Sprężarka w domu wielorodzinnym

--
P. Jankisz
W dniu 2016-04-15 o 20:54, PeJot pisze:
Powitanko,

Za wiele nie zdzialasz, no chyba, ze zamkniesz w zelbetowym bunkrze;-) Najwazniejsze, to oddzielic czyms antywibracyjnym od podloza. Juz kawal gumy duzo daje. U mnie na starej oponie lezy decha i na niej stoi kompresor. Na dzwiek przenoszony przez powietrze bede probowal cos poradzic, ale wiem, ze i tak co najwyzej troche ogranicze halas.
Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Dedukuje ze to nie bedzie duza sprezarka tylko ktoras z mniejszych. Ze zbio rnikiem 50l. Kup sprezarke i ze zlomu sprezarke od lodowki. Podlacz sprezar ke od lodowki tak zeby wykorzystywala zbiornik i wlacznik cisnieniowy sprez arki. Do silnika sprezarki dodatkowy wlacznik. W takiej sytuacji zawsze pra cuje sprezarka od lodowki a duzy silnik mozesz w kazdej chwili wlaczyc. Na wylocie sprezarki od lodowki potrzebny jest zawor jednokierunkowy. W zbiorn iku zawsze bedziesz mial cisnienie dyzurne. Od wielu lat mam tak zrobione i jestem zadowolony. Ze sprezonym powietrzem jest tak ze jak sie go nie ma t o wydaje sie malo przydatne. Ale jak sie je w koncu zorganizuje to czlowiek sie zastanawia jak mogl wczesniej zyc bez sprezonego powietrza.
W dniu 2016-04-16 o 13:07, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

--
P. Jankisz
Akurat dla drobnych majsterkowiczow to za duzego wyboru narzedzi pneumatycznych nie ma. Co nie znaczy ze amatorowi sprezone powietrze sie nie przyda.
W dniu 2016-04-16 o 18:59, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

przyzwyczai, to potem w przydomowym warsztacie tego brakuje. Ale, ale -
rowerach.
--
P. Jankisz
Sprezarka od lodowki jest cicha.
W dniu 2016-04-16 o 20:22, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

--
P. Jankisz
W dniu 2016-04-16 o 20:53, PeJot pisze:
Robert

???
--
P. Jankisz
Co chcesz mozesz zrobic. Twoje sa.
dyskusyjnych:netrq1$a1q$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... W dniu 2016-04-16 o 18:59, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

A to zalezy jakie dlubanie. Do pompowania opon za duzo, do klucza za duzo, do malowania pistoletem nie wiem, ale np do recznej szlifierki ? Z 1kW kompresorem pewnie za duzy, z cichym i malym kompresorkiem od lodowki to przyda sie zapas cisnienia ...
W dniu 2016-04-20 o 10:45, J.F. pisze:

Podobno do drobnicy typu rama roweru zbiornik 24 l wystarcza.

elektronami.
--
P. Jankisz
Chyba do areografu wystarcza. To nie kwestia zbiornika tylko wydajnosci spr ezarki. Taka ze zbiornikiem 24 litry przy malowaniu malym pistoletem pracuj e caly czas i w zbiorniku cisnienie jest w granicach dwoch atmosfer. Sredni klucz pneumatyczny podlaczany jest przewodem o srednicy wewnetrznej w gran icach 10-12mm. W sprezarce co ma zbiornik 50l wystarcza powietrza na odkrec enie dwoch srub do kol. Potem cisnienie spada i trzeba czekac bo klucz sily nie ma. Marketowa ze zbiornikiem 50l idealnie sie nadaje do gabinetu wyrwi zeba. Dwa fotele moze obsluzyc. W malym amatorskim warsztaciku sprezone pow ietrze sluzy przede wszystkim do odmuchiwania z wiorow, sprzatania. Przy ma lej tokarce fajnie chlodzi noz i syfu z emulsji nie ma. Klucze, szlifierki mozna sobie przy malej sprezarce z glowy wybic. Malowanie w bardzo ogranicz onym zakresie najmniejszymi dostepnymi pistoletami.

Ale kolega pisal o piwnicy a nie o garazu i o rowerach a nie samochodach, to mu w sam raz dwie srubki wystarcza :-)

nie uzyska.

Na malowaniu sie nie znam, ale cos mi sie obilo, ze inni ustawiaja wiecej.

No - to jednak 1100W mocy. wiele elektronarzedzi ma 300-800W.
Sprezone powietrze generuje sporo strat, tym niemniej wydaje sie, ze tych 700-800W do narzedzia powinno dochodzic.

Na kluczach tez sie nie znam - ale klucz teoretycznie energii potrzebuje tyle co nic - najpierw nie ma oporu, potem nie ma przesuniecia. Inaczej z udarowymi - ale chyba nie powinno byc duzo.
Z jakiegos powodu uwaza sie sprezone powietrze za najdrozszy nosnik energi. Stosuje sie go bo ma wiele zalet. Ostatnio przy opisach odkurzaczy spotkalem sie z czyms takim. Moc pobierana 1400W a nizej moc ssania 250W.