Spawanie pudła do taczki - koszty

Witam

Czy moglibyście mi podpowiedzieć jaki jest orientacyjny koszt wyspawania pudła do taczki.

Chodzi mi o koszt gazu, drutu, prądu.

Będzie tam do 3 metry spawu, blacha 1,5 mm około.

Produkcja więc chcę oszacować koszty.

Albo może ile kosztuje metr spawu.

Dacie radę coś mi podpowiedzieć?

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

Wyspawania czy pospawania blach? To różnica, którą technik już powinien rozpoznawać. Metr spawu czy metr bieżący spoiny? Czy te taczki będą tak niechlujnie wykonane jak język techniczny krórym się posługujesz?

Reply to
kruszewskiWYTNIJTO

Hmm chyba nie trzeba się o słownictwo tak strasznie czepiać chociaż faktycznie brak ogłady technicznej wali po oczach. Ale przecież w firmie nie każdy prezes czy sprzątaczka muszą się umieć wyrażać, ważne żeby gdzieś pomiędzy prezesem a działem produkcyjnym był zatrudniony odpowiedni technolog produkcji który wie co i jak. A kolega widać planuje dopiero biznes i jak już podliczy szacunkowe koszty i obroty to może produkcję rozpocznie i wtedy fachowców będzie potrzebował.

Reply to
Adrian S.

Koszt materiałów jest bardzo niski. Wysoki jest koszt robocizny. W pierwszej kolejności musisz wyeliminować wysoko płatnego spawacza i zastąpić go manipulatorem i nisko płatnym człowiekiem bez żadnych kwalifikacji do wkładania blach w przyrząd spawalniczy. Wtedy będziesz mógł konkurować z Chińczykami. A i jakość będzie przy okazji wysoka i przede wszystkim jednakowa. Wiem że oczami wyobraźni widzisz ilość zer w cenie sztucznego spawacza. Pocieszę Cię. To nie musi być manipulator za 2 miliony euro. Ty chcesz robić taczki i potrzebujesz manipulator potrafiący pospawać tylko taczkę. I to nie w jednej operacji od razu całą. Najbardziej pracochłonne jest spawanie pojemnika. Dużo metrów do pospawania. W tym miejscu szukaj w pierwszej kolejności oszczędności. Jak byś miał jakieś pytania to pisz kogutek44małpaop.pl

Reply to
Tomek

Nie jestem z wykształcenia spawaczem za co gorąco przepraszam :-)

A kolega widać planuje dopiero

No własnie nie wiem czy brać czy nie brać, ale raczej nie, okazało się, że będą żyłować na maxa :-(

Pozdrawiam

Jacek

Reply to
Agent 0700

Spokojnie, poczekać kilka tygodni, krachy i wzrosty cen w Irlandii powodują, że nasi wracają, to będzie większa konkurencja i zarobki na trochę spadną.

Reply to
Adrian S.