smar miedzowy w samochodzie a zagro偶enie koro zyjne

Wielce Szanowni, wszed艂em w polemik臋 ze znajomym na temat (nie)bezpiecze艅stwa stosowania smaru miedziowego w spreju jako preparatu maj膮cego na celu
zabezpieczenie po艂膮cze艅 gwintowych przed korozj膮. Pacjent to UAZ, w kt贸rym ka偶d膮 艣rub臋 (stalow膮 ofkors, a cz臋sto nawet czarn膮) ma si臋 da膰 odkr臋ci膰 w warunkach polowych nawet 10 latach od jej zakr臋cenia. Rzeczony smar miedziowy znakomicie si臋 aplikuje przez rureczk臋, a ewentualny nadmiar daje si臋 bez k艂opotu wytrze膰 zwyk艂膮 szmat膮. No ale m贸j polemista straszy mnie r贸偶nic膮 potencja艂贸w elektrochemicznych, dzi臋ki kt贸rej moje pracowicie zabezpieczane gwinty na 100% zardzewiej膮 na amen bo pojazd z istoty rzeczy jest i b臋dzie eksploatowany w 艣rodowisku wilgotnym. Oficjalnie bronie si臋, argumentuj膮c, 偶e nie jest to czysty proszek miedziany tylko koloid, powo艂uje si臋 na potencjalne p艂aszczyzny po艣lizgu na p艂atkach miedzi, desperacko si臋gam nawet po argument z autorytetu ("wszyscy tak robiom") ale zasiana w膮tpliwo艣膰 spa膰 nie daje... Mo偶ecie mnie o艣wieci膰 kto ma racj臋? ;-)

Nie mam poj阠ia, ale wiem 縠 pr眃 przewodzi (przy napi阠iu 12V i pr眃zie rz阣u stu amper體) w 硂縴sku 秎izgowym stal-mosi眃z. Wytrzymuje bardzo d硊go bez potrzeby wymiany smaru, nie grzeje si. Przy uruchamianiu (kilka razy dziennie) jest tam nawet kilkana禼ie kilowolt體- tuleje si nigdy nie zespawa硑, wi阠 domy秎am si 縠 po潮czenie elektryczne jest bardzo dobre. Ale to jest tylko jeden czynnik korozji galwanicznej, wi阠 mo縠 o niczym nie 秝iadczy. Konrad

Nie mam poj阠ia czy ten miedziowy b阣zie bru糳zi, ale mo縠sz dla 秝i阾ego spokoju towotu u縴 :> W maszynach rolniczych zasmarowane miejsca kilka lat wytrzymuj, a warunki pracy chyba podobne ;)
L.

A nie mo偶esz u偶y膰 sprawdzonych i dedykowanych do takich zastosowa艅 preparat贸w, tylko upar艂e艣 si臋 bo smary z miedzi膮 s膮 modne. Fluidol ML s艂u偶y do zabezpieczania przed korozj膮 nie tylko blach ale i po艂膮cze艅 艣rubowych. Tani, jest w opakowaniach aerozolowych z rureczk膮 te偶. Nie niszczy lakieru, gumy, plastik贸w. Dobry penetrant i skutecznie wypiera wod臋. Jak 艣ruba wystaje z drugiej strony i jest doj艣cie to wypada te偶 psikn膮膰. Z do艣wiadczenia wiem 偶e najwi臋ksz膮 zmor膮 przy odkr臋caniu 艣rub nie jest korozja tylko debil co przykr臋ca艂 艣rub臋 na chama. Jak pop艂ynie wtedy gwint i si臋 do tego jeszcze zatrze to 偶eby smarem z Marsa by艂 posmarowany to i tak si臋 艣ruba urwie a nie odkr臋ci.
--
Wys艂ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet /

W dniu 2011-10-27 15:11, kogutek pisze:

Noo, to jest my艣l! Jak to sie cz艂ek zafiksowa艂 na blachach, a rzeczywi艣cie taki Fluidol ma wszystko czego mi potrzeba.