Re: gasket - uszczelka czy te?podk?adka?

Ten kawałek blaszki nie służy ani do rozłożenia nacisku ani do uszczelniania. On

> ma przenosić ciepło ze świecy na głowicę.

Jakie ciepło? To które wcześniej głowica odebrała na tym długaśnym gwincie? Gdyby tą blaszkę wywalić to chyba styk cieplny byłby lepszy, co? Konrad

A czy mógłbyś w jakiś sposób uwiarygodnić swoją hipotezę. Najlepiej przykładem z literatury fachowej.

Reply to
kogutek

A cóż tu uwarygadniać? Poszedłem na dół, wziąłem jakąś starą świecę: BOSH (14mm)- pierścień zagięty w trzykrotne S. Magnes go mocno trzyma, ale to nierdzewka, więc albo ferrytyczna albo duplex (stawiam sześciopak na ferrytyczną 430-tkę albo coś obok tego- ktoś przyjmie zakład?). Dokładnie jak w tym patencie:

ma 20 razy gorsze przewodnictwo cieplne od miedzi. Masz jakiś pomysł czemu te głąby izolują cieplnie świecę od głowicy silnika skoro TT twierdzi że to ma świetnie przewodzić ciepło? Może jeszcze ciebie nie odkryli po prostu? Konrad

uszczelniania. On

Opisy patentowe to nie najlepsze źródło informacji. Na dodatek amerykańskie. Tam można opatentować wszystko i nikt się nie pyta po co. Informacja jaką podałem, że chodzi o odprowadzenie ciepła, pochodzi z jakiegoś podręcznika akademickiego. Pamiętam bo uczyłem się z tego podręcznika. Funkcja uszczelniania jest wtórna. Jak masz tą świecę to weź potłucz porcelankę i ją wydłub. Następnie rozetnij piłką metalowy korpus. Zobaczysz że porcelanka jest uszczelniona z obudową za pomocą O ringu. Bez odprowadzenia ciepła O ring szybko się degraduje. Uszczelnienie nie jest tak istotne bo długość gwintu i dokręcenie nawet z minimalną siłą powoduje wymaganą szczelność. To połączenie nie musi być tak szczelne jak łączenie przewodów hamulcowych. Zresztą w tym patencie chodzi o coś innego niż szczelność. Ktoś tutaj napisał że są świece bez podkładki. Mają stożek. Jak myślisz w jakiej klasie dokładności musiałby być wykonany stożek na świecy i gniazdo w głowicy jeśli chodziło by o szczelność. Takie stożkowe połączenia żeby uzyskać szczelność muszą być po obróbce mechanicznej docierane. Słyszałeś żeby ktoś docierał świece do gniazda. Ja nie. To jak nie chodzi o szczelność to musi chodzić o coś innego. Chodzi o odprowadzenie ciepła ze świecy.

Reply to
kogutek

> uszczelniania. On > > > > > ma przenosić ciepło ze świecy na głowicę.

........... > To jak nie chodzi o

szczelność to musi chodzić o coś innego. Chodzi o odprowadzenie ciepła ze > świecy.

Zapytam jako nie fachowiec od świec zapłonowych: to dla czego robione są te podkładki tak fikuśnie. Coś tam mają we środku i to zwijanie w pierścionek. Nie łatywiej byłoby sztancować krążki z cienkiej i miękkiej blachy miedzianej i o większej szerokości? Ale może tak ma być by dotrzymać zadana wartość cieplną świecy? W.Kr.

Reply to
Wiesiek

Użytkownik "Wiesiek" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@l39g2000yqn.googlegroups.com...

Bo to jest tzw. plastyczna podkładka. Ma doskonale przylegać, więc się odkształca. Zresztą teoretycznie te podkładki są jednorazowe. jeśli cofniesz kluczem albo zgoła wykręcisz świecę, to powinieneś nowe podkładki włożyć.

Reply to
Robert Tomasik