Klej polipropylen-PCV

Witam !

Mam rurkę z PCV o średnicy 45 mm. Rurka pełni jedynie rolę osłony i ma być umieszczona na zewnątrz w pozycji pionowej. Od góry zatkana jest czymś w rodzaju korka wykonanego z polipropylenu. Korek wchodzi do wnętrza rurki na głębokość około 5 mm. Jaki klej/silikon/itp. polecacie do sklejenia tych elementów aby uzyskać szczelne połączenie (ochrona przed deszczem) odporne na warunki atmosferyczne (min. 2 lata). Wytrzymałość mechaniczna połączenia nie jest zbyt istotna. Korek i rurka mają zatrzask tak więc bez żadnego kleju jedno z drugiego nie wypadnie. Mam do sklejenia około 1000 takich elementów.

Paweł

Reply to
Paweł

Zwykły silikon sanitarny. Najtańszy jaki znajdziesz. A nie mogłeś korków z PCV zrobić?

Reply to
kogutek

Zupełnie przypadkowo znalazłem gotowy element mogący pełnić rolę korka. Jego wielkość, kształt, kolor itp. okazały się idealne do mojego zastosowania. Element ten jest produkowany tylko z PP do zupełnie innego zastosowania w bardzo dużych ilościach. Te potrzebne mi 1000 szt. będzie niewiele droższe od tego silikonu. Myślę, że w tych warunkach raczej producentowi nie będzie się chciało nawet pomyśleć o jakiś zmianach.

Powracając jednak do tematu... Jak silikon nałożyć równo i w odpowiedniej ilości na niewielki element ?

Paweł

Reply to
Paweł
Reply to
Robert Wańkowski

Nakładasz tak żeby przy wciśnięciu trochę wyszło na zewnątrz. Obcierasz to szmatą. Jak ma tam być coś pomalowane to musi być pomalowane przed pobrudzeniem silikonem. Potem będzie bardzo trudno. Pistolet za kilkanaście złotych do wyciskania z kartuszy będzie najodpowiedniejszy

Reply to
kogutek

Jeszcze nocnik z gwizdkiem i trochę oleju do głowy by się przydało niektórym.

Reply to
kogutek

Może Distal?

2-3 opakownia powinny wystarczyć na tę ilość, a tanie są. Nakładasz wykałaczką i wio, fabryczna łopatka jest do dupy, wykałaczka idealnie dozuje klej ;)

Pzdr. L.

Reply to
Lisciasty

Zdaje się, że ta fabryczna łopatka jest właśnie z PP lub PE. Po wyschnięciu klej z niej odpada. Tak więc Distal raczej się nie nadaje. Jedyne co znalazłem to Loctite 3030. Jest dość drogi. 35 ml kosztuje około 100 zł+100 zł za pistolet. Jest to jeszcze do zaakceptowania. Zawsze jednak warto poszukać rozwiązania alternatywnego.

Paweł

Reply to
Paweł

Przy pomocy typowego pistoletu nie raczej nie uda mi się nałożyć precyzyjnie małych ilości silikonu. Myślę, że ten pomysł ze strzykawką nie jest taki zły. Mam nawet sprzęt do wyciskania takiej gęstej pasty z plastikowych strzykawek. Z silikonem sobie też pewno poradzi. Mam jednak wątpliwości co zastosowania silikonu. Silikon jest pakowany w tuby z HDPE tworzywa o podobnych właściwościach do PP. Właśnie sprawdziłem, że po wyschnięciu silikon sanitarny bezbarwny (taki akurat miałem) w zasadzie sam odpada od tej dyszy służącej do wyciskania. Obawiam się, że z tego powodu nie uszczelni on trwale połączenia PP z PCV.

Paweł

Reply to
Paweł

Któryś z cosmofenów może by się nadał? Konrad

A kto ci każe używać małych ilości silikonu. Kartusz najtańszego, bo inny ci niepotrzebny, kosztuje z 7 złotych. Nie masz innego wyjścia bo kleju co sklei i uszczelni te dwa tworzywa po prostu jeszcze nie wymyślono. Nie istnieje bo nikt normalny nie projektuje tak żeby te dwa tworzywa trzeba było skleić. Kup sobie w poniedziałek tubkę silikonu za 3,20 albo 3,50. I wypróbuj czy jak się utwardzi to woda wleci do środka.

Reply to
kogutek

Który ?

Reply to
kogutek

Akurat Distal nie klei żadnego z tych tworzyw. Strzelaj dalej.

Reply to
kogutek

Akurat Distal nie klei żadnego z tych tworzyw. Strzelaj dalej.

Nie klei też aluminium, co mi nie przeszkodziło załatać nim dziury w misce olejowej w samochodzie, wspomagając się nieco siateczką do tynkowania styropianu. Samochód przejechał już tak 50 kkm, a dziura była solidna. Distal nie klei też rur pcv i pe, tylko chyba te rury o tym nie wiedzą bo reperowałem drobne sprawy i jakoś udało się.

Ale teoretyzujmy dalej :] Pzdr. L.

Reply to
Lisciasty
Reply to
Robert Wańkowski
Reply to
Robert Wańkowski

dlaczegóżby nie? Klei, bez dobrego przygotowania powierzchni niezbyt mocno, ale zawsze. W ogóle żywice epoksydowe są bardzo często stosowane do klejenia metali, głównie stali, ale nie tylko.

jakbyś zastosował tkaninę szklaną, to byłby już pełen luksus...

j.w.

PCV epoksyd klei nieźle, z PE mogą być problemy. Tym niemniej właściwie każdy materiał (nawet teflon, jeśli jest uczciwie zmatowiony) można zlepić dowolną gęstą i lepką paćką na zasadzie klajstru. Trzymać to będzie tak sobie, ale niewielkie obciążenia jakoś przez chwilę przeniesie. Czasem bardzo krótką chwilę :-P

hmmm... praktyczne doświadczenia na ogół okazują się zgodne z teorią, a jeśli nie, trzeba zmienić teorię. Ale poleganie na niezgodnych z teorią wnioskach z doświadczeń bardzo często może się źle skończyć :-P

Reply to
jakub tarczewski

hmmm... praktyczne doświadczenia na ogół okazują się zgodne z teorią, a

> jeśli nie, trzeba zmienić teorię. Ale poleganie na niezgodnych z teorią > wnioskach z doświadczeń bardzo często może się źle skończyć :-P

Zgadza się, ale ja nawiązuję do: "Rurka pełni jedynie rolę osłony" "szczelne połączenie (ochrona przed deszczem) odporne na warunki atmosferyczne (min. 2 lata)" "Wytrzymałość mechaniczna połączenia nie jest zbyt istotna." "Korek i rurka mają zatrzask"

Wobec powyższego śmiem twierdzić, że Distal będzie najtańszym i najpewniejszym klajstrem, w dodatku o wiele łatwiej dozowalnym (średnica 45mm, pchanie się tam z pistoletem to raczej bezsens).

Pzdr. L.

Reply to
Lisciasty

Z wyjątkiem szkła, aluminium, stali, kamienia, muru, kafelków i jeszcze setek innym materiałów faktycznie nie trzymają się niczego. Muszę powiedzieć koledze co ma akwarium wielkości szafy trzydrzwiowej że ma się bać bo jakiś Robert napisał że silikony niczego się nie trzymają. A on ma akwarium zrobione z szyb grubych na półtora centymetra klejonych silikonem. Administratorowi też powiem że te okna co na klatkę wstawił są do niczego bo szyby są przyklejone do drewna silikonem. I niech to wszystko poobrywa i kitem do okien zapaćka. Poradź co ja mam zrobić. Do wędzarni wkleiłem na silikon w drzwiczki zrobione z aluminiowego kształtownika szybę. Jak piszesz, bo pewno się znasz, że niczego się nie trzyma silikon to na pewno mi ta szyba dzisiaj wypadnie. Czym to wkleić jak nie silikonem?

Reply to
kogutek

Distal będzie najgorszym rozwiązaniem, porównywalnym z klejem z mąki. Jest sztywny, ma inny współczynnik rozszerzalności cieplnej. Nie łączy się trwale z żadnym z tych tworzyw. Tam jest potrzebny nie klej a elastyczny uszczelniacz. Jedynym ogólne dostępnym i tanim jest silikon. Pasta która zamienia się w gumę. Dodatkowo ma jeszcze zaletę jest niezwilżalny. Mnie tam rybka, nie moje małpy nie mój cyrk. Ale użył bym najtańszego silikonu. Zwłaszcza że ten najtańszy jest najlepszy bo bez wypełniaczy, 100% silikonu w silikonie.

Reply to
kogutek