Spłaszczenie na końcu rury

W wielu konstrukcjach z rur, rury na końcu są spłaszczone - np. w celu późniejszego przykręcenia lub przyspawania rury (np. rusztowania).

Jak coś takiego zrobić żeby nie osłabić zanadto rury? Jakie cechy powinna mieć rura, jaka technika wykonania takiego spłaszczenia? Ewentualnie jakiego rodzaju zakład coś takiego mi zrobi?

Reply to
Tomasz Pyra

Zależy jaka rura, ale ja bym położył na twardym i kołem najechał... Konrad

Zależy jaka rura, ale ja bym położył na twardym i kołem najechał... Konrad

:-)))

Chyba skuteczniejsze byloby czolgiem, Konradzie.

Pozdrowienia ze slonecznej Kanady

Alec

Reply to
Alexander Sharon

Użytkownik "Tomasz Pyra" snipped-for-privacy@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h5ke07$nld$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Jeżeli to nie jest rura z jakiegoś cud-materiału to ją zagrzej palnikiem do czerwoności i spłaszcz, po spłaszczeniu zagrzej jeszcze raz co pozwoli odpuścić ewentualne naprężenia. Obróbka na gorąco sprawi że rura nie pęknie i nie wystąpią jakieś niekorzyte naprężenia materiału które później zniszczą rurę. Po nagrzaniu obrabia się dziecinnie prosto.

Reply to
Jackare

Użytkownik "Tomasz Pyra" snipped-for-privacy@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:h5ke07$nld$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Rury stalowe się zaklepuje na zimno młotem po włożeniu do nich stalowego płaskownika. (Właściwie to płaskownik wkłada się w trakcie, gdy rura już lekko "zwiekszy szerokość")

Yozwig

Reply to
Yozwig

W czwartek dorabiałem z pewnym panem z nierdzewki dłuższe rury do uchwytu bagażnika rowerowego, te uchylne. Stare są za krótkie do mojej zjazdówki. Pan wziął na prasę i po prostu ściskał. Pytałem o wytrzymałość, ale on, z racji wieku i doświadczenia powiedział, żebym się nie wygłupiał. Rura fi zewn. 20mm, spłaszczona na odcinku ~40mm. Na oko oszacowałem ile mają być dłuższe i takie kupiłem. Mój wzrok jednak zajebisty jest. ;-)

Do czego chcesz to robić?

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Wydaje mi sie ze to od materialu i ewentualnie obrobki zalezy. Np blachy aluminiowej/duralowej ? z nart nie zagniesz pod katem prostym. A po wyzarzeniu zagniesz. Duze to splaszczenie ?

Idź do kowala.

Reply to
kogutek