Re: Projekt z??cza - po??czenie rozbieralne, nie

    Faktycznie zapomniałem dodać, że oprócz tego że połączenie prętów
> [...]
>
> Wygląda to mniej więcej w ten sposób:
> P=10kN
> ---------------------      --------------------
>                                 |    |
>    < --- P                  |    |        P ----->
>                                 |    |
> ---------------------      --------------------
>
>     Będę także musiał dokonać optymalizacji wielokryterialnej. Kryteria to
> np: minimalna masa, prostota montażu, maksymalna liczba elementów
> znormalizowanych, maksymalna nośność złącza w porównaniu z nośnością prętów
> itp... właściwie jest to w tym momencie nieistotne ;)

Wszystko jest istotne, uwierz mi. Okolo tony ciezaru zeby uwiesic, to
juz wiadomo ze rozwiazania z kategorii tasmy klejacej odpadaja. I juz
czujesz ze zyjesz :)
Szkoda ze nie podales srednicy tych pretow, bo jak policzysz jakie
naprezenie scinajace w polaczeniu wystapi, jaki wspolczynnik tarcia i
jaka sile docisku potrzebujesz, to bedziesz z gory w stanie odrzucac
pomysly ktore sie nie nadaja chocby z powodu wlasnosci materialow
ktore w konkretnych rozwiazaniach mozna zastosowac, np elastomery
(ladne tarcie, elastycznosc, ale ograniczona wytrzymalosc na
naprezenie scinajace).
Konrad
Reply to
Konrad Anikiel
Problem w tym że wczoraj nie potrafiłem dorwać gościa od projektu :( Będę próbował na początku przyszłego tygodnia, ale może być z tym różnie - bo trwa sesja i każdy biega jak poparzony. Dane do projektu nie zawierały średnic tych prętów: znam tylko wartość siły, wiem o tym że pręty są o przekroju kołowym oraz że połączenie ma być rozbieralne nienaruszające... Raczej skąpe informacje i wydaje mi się że cały ten projekt też w takim skąpym stylu ma być wykonany. Ludzie mówili że robili go na gotowo w 4h łącznie z rysunkami - tyle że mieli np połączenie nierozłączne naruszające strukturę (czyli najprostszy przypadek).
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi - przedstawie wszystkie pomysły prowadzącemu i podpytam co i jak dalej.
Dzięki i miłego długiego weekendu, pozdrawiam Varun
Użytkownik "Konrad Anikiel" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@n8g2000vbb.googlegroups.com...
[...]
Varun