Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?

Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz sterowania elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane. Ponieważ obsługiwać będą to ludzie bez przygotowania z informatyki, czy automatyki, więc obsługa powinna być możliwie najprostsza. Idealnie by było postawić komputer lub laptop i mieć program działający pod Windows komunikujący się ze sterownikami w rodzaju Siemens Simatic S7-1200 albo podobnymi. Zakup programu od Siemensa (WinCC) jest trochę bez sensu, bo do tak prostego zastosowania program ma o wiele za duże możliwości, no i cena....... Poradźcie coś mądrego. Jacek

Reply to
Jacek

Lepiej zapytać na pl.misc.elektronika

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

To wcale nie będzie tak proste, jak zakładasz.

Czy masz już czujniki? W jaki sposób przekazują one mierzone parametry? To, że elektrycznie, to za mało - w jakiej formie jest to sygnał?

Program sam się nie napisze, ktoś musi go napisać - albo Ty, albo ktoś inny.

Czy to urządzenie jest krytyczne i musi działać prawidłowo, bo jak nie, to będzie katastrofa? Jeśli nie, to możesz przyoszczędzić, zlecając napisanie programu początkującym freelancerom / studentom, którzy wezmą mniej, niż profesjonalista, ale efekt będzie adekwatny do poniesionych kosztów...

Reply to
Adam Wysocki

W dniu poniedziałek, 6 listopada 2017 15:49:37 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

Często myk tkwi w oprogramowaniu, którego sensownie działająca wersja potrafi kosztować więcej od sprzętu :>

W sensie, że alergia na słowo pisane? ;)

L.

Reply to
Lisciasty

W dniu 2017-11-04 o 21:01, Jacek pisze:

Są proste programowalne sterowniki dla amatorów np.

WM

Reply to
WM

Już pytał.

Sebastian Biały

Ale zapytał dopiero gdy Mu udzieliłem tej mądrej i wysoce wartościowej rady. ;-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

W dniu 2017-11-04 o 21:01, Jacek pisze:

Chyba jednak nie jesteś zainteresowany tanim i prostym w obsłudze rozwiązaniem z którym sobie poradzisz. Już ci pisałem o tym:

t-1

W dniu 22.11.2017 o 14:32, t-1 pisze:

Jak nie jestem, jak jestem ;-) Problem w tym, że moja przygoda z automatyką skończyła się ponad 20 lat temu, a teraz niespodziewanie moje kręte ścieżki zatoczyły koło i znowu się w to bawię. Przez ćwierć wieku zmieniły się rozwiązania i niestety trzeba się wszystkiego uczyć od nowa (a się nie che). Jacek

Reply to
Jacek