Przeróbka spawarki 1-fazowej na 2-fazową - da się?

Witam

Mam spawarkę 1 fazową, która bierze ogromny prąd i tak się zastanawiam czy by nie zrobić z niej 2-fazowej, już o tym kiedyś pisałem, ale wybiliście mi z głowy pomysł, ale teraz mam inny :-)

Jakby tak podłączyć transformator do dwóch faz przez regulator na triaku, który obcina sinusoidę i ustawić go na te 250 V żeby było z dwóch faz a nie z jednej. Będzie działać?

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

Powinna dzialac. Ale. Napiecie na koncowkach uzwojenia bedzie wyzsze i nie wiadomo, czy w warunkach podwyzszonej temperatury wytrzyma izolacja. Poza tym licz sie z tym, ze taka spawarka bedzie siala zakloceniami w calym pasmie EM na odleglosc paru killometrow. Sam regulator musi przezyc nie tylko znamionowe napiecie i natezenie lecz musi byc kilkakrotnie mocniejszy. To sa moje wrozby, sam nie probowalem wiec moja opinia moze byc bledna. Pzdr.

Reply to
tornad

Racja, chociaż jest wyłącznik termiczny a izolacja musi mieć jakiś zapas, zresztą napięcie nie będzie znacząco wyższe. Chcę zrobić trochę wyższe w granicach rozsądku, może 15% większe bo tyle wydaje mi się bezpeicznie.

To będzie przekaz z obcej planety :-)

Sam regulator musi przezyc nie tylko znamionowe

Te regulatory nadają się do regulacji w spawarkach 2-fazowych, więc i tu powinny dać radę.

Jedyne wyjście - musisz spróbować i mi powiedzieć co i jak :-)

A tak na powaznie to pogadam z tym człowiekiem co robi te regulatory.

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

Witam Nieco OT. Jakie napięcia występują na uzwojenu wtórnym nie obciążonej spawarki transformatorowej ? Pozdrowienia PP

Reply to
PL(N)umber_One

Ze 30 V pewnie lub coś koło tego, jeszcze zależy od mocy na którą się ustawi.

Agent 0700

> Nieco OT. Jakie napięcia występują na uzwojenu wtórnym nie obciążonej

W TIGu przed zajarzeniem łuku na elektrodzie jest zero. A do środka nigdy nie zaglądałem- na trafie pewnie coś jest... Konrad

Agent 0700 snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

To możesz oddać tą spawarkę na złom. Powinno być powyżej 60V. I w stanie jałowym nie powinno się zmieniać w zależności od nastawionego prądu. Może transformator ma skróty. Grzeje się ta spawarka jak jest podłączona do sieci?

Reply to
sok marchwiowy

Poczytaj sobie tabliczki na spawarkach - jest od 17 do ok. 40 V (na migomacie)

Agent 0700

Agent 0700 snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

A pisał Ty gdzieś że to mogomat? Bo nie zauważyłem.

Reply to
sok marchwiowy

Zasada taka sama lub podobna.

Agent 0700

Agent 0700 snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Mylisz się. Popatrz na charakterystyki tych spawarek.

Reply to
sok marchwiowy