ERP

Widzieliscie gdzies moze porownanie roznych programow ERP, do niezbyt duzej firmy ?

Coraz wiecej tego, i porownanie coraz trudniejsze.

To jest tak jak z kredytami hipotecznymi. Mnóstwo ofert, mnóstwo pośredników, mnóstwo handlowej propagandy. I tak jak z kredytami trzeba postępować. Zawołać do siebie kilku repów oferujących rozwiązania od różnych producentów i poprosić o prezentację skupioną na pięciu najważniejszych dla nas cehcach. Jakie one będą- to zależy jaka firma, co robi, jakich ludzi zatrudnia, jakim budżetem dysponuje itd. Jeśli dasz pięć cech i poprosisz o takie zaprezentowanie produktów, żeby dało się coś realnie prównać, to masz szansę podjąć jakąś decyzję. Inaczej to będzie porównywanie jabłek z gruszkami. Bo co Ci po takiej prezentacji, po której dowiesz się że jeden produkt ma fajne moduły a drugi super interfejs użytkownika? Jak to porównać? Konrad

No ale wiesz jak to z kredytami - diabel tkwi w szczegolach i jaka glupote sie popelnilo to sie czlowiek dowiaduje dopiero w kryzysie :-)

Wiem. Pracuję w średniej firmie należącej do dużej korporacji. Od dziesięciu lat wybierają ERP i w tym tempie zajmie im to drugie tyle, bo właśnie w szczegóły się zagłębili. A w firmie chaos, bajzel, sodoma. Jakiś kretyn uznał że lepiej sodoma niż nienajlepiej trafiony system. Co chałupa to zwyczaj... Konrad PS Darmowych ERP jest ponad tuzin, jak ktoś się boi źle zainwestować pieniądze, można zacząć bez pieniędzy. PS2 Pracowałem kiedyś w firmie która wprowadziła podajże najgorszy MRP (to nie były jeszcze czasy ERP) dostępny na rynku. Do dzisiaj go używają bez problemów, więc nie wierzę że zły wybór systemu może mieć tragiczne skutki.

Tragiczne to nie, tylko trzeba bedzie dodatkowych ludzi zatrudnic

> do wpisywania danych do systemu, bo reszcie zabraknie czasu jak > maja robic po staremu i dobrze i jeszcze wpisywac w system nie > wiadomo po co :-)

Ręczne przepisywanie danych z jakiegoś programu do ERP to jest temat na komedię. Jeśli komuś szkoda pieniędzy na zamówienie interfejsu do automatycznego wyciągania danych i łykania ich do ERP, to kołchoz powinien prowadzić a nie firmę. Ale wiem że takie przypadki się zdarzają. Co chałupa to zwyczaj :-) Konrad

Konrad Anikiel pisze:

Tragiczne to może co najwyżej dla księgowego.

Reply to
PeJot