Zabawki dla oszcz─Ödnych mam kt├│rych m─Ö┼╝owie s─ů in┼╝ynierami ;)

http://arvindguptatoys.com/films.html
Zabawki ze ┼Ťmieci. Czasami a┼╝ si─Ö zastanawiam jak to dzia┼éa a niby in┼╝. mam przed nazw
iskiem :). Nie mog─Ö si─Ö doczeka─ç kiedy m├│j ma┼éy doro┼Ťnie. S
Add pictures here
Ôťľ
On Oct 11, 7:42 am, snipped-for-privacy@gmail.com wrote:

zwiskiem :).

Kapitalne, dzi─Öki za linka :] Moja trzoda ma 3 i 4 lata, mo┼╝e nied┼éugo b─Ödzie mo┼╝na zacz─ů─ç si ─Ö bawi─ç w takie rzeczy.
L.
Add pictures here
Ôťľ
W dniu czwartek, 11 października 2012 07:42:06 UTC+2 użytkownik sur...@ gmail.com napisał: (..)

Dziekuje za ciekawe informacje i linki. Zaskoczyl mnie tak silny, sciskajacy efekt dmuchania w papierowy lejek.
http://www.youtube.com/watch?v
▄c7N6VMGRc
Dorzuce cos dla oszczednych, kryzysowych mam. Gustowne damskie torebki wyplatane z reklamowek:
http://www.youtube.com/watch?v=hE7L6aiPL_s&feature=related
Topologicznie genialne przystosowanie surowca:
http://www.youtube.com/watch?v=ESQbELunPZg

Ksiazka z 1922, uczaca plecenia koszykow z papierowych linek: http://ia600409.us.archive.org/17/items/cu31924030716926/cu31924030716926.p df Pomyslowy wyrob papierowej wikliny:
http://www.youtube.com/watch?v=TABOQcOQvPE&feature=related

A to juz wyzsza szkola jazdy, japonska tradycja:
http://www.youtube.com/watch?v=HRV3v9eAWqs&feature=related

WM
Add pictures here
Ôťľ
Dnia Fri, 12 Oct 2012 13:05:53 -0700 (PDT), WM napisał(a):

A mnie nie wychodza takie szybowce
http://www.youtube.com/watch?v=Y7d3xfDoiEQ

korytarz za maly, dzieckiem trzeba byc ?
Moze to zadziala
http://www.youtube.com/watch?v=1-jRxBfo7cU

te tez dobre:
http://www.youtube.com/watch?v=7HmdlmD5Hd0

Ôťľ
W dniu sobota, 13 października 2012 10:49:02 UTC+2 użytkownik J.F. napi sał:

Trzeba policzyc optymalny kat ustawienia pchadla w zaleznosci od predkosci pchacza :-)

Ladne, ale z szyciem nitka to juz nie jest w konwencji i wytrzymale rozwiaz anie.
Propozycja dla bezdomnego ziemianina ;) Zrob se sam domek z workow foliowych (lub rekawow) wypelnionych gleba. http://www.cacitches.com/books/superadobe.html
http://www.youtube.com/watch?v=O8k6bovJ8qg

To sie projektuje na zasadzie odwroconego lancucha:
http://calearth.org/images/building-designs/eco-dome/CatenaryArchDwg.jpg
Widac jakie to jest wytrzymale: http://tiny.pl/hnwq6
WM
Add pictures here
Ôťľ
"J.F." wrote:

Mnie tez na razie nie wyszlo, ale za to wczoraj wyprobowalem cos takiego: znalazlem artykul o profilach dla bardzo malych liczb Reynoldsa
http://aero-comlab.stanford.edu/Papers/lowren_paper.pdf
i pomyslalem, ze profil podobny do opisanego mozna latwo wygiac z kartki papieru: zaokraglic z przodu, dalej lekko na wkleslo, na koncu zagiac do dolu.
Sprawdzilem, lata. Dosc trudno porownac osiagi papierowych samolocikow o roznych profilach, natomiast zwraca uwage bardzo dobra statecznosc modeliku z takim profilem - wydaje sie lepsza od plaskiej plytki, nie mowiac o zwykleym profilu wygietym.
Moze te profile sa bardziej odporne na przeciagniecie?...
Przy okazji: maksymalna doskonalosc profilu dla Re`00 wynosi niewiele ponad 10. Doliczajac opory indukowane, nie wyjdziemy w papierowym samolocie powyzej 7 - i tyle faktycznie daje sie osiagnac.
pozdrowienia
krzys
--
_^..^_)_
\ /
W dniu niedziela, 14 października 2012 09:38:11 UTC+2 użytkownik myszek napisał:

Gdzie samolocik (typu surfer) powinien miec skierowany dziub? Jezeli ma leciec pod wiatr, to chyba w strone pchacza? Moze dla stabilnosci warto dodac ogon, jak u latawca?
WM
Add pictures here
Ôťľ
W dniu niedziela, 14 października 2012 09:38:11 UTC+2 użytkownik myszek napisał:

Gdzie samolocik (typu surfer) powinien miec skierowany dziob? Jezeli ma leciec pod wiatr, to chyba w strone pchacza? Moze dla stabilnosci warto dodac ogon, jak u latawca?
WM
Add pictures here
Ôťľ
W dniu 2012-10-11 07:42, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Przegladajac te filmiki trafilem na cos takiego jeszcze: http://www.sciencetoymaker.org/
:) Jutro sie zabieram za zabawe :)
--
venioo -> GG:198909
"What a wonderful wooooorld!" :)
Ôťľ
W dniu 2012-10-11 07:42, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Jak doro┼Ťnie, b─Ödziesz obserwowa┼é jak konstruuje r├│┼╝ne dziwne i niekoniecznie bezpieczne rzeczy. M├│j syn ostatnio zrobi┼é wiatrak p├│┼émetrowej ┼Ťrednicy, nap─Ödzany kilkudziesi─Öciowatowym silnikiem. Urwane ┼éopaty zostawi┼éy trwa┼éy ┼Ťlad w suficie :)
--
P. Jankisz
Ôťľ
W dniu 2012-10-14 13:27, PeJot pisze:

Blisko czterdzie┼Ťci lat temu m├│j szkolny kolega robi┼é eksperymenty korzystaj─ůc z grubo┼Ťciennej rurki stalowej, kulek od ┼éo┼╝yska, siarki z zapa┼éek oraz zestawu "junyj chimik", porz─ůdne dydaktyczne r┼╝ni─Öcie na go┼é─ů dup─Ö dosta┼é dopiero jak przestrzeli┼é lite drewniane drzwi do sto┼éowego podczas rodzinnej uroczysto┼Ťci.
Add pictures here
Ôťľ