maszyna do orzechów

Witam Jak wygląda przemysłowe łupanie orzechów włoskich? Zaczynam podejrzewać, że siedzą "baby" i mordują "dziadków" :) Czy jest może jakaś technika anihilacji skorupki? I dało by się zastosować w warunkach domowych? Z przerażeniem patrzę na ilość owoców na orzechu :) Wojtek

Reply to
wowa

Użytkownik "wowa" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:h9isce$fmp$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Najpier dobrze wysuszyc.

Podlacze sie z pytaniem o orzechy laskowe i slonecznik ..

A wiecie jak działa przemysłowe obieranie pomidorów? Hint: magnes

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"

Pewnie to nie jedyna metoda. Bo zimna woda naprzemian z parą też działa A potem kulają się i skórka oddziela się..

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

A wiecie jak działa przemysłowe obieranie pomidorów?

> Hint: magnes

Kurrka, poleciałem po pomidora do lodówki i przyłożyłem neodyma, zawsze się jakieś walają po biurku. Wała, nie zadziałało :-) Konrad

Opryskanie magnetycznym, nietoksycznym żelem, potraktowanie gorącą parą, przejazd w polu magnetycznym. Kiedyś była tylko para.

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Zygmunt M. Zarzecki pisze:

W programie How it's made pokazywali m.in. przemysłowe obieranie kukurydzy.

Reply to
PeJot

Dnia Fri, 25 Sep 2009 19:21:58 +0200, J.F. napisał(a):

I dynię... Bo to cholerstwo jeszcze trudniej rozłupać niż słonecznik, a też sprzedają łuskane.

Reply to
Borys Pogoreło

wowa snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Można się domyślić z tego opisu, że orzechy są kalibrowane na grupy i zgniatane z dobieranym do grupy skokiem prasy, lub odległością walców. Następnie na stole wibracyjnym zdmuchiwane są skorupki.

''mam do sprzedania linie technologiczną do łuszczenia orzechów włoskich i laskowych, która składa sie z

  1. kalibrownica długości ok. 5.5 metra
  2. łuszczarka / zgniatarka /
  3. stół wibracyjny oraz dmuchawa do oczyszczenia łusek z orzecha wyłuskanego''

Spróbuj odszukać ten opis w biurze patentowym

WM

Reply to
WM

To zdmuchiwanie skorupek jest wlasnie nietrywialne dla orzechow wloskich. Maja przeciez skomplikowany ksztalt, z zeberkami skorupki pomiedzy czesciami orzecha. Trudno uwierzyc, ze stol wibracyjny i strumien powietrza jest w stanie rozdzielic to wszystko.

pozdrowienia

krzys

Reply to
myszek

Z doswiadczenia napisze ze swieze orzechy wydlubac ze skorupki to jest trudno. Trzeba je najpierw dobrze wysuszyc, wtedy latwiej wypada. No i przydaloby sie skorupe polamac na kilka czesci ..

Szczegolnie ze nie bardzo wiadomo co sie zdmuchnie - skorupka czy orzech wlasciwy ..

myszek snipped-for-privacy@lodz.tpsa.pl> napisał(a):

Najlepiej zobaczyć to urządzenie w akcji :-)

ą i inne zasady działania:
To dla amatorów majsterkowiczów :
plantatorów:
Pozdrawiam WM

Reply to
WM

Użytkownik "WM " snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:h9kq0e$rr7$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Z tych i innych linków wynika, że orzech jest zgniatany (co sobie mogę wyobrazić, lecz uszkodzeniu ulega miąższ) i potem jest rozdzielany na sitach i powietrzem (czego sobie nie mogę wyobrazić). Przecież miąższ bardzo mocno się trzyma łupiny, ciężko nożem go wybrać. Myślałem o zastosowaniu ultradźwięków, może jakieś wyprażanie, gotowanie w czymś? Moje orzechy są stosunkowo małe i w bardzo twardej łupinie. Najlepszą metodą na nie jest mocny nóż :) Wojtek

Reply to
wowa

Co prawda orzechy troche inne niz wloskie, ale...

A.L.

Reply to
A.L.

wowa snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

Są inne metody np. system Jagienki z 'Krzyżaków', lub taki ;-)

WM

Reply to
WM

Użytkownik "WM " snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:h9o3su$894$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

"Przyrząd" dało by się załatwić, ale mam obawy o "szczęki zgniatające" po wiadrze orzechów :) Wojtek

Reply to
wowa

Użytkownik "A.L." snipped-for-privacy@aol.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

A mógłbyś w dwóch słowach? Nie znam angielskiego. W składnikach widzę alkohol i wodę :) Wojtek

Reply to
wowa

Jak jest dobrze wysuszony to sam wypada.

Użytkownik "A.L." snipped-for-privacy@aol.com napisał w wiadomościnews: snipped-for-privacy@4ax.com...

> A mógłbyś w dwóch słowach? Nie znam angielskiego. W składnikach widzę > alkohol i wodę :)

A.L. tradycyjnie eksploruje pobrzeża tematu :-) Po pierwsze to nie włoskie a nerkowce Po drugie nie łupanie a usuwanie skórki z jądra Po trzecie, nie mechaniczne tylko... jak to po polsku? Hydrauliczne?

Konrad

Wyrazam ubolewanie i zawstydzenie ze Orygilnemu Pytaczowi nie podalem odpowiedzi na DOKLADNIE TO PYTANIE ktore zadal, i nie przetlumaczylem odpowiedzi z angielskiego na polski.

A.L.

P.S. Przy okazji widac ze inzynier bez znajomosci angielskiego jest jakby malo uzyteczny, albowiem odcina sie od dostepu do informacji...

Wystarczy pogoglowac na nut peeling machine akbo nut peeling process.

Orzech wloski to "walnut" wiec nalezy szukac na walnut peeling machine, walnut shelling machine i tak dalej

Co sprawdilem osobiscie ze jest kupa informacji, rozniez patentow

Reply to
A.L.