Warto┼Ť─ç opa┼éowa w─Ög la.

W jaki spos├│b przeliczy─ç tony w─Ögla kamiennego na ilo┼Ť─ç GJ potrzebnych to ogrzewania domu? Np. zu┼╝ycie to 5 ton w─Ögla typu ,,orzech II'' a to
dopowiada XX GJ? Domy┼Ťlam si─Ö, ┼╝e ze wzgl─Ödu na rozrzut parametr├│w jest to szacowanie na oko, ale i tak b─Ödzie to OK. Gdzie ewentualnie znajd─Ö normatywne/przeci─Ötne warto┼Ťci opa┼éowe r├│┼╝nych rodzaj├│w w─Ögla?
--
Grzegorz Krukowski

Add pictures here
Ôťľ
Grzegorz Krukowski napisal:

Przecietnie 30 MJ/kg, czyli 30 GJ/t. -- Pozdrawiam,
Jacek
Add pictures here
Ôťľ
Jacek_P pisze:

Z ciekawo┼Ťci - czy ta warto┼Ť─ç uwzgl─Ödnia jako┼Ť sprawno┼Ť─ç kot┼éa/pieca ?
--
P. Jankisz
Ôťľ

Nie znam siŕ na kot│ach wŕglowych, tylko gazowych. W gazowych nie mo┐e uwzglŕdniaŠ. Zawˇr bezpiecze˝stwa dobiera siŕ na moc wejÂciow▒, ktˇra nie zale┐y od sprawnoÂci kot│a, a najwy┐ej od sprawnoÂci spalania (AFUE w Stanach). Konrad
Add pictures here
Ôťľ

1. Orzech to sortyment wymiarowy-geometryczny a nie "gatunkowy", bo ten zale┐y od z│o┐a z ktˇrego pochodzi paliwo-wŕgiel. 2. Dla ka┐dego z│o┐a jest trochŕ inna i jest okreÂlana przez pomiary laboratoryjne. Popytaj energetykˇw jak to siŕ robi w ich przypadku.

Przeciŕtnie nie, jest bowiem pewien przedzia│ od - do.

NIE ! Za Wkipedi▒ :"WartoŠ opa│owa jest to iloŠ ciep│a wydzielana przy spalaniu jednostki masy lub jednostki objŕtoÂci paliwa przy jego ca│kowitym i zupe│nym spalaniu, przy za│o┐eniu, ┐e para wodna zawarta w spalinach nie ulega skropleniu, pomimo ┐e spaliny osi▒gn▒ temperaturŕ pocz▒tkow▒ paliwa." Gdyby by│o jak podejrzewasz, to najlepszy wŕgiel czy inne paliwo mia│oby bylejak▒ wartoŠ opa│ow▒ gdyby by│o spalane w ognisku przed domem.

Jasne p.Konradzie ! Tak ma byŠ. Pozdro.W.Kr.
Add pictures here
Ôťľ
On Wed, 18 Feb 2009 01:08:14 -0800 (PST),

Zmienia si─Ö i to mocno ;). Ja jednak nie potrzebuj─Ö superdok┼éadnej warto┼Ťci - jest mi to potrzebne aby skalkulowa─ç sobie, ile bym p┼éaci┼é gdybym przeszed┼é z opalania w─Öglem na WPEC, dane pieca mam, pozostaje kwestia warto┼Ťci opa┼éowej w─Ögla tak wi─Öc pewnego rodzaju ,,warto┼Ť─ç ┼Ťredniopesymistyczna'' powinna mi wystarczy─ç.
--
Grzegorz Krukowski

Add pictures here
Ôťľ

To ja bym na twoim miejscu wzi─ů┼é 20-22 MJ/kg. A sprawno┼Ťc pieca maksymalnie 70%.
Pozdrawiam Michał
Add pictures here
Ôťľ
Stolat wrote:

tak─ů kaloryczno┼Ť─ç ma mia┼é w─Öglowy ale do wst─Öpnych oblicze┼ä chyba warto zani┼╝y─ç t─ů warto┼Ť─ç

a┼╝ tyle ?
jeffrey
Add pictures here
Ôťľ

Hehe, to na papierku tyle ma mia┼é, to co na sk┼éadzie kupujesz to czysta loteria. Wszyscy po kolei musza co┼Ť uszczkn─ů─ç, wie─ç do klienta trafia co┼Ť co przypomina w─Ögiel :)

No te nowe piece retortowe czy t┼éokowe, mo┼╝e tyle wyci─ůgn─ů :).
Sam mam t┼éokowca, mia┼éo by─ç pi─Öknie, a nie jest. Mo┼╝e kiedy┼Ť w ko┼äcu gaz ziemny doci─ůgn─ů to si─Ö przerzuc─Ö.
Pozdrawiam Michał
Add pictures here
Ôťľ
Dnia 20.02.2009 Stolat <cyrax.skasujmnie> napisał/a:
Tak, wiem, ┼╝e odgrzewany kotlet, ale nadrabiam straty w czytaniu ;)

a co temu Twojemu piecykowi dolega?
pzdr, szadok
--
'To jest cnota nad cnotami - trzyma─ç j─Özyk za z─Öbami'
┼Ťp. babcia

Z tej definicji wychodz▒ sprawnoÂci kondensacyjnych kot│ˇw po 108% albo wiŕcej. Ju┐ siŕ tak nie liczy. Ciep│o kondensacji trzeba uwzglŕdniaŠ w sprawnoÂci- domyÂlam siŕ ┐e przez skorygowanie wartoÂci opa│owej? Ale ponownie: nie znam siŕ na paliwach, tylko na ich spalaniu. Konrad
Add pictures here
Ôťľ

No w│aÂnie ! perpetum ? Do d...y takie definicje . Pozdr.W.Kr.
Add pictures here
Ôťľ
Dnia Wed, 18 Feb 2009 05:10:42 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

W weglowym paliwie to ty ciepla kondesacji nie zobaczysz i nie chcesz widziec.
--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Add pictures here
Ôťľ
Jaroslaw Berezowski napisal:

Ehm, a to nie bylo przypadkiem tak, ze kilku pomyslowych, co polewali mial woda skonczylo wraz z piecem rozmazanych na scianach? O ile sie nie myle, to do niezlej eksplozji mozna doprowadzic :)

Jacek

Add pictures here
Ôťľ
"PeJot ( home)" napisal:

A od kiedy cecha paliwa ma uwzgledniac cechy nieokreslonego kotla/pieca? :) -- Pozdrawiam,
Jacek
Add pictures here
Ôťľ