Re: Prze?wietlanie RTG przedmiotu

Konrad Anikiel pisze:

> [...]

A emisja akustyczna? Tak tylko palnąłem bo się nie znam, ale myślę że coś tam powinno trzeszczeć? Skoro defekty w pospawanych konstrukcjach można tak badać... Konrad PS właśnie mi się przypomniało że XII sekcja ASME (o zbiornikach laminowanych) ma właśnie emisję akustyczną jako podstawową metodę badań nieniszczących. Tyle że zbiorniki to tkanina szklana i żywica poliestrowa. Rama rowerowa w niczym nie przypomina zbiornika :-)

PS właśnie mi się przypomniało że XII sekcja ASME

X sekcja, oczywiście

Serwus Konradzie,

Ja uzywalem podreczne maszyny remgenowskie bodajze firmy Baltona z Belgii jeszcze 25 lat temu do przeswietlania niezbyt grubych czesci metalowych. Widze, ze sa nadal te maszymy sa produkowane, ale innych firm

Accoustic emissin monitoring (AEM) uzywalem kilka razy w mojej rafinerii ropy naftowej - byly polaczone wraz z badaniami hydrostatycznymi reaktorow.

Nie bylem zachwycony wynikami, zewnetzrne szumy pokrywaly sie z szumami 'trzesien', i zaprzestalismy uzywac AEM

Pozdrawiam

Alec

[...]

Reply to
Alexander Sharon

To wchodzi w grę, ale jest to bardzo wyrafinowana technika, bo wymaga odpowiednio dozowanego pobudzenia i analizy porównawczej. Jest to realistyczne w masowej produkcji, ale chyba nie w tym przypadku.

W. Bicz

Reply to
W.Bicz