Re: Warto?? opa?owa w?gla.

Jacek_P pisze:

> [...]

Nie znam się na kotłach węglowych, tylko gazowych. W gazowych nie może uwzględniać. Zawór bezpieczeństwa dobiera się na moc wejściową, która nie zależy od sprawności kotła, a najwyżej od sprawności spalania (AFUE w Stanach). Konrad

  1. Orzech to sortyment wymiarowy-geometryczny a nie "gatunkowy", bo ten zależy od złoża z którego pochodzi paliwo-węgiel.
  2. Dla każdego złoża jest trochę inna i jest określana przez pomiary laboratoryjne. Popytaj energetyków jak to się robi w ich przypadku.

Przeciętnie nie, jest bowiem pewien przedział od - do.

Za Wkipedią :"Wartość opałowa jest to ilość ciepła wydzielana przy spalaniu jednostki masy lub jednostki objętości paliwa przy jego całkowitym i zupełnym spalaniu, przy założeniu, że para wodna zawarta w spalinach nie ulega skropleniu, pomimo że spaliny osiągną temperaturę początkową paliwa." Gdyby było jak podejrzewasz, to najlepszy węgiel czy inne paliwo miałoby bylejaką wartość opałową gdyby było spalane w ognisku przed domem.

> Nie znam się na kotłach węglowych, tylko gazowych. W gazowych nie może > uwzględniać. Zawór bezpieczeństwa dobiera się na moc wejściową, która > nie zależy od sprawności kotła, a najwyżej od sprawności spalania > (AFUE w Stanach). > Konrad

Jasne p.Konradzie ! Tak ma być. Pozdro.W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski

Zmienia się i to mocno ;). Ja jednak nie potrzebuję superdokładnej wartości - jest mi to potrzebne aby skalkulować sobie, ile bym płacił gdybym przeszedł z opalania węglem na WPEC, dane pieca mam, pozostaje kwestia wartości opałowej węgla tak więc pewnego rodzaju ,,wartość średniopesymistyczna'' powinna mi wystarczyć.

Reply to
Grzegorz Krukowski

To ja bym na twoim miejscu wziął 20-22 MJ/kg. A sprawnośc pieca maksymalnie 70%.

Pozdrawiam Michał

Reply to
Stolat

> [...]

> spalaniu jednostki masy lub jednostki objętości paliwa przy jego > całkowitym i zupełnym spalaniu, przy założeniu, że para wodna zawarta > w spalinach nie ulega skropleniu, pomimo że spaliny osiągną > temperaturę początkową paliwa."

Z tej definicji wychodzą sprawności kondensacyjnych kotłów po 108% albo więcej. Już się tak nie liczy. Ciepło kondensacji trzeba uwzględniać w sprawności- domyślam się że przez skorygowanie wartości opałowej? Ale ponownie: nie znam się na paliwach, tylko na ich spalaniu. Konrad

On 18 Lut, 10:08, " snipped-for-privacy@gmail.com"

No właśnie ! perpetum ? Do d...y takie definicje . Pozdr.W.Kr.

Reply to
wieslaw.kruszewski

taką kaloryczność ma miał węglowy ale do wstępnych obliczeń chyba warto zaniżyć tą wartość

aż tyle ?

jeffrey

Reply to
Jeffrey

Hehe, to na papierku tyle ma miał, to co na składzie kupujesz to czysta loteria. Wszyscy po kolei musza coś uszczknąć, wieć do klienta trafia coś co przypomina węgiel :)

No te nowe piece retortowe czy tłokowe, może tyle wyciągną :).

Sam mam tłokowca, miało być pięknie, a nie jest. Może kiedyś w końcu gaz ziemny dociągną to się przerzucę.

Pozdrawiam Michał

Reply to
Stolat