ocynk, kolor, temperatura

_chab_ pisze:

Nie wiem czy akurat cynkowanie to dobra powłoka do pracy w 300C skoro już w 419C się topi.

Reply to
Padre

E tam, zobacz z czego się robi wnętrze sprzętów kuchennych. Tostery, opiekacze do zatykanek, kuchenki gazowe itd- nie dość że ocynk, to jeszcze spożywka. A farba na 300C... kataforetyczna może? A może go w ogóle nie cynkować tylko poczernić galwanicznie gołą stal? A może nawet aluminium? Konrad

Ty chyba nie wiesz ile kosztuje kilogram blachy nierdzewnej. Informuję. W granicach 10 złotych. Nikt sobie dupy nie zawraca żeby robić coś do spożywki z ocynku. Chociażby dlatego ze nie wolno. Również nie warto. Nierdzewna ma lepsze właściwości mechaniczne niż st3 ocynkowana. Wszystko może być cieńsze i lżejsze. Nie trzeba nierdzewnej blachy malować i nigdy nie będzie reklamacji ze coś zardzewiało. Kuchenki gazowe robi się albo z blach nierdzewnych, czasami z najgorszych kwasoodpornych. A jak ze zwyklej stali to są emaliowane. Gdzie Ty żyjesz?

Reply to
Tomek

Gdzie Ty żyjesz?

Żyję w interesie, gdzie się wszystko robi ze stali nierdzewnych, ze wszystkich czterech głównych grup, nie licząc egzotyki. Nie wymądrzaj się proszę, bo dużo mnie o nierdzewkach nie nauczysz. A teraz idź do sklepu i zajrzyj do wystawowego tostera. Zimnowalcowany ocynk, ale z widocznym kwiatem. Druciki żelazne, poniklowane. Wszystko jedno, czy to jest toster marki tesco za 3.5 funta, czy Russel Hobbs za 60. (przepraszam za angielskie ceny, ale mieszkam w Anglii). Potem obejrzyj blacharkę wystawowej kuchenki gazowej. Z zewnątrz pomalowana, albo nierdzewna (201), piekarnik od wewnątrz pomalowany albo nierdzewny (410)- wszystko pomiędzy tymi warstwami chamski ocynk.

Konrad PS. Nie potrafię odróżnić, czy to jest powłoka czysto cynkowa, czy alu- cynkowa, a może coś wymyślono z czystym aluminium, chociaż nie słyszałem o wielkich sukcesach galwanicznych powłok z czystego aluminium.

Ujmij trochę. Masz z czego.

Reply to
Tomek

Ujmij trochę. Masz z czego.

Racja. Russell Hobbs kosztuje 4 dychy. Sorry...

dołożyłeś do pieca. Kolor to nie tylko " kolor" ale również może określać " wykończenie a w przykładzie ze zdjęcia wykonanie". Jak byk tam napisane że ze stali nierdzewnej zrobione. Ten czajnik co jest pokazany na małym zdjęciu w prawym górnym rogu też jest ze stali nierdzewnej. Chyba ze uważasz że go zrobili z ocynkowanej blachy i pomalowali farbą w kolorze stali nierdzewnej. Język angielski ma to do siebie że trzeba go trochę znać żeby wychwycić pewne niuanse. Chociaż to z kolorem i wykończeniem jest powszechnie używane. Nie mam pojęcia co ty robisz przy stalach nierdzewnych skoro nie rozpoznałeś na zdjęciu stali nierdzewnej z wykończeniem " szczotka" albo jak kto woli "drapane aluminium". Bo z aluminium nie jest na pewno to coś zrobione bo droższe od stali nierdzewnej dwa razy i szybciej się rysuje.

Reply to
Tomek

Uspokój się już, bo się zaczynasz pienić. To zdjęcie pokazuje obudowę. Powiem Ci w tajemnicy, że w środku jest coś jeszcze. Z ocynku. Obejrzyj jednak ten toster w sklepie, będziesz miał lepsze podstawy teoretyczne. Konrad

W dzisiejszych czasach sa chyba jakies silikonowe wytrzymujace i wiecej.

Jak to np producenci broni maja sprawdzone ..

Tlumiki wydechow w samochodach sa ostatnio "aluminiowane", ale dlatego ze lepsze czy dlatego ze klient za dwa lata wroci [czyli tez lepsze] to nie wiem ..

Tłumiki są pokrywane aluminium ale nie galwaniczne tylko natryskowo. Metalizacja natryskowa sie to nazywa.

Reply to
Tomek

Nazywa się to chromowanie na czarno. Powłoka jest czarna i matowa. Do tego bardzo twarda, bo z chromu. Raczej nie do zrobienia w pierwszej lepszej galwanizerni.

Reply to
Tomek

No popatrz, zrezygnowano z nierdzewki (i to czegoś w rodzaju 430tki, nikczemnie taniego ferrytycznego fajansu) na rzecz niskostopówy i powłok! Czyżbyś mnie nie przekonywał przed chwilą, że to niedorzeczne by było, skoro ta nierdzewka jest taka tania, że aż żal za d... ściska? Konrad

Wiesz, kto zrezygnowal ten szybko straci klientow. Dwa lata tlumik wytrzymal. Wszystko dla obnizenia kosztow i przyciagniecia klienta .. ktorzy zaplaci frycowe i sie nauczy.

A moze w ogole nie byl aluminizowany, tylko tak mi powiedziano ? Oryginalne tlumiki potrafia wytrzymac dlugo, ale przeciez firmy powoli wiedza ze lepiej sprzedac trzy samochody co 5 lat, niz jeden co 15 ..

Co do jednego Tomek ma chyba racje .. nie pokrywa sie aluminium galwanicznie. Hm, a moze sie myle i sie pokrywa ?

No właśnie bardzo mnie ciekawi z czego są tłumiki w mojej Corolli z 91 r. do dziś bez dziur, na nierdzewkę to nie wygląda. Mało tego od ładnych paru lat jeżdżę na LPG czyli funduje im sporo H2O od środka i dalej są OK. Jak do tej pory wymieniłem jedynie łącznik elastyczny wydechu ale ten raczej mechanicznie nie wytrzymał bo był rozdarty a nie przekorodowany i akurat on chyba był z nierdzewki. Prawie 30 lat temu miałem skuter Lambretta - cała "karoseria" z nierdzewki :)

Reply to
Padre

No właśnie bardzo mnie ciekawi z czego są tłumiki w mojej Corolli z 91

> r. do dziś bez dziur, na nierdzewkę to nie wygląda.

Zgaduję że z S43932, ferrytycznej nierdzewki. Taka szara, bez połysku, trochę podobna do tytanu. Magnes przyciąga jak niskostopówa. Powszechnie używana do kotłów gazowych, więc twój LPG wrażenia na niej nie robi :-) Konrad

No i są jeszcze dość stare, ale jare sposoby bez nanoszenia niczego, jak brunirowanie:

typowym językiem chłopaków z pukawkami :-)

Konrad