Re: Zaginanie blachy wzd?u?krótkichodcinków

A możesz podpowiedzieć jak polutować 1,5 mm blachę

> aluminiową? Też chciałbym umieć...

Nie będę udawał że robię to na codzień, ale myślałem że przy dzisiejszych lutach to jest proste... Konrad

Zawiasy przesztywnią układ, chyba, że zawiasami będzie sama blacha.

Ja bym to narysował w proe, pokazał że zadziała, ale... nie mam czasu i chęci.

Czy widziałeś jak działa zaginarka do blachy? > Zaginanie blachy wymaga dużo mniejszej siły niż tłoczenie.

Figura jest rozwijalna, więc nie ma mowy o żadnym tłoczeniu (czyli operacji w której blacha jest plastycznie rozciągana na całe jej grubości na znacznych obszarach). A propos: widziałem taką prostacką technikę: samochodowy układ wtryskowy pakuje mieszankę gazu LPG i powietrza do komory, świeca zapłonowa ją odpala, w komorze na kopycie leży blacha, którą eksplozja formuje w całkiem fikuśne kształty. Proste, tanie, tyle że trzeba trochę doświadczenia mieć. Konrad

PS zrób coś z tym kodowaniem, rozwalasz każdy cytat

Zegnij zawias, przyklej na nim plaster i wyprostuj zawias, a zobaczysz jak się przerwie, lub pofałduje.

Zawsze miałem i mam ustawione kodowanie europa środkowa ISO. Twoje teksty widzę prawidłowo w przeglądarce, ale w chwili, gdy się zaloguję na gazeta.pl i otwieram okienko z miejscem na odpowiadanie, to czasem (nie zawsze) tekst przekształca się w taką formę:

Pomaga wycinanie tekstu z przeglądarki i wklejanie w okienko, ale to dodatkowa robota i nie zawsze to robię, zwłaszcza jak jestem w pracy.

To jakiś okresowy błąd w portalu gazeta.pl. Teraz próbowałem wysłać tekst z portalu gazeta i miałem tą sieczkę, dlatego wysyłam go z niusów i sieczki nie ma. Ci administratorzy portalu gazeta.pl powinni iść na naukę do administratorów portalu niusy.onet.pl

Pozdrawiam WM

Reply to
WM

Zegnij zawias, przyklej na nim plaster i wyprostuj zawias,

> a zobaczysz jak się przerwie, lub pofałduje.

Jasne, jakiś poślizg trzeba przewidzieć, od tego są tworzywa sztuczne. Takie naklejane. Konrad