Różnica między wytrzymałością na zginanie a rozciąganiem

Powraca mój temat dotyczący obliczeń wytrzymałościowych regału.
Nie chcę kontynuować tamtego wątku,bo już jest daleko i nikt by go nie
zauważył, a i temat może się komuś przydać.
Otóż nie pamiętam jak w obliczeniach statycznych na zginanie przyjmowało się
wytrzymałość?
Czy jest taka sama jak wytrzymałośc na roziąganie?? Chyba nie,ale producenci
podają tylko ten parametr.
Czy mam zaopatrzyć się w normę PN-90/B-03200 lub książkę "Obliczanie
konstrukcji stalowych według PN-90/B-03200" i wszystko będzie jasne? Nie mam
możliwości zaglądnięcia do tych publikacji i nie wiem na ile będą pomocne.
W poprzednim wątku wskazujecie na wytrzymałość obliczeniową ST3 rzędu
220MPa.- Czy w tej normie znajde te info?
Reply to
invalid unparseable
Dnia 2007-01-08 09:26, Użytkownik Michał T napisał:
PN-90/B-03200 operuje jedną wytrzymałością obliczeniową stali fd, bez znaczenia czy na rozciąganie czy na rozciąganie - ściskanie przy zginaniu. St3 ma wg. tej normy fd 215 MPa dla grubości poniżej 16 mm, 205 MPa dla grubości od 16 do 40 mm, 195 MPa powyżej 40 mm. Norma bardzo by ci się przydała, tej konkretnej książki nie znam więc nie wypowiadam się.
Reply to
Michał Grodecki
W obliczeniach "budowlanych" nie ma różnicy w wartości wytrzymałości, różnice pojawiają się w warunkach statyczno - wytrzymałościowych, które uwzgeldniają zmiejszenie dopuszczalnych naprężeń z uwagi na ryzyko miejscowej utraty stateczności ścianki ściskanej. Nie wiem, być może są pewne wzory "mechaniczne" gdzie poprostu z automatu zmniejsza sie wartość wytrzymałości materiału ściskanego.... Odnośnie ksiażek to polecam lekture poskiej normy, są tam dane odnoście wytrzymałości obliczeniowch różnych gatunków stali, warunki wytrzymałościowe z wytstarczającym moim zdaniem komentarzem, jesli to za mało to polecam książke Żmudy "podstawy porjektowania konstrukcji metalowych", o taką:
chodzi o normę, moge wspomóc mailowo :), ale dopiero jutro...
poki co pzdr Kuba
Reply to
Swider