Re: Projekt lini monta?owej podno?nika

I cały szereg różnych innych rzeczy. Pytanie było o początek :-)

Od tych rzeczy zaczyna się projektowanie produktu. Twoja "złożeniówka" jest na końcu tego procesu.

Konrad

Użytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@x27g2000yqb.googlegroups.com...

Od tych rzeczy zaczyna się projektowanie produktu. Twoja "złożeniówka" jest na końcu tego procesu.

-------

Czyli Twoim zdaniem jest nieistotne, czy chcemy linie produkcyjną samochodu, czy młynka do mielenia mięsa? Tym sie zainteresujemy na końcu?

Reply to
Robert Tomasik

U ytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisa w wiadomo cinews: snipped-for-privacy@x27g2000yqb.googlegroups.com...

A skąd taki wniosek?

A skąd taki wniosek?

---------

Bo piszesz, że jest na końcu procesu. Taż najpierw trzeba rzucić okiem, co tam ma być składania i z czego. Czy z gotowych elementów dostarczanych z zewnątrz, czy też chcemy wszystko na miejscu ze śrubek i kawałków metalu robić. To podstawowa informacja.

Reply to
Robert Tomasik

Użytkownik "wharton" snipped-for-privacy@yahoo.com napisał w wiadomościnews: snipped-for-privacy@d8g2000yqf.googlegroups.com...

> Panowie dziękuje za te cenne porady. Mniej więcej tego się > spodziewałem, ale jestem dopiero studentem a praca ma być na > zaliczenie pracy przejściowej. Pewna książka autorstwa M.P. Nowikowa w > tłumaczeniu Euzebiusza i Macieja Kocha p.t. "Podstawy technologii > montażu maszyn i mechanizmów" podaje następujące 5 punktów potrzebnych > do opracowania procesu montażu: > > 1.Rysunki montażowe charakteryzujące całkowitą maszynę lub zespół pod > względem konstrukcyjnym. > 2.Rysunki poszczególnych części > 3.Specyfikację części w zespołach > 4.Warunki techniczne odbioru > 5.Planowany roczny plan produkcyjny wyroby > > CO mam rozumiec pod punktem 3 i 4? > > -------- > > Warunki techniczne odbioru, to jest to, co będzie sprawdzane i w jaki > sposób. Pojęcie "podnośnika dla inwalidów" jest pojęciem bardzo pojemnym To > może być jakieś proste urządzenie, albo urządzenie wymagajace odbioru > dozoru technicznego. W wypadku drugiej sytuacji musisz wziąć wytyczne UDT i > zobaczyć co i na jakim etapie ma być kontrolowane. Bo to musi być > uwzględnione w planie. No i te wytyczne również określają wówczas > ograniczenia technologiczne. > > Od planowanej produkcji bedzie zależeć technologia. Jesli to mają być > pojedyncze sztuki, to trudno budować jakieś specjalne oprzyżądowanie i > trzeba to tak wymyślić, by sie dało zrobić na uniwersalnych. Ale jak > produkcja ma iść w tysiące sztuk, to opłacalnym może się okazać użycie > jakiś urządzeń specjalizowanych albo nawet użycie specjalistycznych > urządzeń.

Porządnie napisana książka. Widać, że pisał ją fachowiec z dużym doświadczeniem i wg dobrej szkoły produkcji. Warunki techniczne odbioru, to kryteria zdatności część, podzespołu/ zespołu i urządzenia ustalone przez konstruujących ustrojstwo, a dla niektórych parametrów przez technologa, np. dokładość wykonania baz technologicznych. Warunki te są podawane w przepisie na wykonanie, czyli " w procesie technologicznym" każdej operacji lub grupy tych operacji. Spełnianie przez wytwór-wyrób warunków technicznych odbioru na każdym etapie produkcji zapewnia zdatność produktu. Sprawdzający spełnianie warunków technicznych odbioru nie określa dobroci lub niedobroci produktu, czli tego czy produkt-wytwór jest zły czy dobry. Stwierdza tylo czy spełnia on warynki techniczne odbioru ustalone przez obmyślającego wytwór lub proces wytwórczy. Kiedyś nie dyskutowano w kontroli technicznej nad tym, czy coś tam jest złe czy dobre tylko stwierdzano zgodność lub niezgodność z waunkami technicznymi odbioru. I wtedy nie trafiały się tak często złe, czyli niezdatne, wyroby. Pozdrowiam Studenta ! W.Kr.

Reply to
W.Kr.

Użytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomościnews: snipped-for-privacy@c10g2000yqi.googlegroups.com...

> On Jun 5, 9:05 pm, "Robert Tomasik" snipped-for-privacy@gazeta.pl wrote: > > > U ytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisa w wiadomo > > cinews: snipped-for-privacy@x27g2000yqb.googlegroups.com... > > > > I ca y szereg r nych innych rzeczy. Pytanie by o o pocz tek :-) > > > Od tych rzeczy zaczyna si projektowanie produktu. Twoja "z o eni wka" > > jest na ko cu tego procesu. > > > ------- > > > Czyli Twoim zdaniem jest nieistotne, czy chcemy linie produkcyjn > > samochodu, czy m ynka do mielenia mi sa? Tym sie zainteresujemy na ko cu? > > A skąd taki wniosek? > > --------- > > Bo piszesz, że jest na końcu procesu...

...projektowania wyrobu. Myślałem że to jasne.

[...]

... do procesu projektowania wyrobu. Zakładam że kiedy projekt wyrobu jest gotowy takie założenia znane są od dawna.

Konrad