Silnik 1-fazowy. Schemat połączeń kondensatora ???

Witam Mam silnik 1 fazowy do pompy hydroforu Omnigena JX750. Silnik posiada wyprowadzone 3 końcówki uzwojeń, czyli jeden koniec uzwojenia roboczego i rozruchowego jest zwarty wewnątrz silnika. Pomierzyłem rezystancję uzwojeń i wychodzi jedno ok 6om drugie ok 10om. Pytanie które uzwojenie ma większą rezystancję: robocze, czy rozruchowe. Problem polega na tym, że bez zidentyfikowania uzwojeń nie wiem gdzie włączyć kondensator rozruchowy. Kolory wyprowadzeń przewodów uzwojeń to : czerwony, żółty i zielony, może jest to jakiś standard kolorów.

Pozdrowienia PP

Reply to
PL(N)umber_One

PL(N)umber_One pisze:

Zwykle rozruchowe ma większą rezystancję.

Reply to
PH

A kierunek obrotow znasz ? Tylko w jednym polaczeniu bedzie wlasciwy.

Własnie wydedukowałem, że nawet jak włączę na chwilę odwrotnie - z pomocniczym pracującym jako robocze, to nic się nie powinno stać złego. Kierunek obrotów znam, bo to pompa wirnikowa od hydroforu.

Dzięki PP

Reply to
PL(N)umber_One

Własnie zrobiłem próbę. Właściwy dla pompy kierunek obrotów silnika, uzyskałem przy podłączeniu, w którym uzwojenie o większej rezystancji jest uzwojeniem pomocniczym. Dziękuję za rady PP