2 Pytania o aparatur─Ö od LAMA V3

Witam! Jak w temacie, pierwsze pytanko to zasiŕg. Jaki jest max zasiŕg dla tego zestawu? S│ysza│em ze oko│o 50m, dlatego mam nastŕpne pytanie
czy jak wymienie kwarce to zasiŕg bedzie wiŕkszy? Do czego s│u┐▒ 2 ma│e prze│▒czniki pod bateriami? Pozdrawiam i czekam na odpowied╝!
Add pictures here
Ôťľ

Nie wiem, ale wygl─ůda na normalny nadajnik - czyli min. 1 km. Podobno inni u┼╝ywaj─ů tego nadajnika jako pe┼énowarto┼Ťciowego do samolot├│w.

Nie.
Pono─ç do zmiany mode. By┼éo o tym jakie┼Ť tygodnie temu na grupie.
--
Lukasz

Add pictures here
Ôťľ

Czyli mo┐na t▒ aparaturŕ u┐ywaŠ do normalnych modeli? Czy mo┐na zamiast silniczkˇw podpi▒Š serwa? (tam s▒ tylko 2 piny)
Add pictures here
Ôťľ
On Nov 23, 6:27 pm, snipped-for-privacy@wp.pl wrote:

Aha i jeszcze do czego jest ten prze│▒cznik na gˇrze pod prawym palcem wskazuj▒cum
Add pictures here
Ôťľ

Odbiornik Ci si─Ö pewnie na nic nie przyda, ale nadajnik jest pe┼énowarto┼Ťciowym modelarskim nadajnikiem. Jest zgodny (kompatybilny) z modelarskim standardem PPM. Mo┼╝esz go u┼╝ywa─ç z dowolnym odbiornikiem PPM, w nadajniku jest wymienny kwarc. Np. ja nadajnik Lamy od┼éo┼╝y┼éem w k─ůt, a zamiast niego u┼╝ywam lepszy, komputerowy nadajnik. Mo┼╝na tez w druga stron─Ö: maj─ůc nadajnik Lamy mo┼╝esz do tego dokupi─ç inny model z odbiornikiem i w g├│r─Ö.

Odbiornik ma dwa wyj┼Ťcia na serwa. Je┼Ťli do czego┼Ť si─Ö przyda, to tylko dwa kana┼éy. Ale kombinowa─ç mo┼╝na.

Prze┼é─ůcznik ucze┼ä - trener. Spinasz dwa nadajniki ze sob─ů specjalnym przewodem i prze┼é─ůczikiem zmieniasz, kt├│ry nadajnik ma kontrol─Ö nad modelem.
Add pictures here
Ôťľ
U┼╝ytkownik "LukaszS" ...

Tak.
??? Uwa┼╝asz, ┼╝e 7kana┼éowy odbiornik jest nieprzydatny ??? Ot├│┼╝ modu┼é 4-in-1 to w┼éa┼Ťnie odbiornik 7kan + dodatkowa p┼éytka, na kt├│rej umieszczone s─ů mikser, ┼╝yroskop i dwa regulatory. Jedyn─ů wad─ů (je┼Ťli nie boimy si─Ö lutownicy to nie wada) tego odbiornika jest to, ┼╝e nie ma wlutowanych trzech ostatnich gniazd (kan. 5-7), a dwa przedostatnie (kan. 3 i 4) ma wlutowane w drug─ů stron─Ö, w┼éa┼Ťnie w kierunku p┼éytki z ca┼é─ů reszt─ů.

Dodajmy, ┼╝e bardzo podstawowym (zero udogodnie┼ä, regulacji, dual rete, expo, pami─Öci, itp. tylko dr─ů┼╝ek, trymer, rewers)

S─ů po dwa piny, bo to wyj┼Ťcia z 2 regulator├│w (pod┼éaczonych do w┼éa┼Ťciwego odbiornika przez mikser i ┼╝yro)

Nieprawda, patrz wy┼╝ej.
Pozdrawiam,
Kaper www.depron.prv.pl
Add pictures here
Ôťľ

czyli zasiŕg 50m to bujda?
Add pictures here
Ôťľ

Nie s─ůdz─Ö. M├│j nadajnik Lamy pobiera 135 mA w czasie nadawania, a np. Graupner FM 314 (bezkomputerowy) pobiera ponad 2 razy wi─Öcej. S─ůdz─ůc po tym, nadajnik Lamy ma mniej mocy. Odbiornik z kolei na wygl─ůd nie budzi zaufania. U mnie w mieszkaniu co jaki┼Ť czas pojawiaj─ů si─Ö jakie┼Ť niezidentyfikowane zak┼é├│cenia. Nawet przy w┼é─ůczonym nadajniku odbywa si─Ö wtedy szale┼ästwo serw i silnik├│w. My┼Ťl─Ö, ┼╝e odbiornik ma s┼éab─ů selektywno┼Ť─ç i pewnie nie lepsz─ů czu┼éo┼Ť─ç.
Add pictures here
Ôťľ
U┼╝ytkownik "Marek Kowalski" ...

No c├│┼╝, mo┼╝e to cecha "osobnicza". Korzysta┼éem z tego nadajnika do sterowania metrowym szybowcem. Nie by┼éo ┼╝adnych anomalii. Max. odleg┼éo┼Ť─ç nadajnik-model pewnie wynosi┼éa jakie┼Ť 300m.

Wobec argumentu o mniejszym poborze pr─ůdu (pewnie g┼é├│wnie wykorzystywanego na stopie┼ä mocy na wyj┼Ťciu) nie b─Öd─Ö pr├│bowa┼é broni─ç tezy o pe┼énym zasi─Ögu, ale 50m to na pewno nie jest.

Z opini─ů o wygl─ůdzie nie b─Öd─Ö polemizowa┼é. Zreszt─ů odbiornika nie testowa┼éem Na jego ew. obron─Ö mam jednak fakt, ┼╝e antenka ma ok. 1m dl┼éugo┼Ťci, co jest typowe dla pe┼énozasi─Ögowych odbiornik├│w na 35MHz

Tego nie mo┼╝na wykluczy─ç.
Podsumowuj─ůc - mo┼╝e twierdzenie o pe┼énowarto┼Ťciowym zestawie jest na wyrost, ale do treningowego niewielkiego i lekkiego modelu - dalej uwa┼╝am za zdatne.
Pozdrawiam,
Kaper
Add pictures here
Ôťľ
Użytkownik Kaper napisał:

Instrukcja od Lamy w rozdzialiku "Zasi─Ög sterowania" okre┼Ťla zasi─Ög skuteczny tego zestawu na 50 m.
Add pictures here
Ôťľ
Ja swoj─ů lame steruje Graupnerem MC19 na oryginalnej aparaturce lamy bez przerwy serwa wpada┼éy w dygot sprawdza┼éem na aku i nabateriach to samo jak by┼é model w miare blisko to jeszcze ok ale jak odlecia┼éem na ok 20 m to zaczyna┼é si─Ö niepewnie zachowywa─ç kwarca do lamy zastosowa┼éem jeti model i teraz wszystko OK
wiadomo┼Ťci

Add pictures here
Ôťľ