stuk, nadymają, oszklą i pomalują. Nawet > strefa zgniotu będzie przestronna. Reszta nie jest istotna. Byle > interes się kręcił.

Świetny pomysł. Pan to opatentuje, jeszcze będzie z tego kasa! Konrad PS nawet szklić nie ma po co, PET całkiem przezroczysty jest

Chyba pamietam .. i chetnie bym kupil..

Proponuje obejrzec "Kinky boots" :-) J.

Tylko ze z zarowkami jest tak, ze zadna sztuka jest zaprojektowac dlugowieczna. Tylko ze ona bedzie miala niska sprawnosc i swiecila na zolto.

trzeba notowac i przestac kupowac.

Choc i tak lada moment zarowki zlikwiduja.

A moze to pierwszy etap zakazu - przyspieszona amortyzacja :-)

Dnia Fri, 06 Mar 2009 23:16:57 +0100, J.F. napisał(a):

Jerzy Karski

Wiesz co? Chyba masz racje. Tu w Usa w "home depot" juz z polowa polek dzialu elektrycznego zajeta jest przez energooszczedne, pozawijane w rozne esy floresy "zarowki", na ktorych przykladowo pisze 40 W a pobor mocy kilkanascie wat... Tyle, ze one sie tez "spalaja". Ale pomijajac to, maja dwie wady; pierwsza, zapalaja sie za sekunde, ktora wydaje sie wiecznoscia a swieca pelna moca dopiero po ulywie kilku minut. A po drugie, sieja zakloceniami EM tak, ze np. fal srednich, w pomieszczeniu w ktorym ona swieci, nie da sie sluchac. Tylko najsilniejsze stacje slychac a tak to na calym zakresie radio wyrczy jak stare organy. Jak te zarowke wylaczysz to gra normalnie. Nie wiem, albo zaczne sobie sam zarowki klecic jak to widzialem na Youtube. Facet dorabia sobie triody do starych antykow, ktore w ten sposob ozywia. Albo poki jeszcze na wsiach sa, kupie sobie zapas lamp naftowych... A propos, w Krosnie stoi stary pomnik "niejakiego" I. Lukasiewicza. Nie wiem co ile, ale co dwa miesiace, gora pol roku, dostaje od Radcow Miejskich nowa, mosiezna kopie jego lampy naftowej, bo ta, ktora trzymal na dloni, mimo ze jest do niej przysrubowana, regularnie sie "wypala";). Oryginalna "swiecila" od zawsze, pewnie z kilkadziesiat lat i jakos sie trzymala, dopiero w ostanich latach, zapewne z powodu globalnego ocieplenia, te lampy notorycznie gina. Ludziska ubolewaja a ja mowie, ze nigdy nie ma tak zle, aby nie moglo byc gorzej. Sam pomnik przeciez jeszcze stoi... Pzdr.

Reply to
tornad

LEDową sobie kup. U znajomego świeci nawet przy wyłączonym pstryczku. Myślał że ma pstryczek zepsuty. Jak mu powiedziałem że teraz wykorzystuje energię którą i tak tracił- to był w szoku! Konrad

Tylko ze tam nie ma "banu" na zarowki, czy moze grozacego w najblizszej przyszlosci banu na zarowki, bo juz sa nie wiem co ta unia uchwalila..

Spalaja, ale zasadniczo znacznie dluzej pracuja. Co w domu moze nie ma znaczenia, ale firmie gdzie oznacza to pracownika z drabina juz tak.

Co prawda sa i takie ktore przestaja dzialac po pol roku, ale ja jestem twardy, wyciagam paragon, ide wymienic na nowa :-)

No i to jest problem, ze UE zakazuje zarowek, tymczasem sa miejsca gdzie one pozostaja najlepsze. No ale moze LEDy sie tam wstawi ..

Juz i tak sie nie da. Komputer, laptop, dvd, telewizor, fax, ladowarki do telefonu, router - i to wszystko na impulsowych zasilaczach.

Acetylenowe ! A propos - czytalem jakis tam Vehicle Code - acetylenowe reflektory ciagle dopuszczone w USA do uzytku.

Bo sie lampy kupic nie da, a sie przydaje. Inna sprawa ze latarki coraz lepsze.

A we Wroclawiu jest pomnik Fredry ze szpada .. i ta szpada tez regularnie ginie.

O Matko Boska! Szpada to ginie z pomnika szermierza (pl. Uniwersytecki), a z pomnika Fredry ginie pióro. Ale jest ono plastikowe i rajcy miejscy zamówili kilkanaście, na tzw. zaś.

A tak przy okazji - czy ktoś może wymyślił jakiś bardzo prosty układ, który mógłby zastąpić padniętą elektronikę w takiej świetlówce energooszczędnej?

Grzexs

Reply to
Grzexs

Ten uklad w srodku juz jest bardzo prosty, a czesciej pada sama rura niz elektronika.