ubytek mosi?dzu

Witajcie pytanie mam następujące - w której książce mogę poczytać o ubytku podczas topienia mosiądzu? Chodzi o to, że z pieca można wylać mniej mosiądzu niż się włożyło. Pytanie - o ile. Znalazłem, że generalnie 2-3% ale to przy topieniu zimnego materiału. A jak piec chodzi cały czas i tylko się dokłada, bez zatrzymywania?

Z góry dzięki, Tomasz Piasecki

Reply to
TomaszPe

W czasie topienia mosiadzu czy w czasie topienia skladnikow zeby zrobil sie mosiadz?

Reply to
4kogutek44

W czasie topienia mosiądzu. Gąski z huty + złom obiegowy.

Wyrazy, Tomasz Piasecki

Reply to
TomaszPe

W czasie topienia mosiadzu ubytki w masie moga byc tylko zwiazane z utlenianiem. Jak topic w atmosferze ochronnej to nie bedzie ubytkow na utlenianie. Piszesz ze robisz stop. Bo material z huty plus zlom da stop. I tu moga byc ubytki w objetosci i masie. W objetosci bo zmieszanie ze soba substancji o znanej objetosci najczesciej daje mniejsza objetosc niz objetosc zmieszanych skladnikow. A w masie bo sie utlenia.

Reply to
4kogutek44

Użytkownik napisał w wiadomości

Gorzej jak piec opalany bezposrednio :-)

No i zdaje sie, ze cynk moze juz istotnie parowac w tych temperaturach ...

Mon, 9 May 2016 13:50:41 +0200 "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

napisał:

Pewnie tak. Tu jest o gościu co chciał się pozbyć ocynku z kawałków rur - nawdychał się dymów cynku i zmarł.

Duże zdjęcia:

__Maciek