Badania w GOBLL dla modelarzy lotniczych RC

Witam!!!
Jestem zaskoczony.

Jarek
Reply to
invalid unparseable
Witam! *******
Nasz kraj jest pelen paradoksow. Co ma wspolnego choroba czy leczenie naszego uzebienia do pilotarzu modelu RC, ,choroby skurne czy tez fizjologiczne wady np ksztaltu ucha. ;o)
Ciekawy jestem jak bedzie z realizacja tego przepisu.
Reply to
Mariusz Pulkowski
Jaros³aw Kajoch <@@ snipped-for-privacy@WYTNIJTOo2.pl@@> ³askaw by³ napisaæ w news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl:
Na szczê¶cie nie ma rozporz±dzenia w sprawie ¶wiadectw kwalifikacji Mam nadzejê ¿e ¶wiadectwo dla modelarza bedzie tylko dla modeli o masie powy¿ej jakiej¶ granicy np. 10kg.
Ale jest jeszcze furtka - mo¿emy byæ pilotami uczniami jeszcze bez ¶wiadectwa kwalifikacji - a ¿e jestesmy ma³o zdolni, to mo¿emy byæ uczniami baaardzo d³ugo.
Reply to
Piotrus
Podobno na sterowanie modelami do 20 kg nie bêd± wymagane ¿adne ¶wiadectwa... ale wszystko mo¿e siê zmieniæ.
Micha³
Reply to
Gelerth
psychicznego.
Skwitujê ca³o¶æ krótko: Szkoda, ¿e takie wymagania nie s± stawiane kandydatom na ministrów...
Pozdrawiam, Robert
Reply to
Robert 'Heyoan' Gadomski
Witam, Gdyby tak miało być, można by to już zaznaczyć tak jak zrobiono to w par.1.1 punkt 2.4 : pilot statku powietrznego ....itd. pisząc w p-cie 2.5: pilot-operator modelu latającego o masie startowej powyżej....itp. A w tej wersji (tak mi się przynajmniej wydaje) przepis obejmuje WSZYSTKIE modele: depronowe a nawet sprzedawane w sklepach zabawkowych. Już chyba za komuny był większy liberalizm bo licencje które wtedy były wymagane, wydawano (przynajmniej tak było w Łodzi) od ręki i generalnie miały sens gdyż dotyczyły kwestii technicznych aparatury.
"nie ma takie draństwa którego by nie popełnił rząd kiedy zabraknie mu pieniędzy"
I drugie
"ostrożnie z dowcipami przy "czerwonych" gdyż każdy idiotyzm są gotowi potraktować serio i wcielić w życie" - trzeba sprawdzić kto na grupie kiedyż żartował odnośnie licencji i świadectw zdrowia dla modelarzy - to będzie nasz WINNY tego stanu rzeczy.
PZDR ZD
Dnia 29-09-2003 o godz. 13:03 Gelerth napisał(a):
--------------------------------------------------------------------------- Ile zarabiasz, internauto? Wypełnij ankietę i wygraj atrakcyjne szkolenie! Kliknij <

Zbyszek Denis
Witam!
Kiedys juz byla tu i na pl.rec.lotnictwo dyskusja na temat co podpada pod te nowe prawo lotnicze..... z tego co pamietam (o ile mnie ta pamiec nie myli :o) to modele do pewnej wagi (25kg?) sa wylaczone spod tego prawa - a wiec kwestia badan tez nie dotyczy....
No chyba ze sie myle... to wtedy schodze do modelarskiego podziemia.... :o)))))))))))
Reply to
Arcimek
Z glebin modelarni ...
W mtsl tych przepisow moge sie porzegnac z lataniem modealmi :D Jako osoba na wozku i z moimi problemami ni jak nie przejde zadnych badan. O ja biedny, biedny. Chyba sie oprzezuce na zdalniesterowane dziewczyny ;)
MarCiu
Ps. To faktycznie paranoja. Ale zeby tylko ta...
Reply to
Marciu11 - Viper
Arcimek <@@ snipped-for-privacy@f.plNOSPAM@@> ³askaw by³ napisaæ w news:Xns940588E093313arcimekpwm@193.110.122.80:
Ja tez witam! Nie wiadomo co podejdzie pod konieczno¶æ uzyskania ¶wiadectwa kwalifikacji.
Reply to
Piotrus
U¿ytkownik "Krzysztof Dzido" <rabacik.ja_bym_to snipped-for-privacy@rabacik.pl napisa³ w wiadomo¶ci news:bl9d8s$b5s$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...
Trochê siê zapêdzi³e¶;-) To dla NASZEGO DOBRA ale napewno nie WSPÓLNEGO. Ich dobro jest dobrzejsze ni¿ nasze;-) Ponawiam z³o¿on± niegdy¶ propozycjê aby Warszawê ogrodziæ sze¶ciometrowym murem, dostarczaæ do ¶rodka co trzeba i wyp³acaæ im pensje. Niech sobie wtedy rz±dzi do bólu, a my tu na zewn±trz jako¶ sobie damy radê sami.
Reply to
Jaroslaw Manek
Cześć,
ja Wam mogę tylko podpowiedzieć jak jest w Niemczech. Myślę że w Polsce będzie podobnie i powinniście popatrzyć w przepisach określających "sterującego modelami latającymi" (czy jakoś tak to się nazywało).
Więc w Niemczech modelem do 5 kg, może latać każdy i wszędzie (z silnikiem spalinowym jednak nie bliżej niż 1500m od osiedli (ale nie pojedynczych domostw)). Modele od 5 do 25 kg na zgłoszonych lotniskach modelarskich. Modele od 25 - 150 kg muszą mieć certyfikat bezpieczeństwa (prosta procedura - badanie techniczne wykonane przez przeszkolonego modelarza - członka DAeC albo DMFV) oraz jednorazowo wystawione świadectwo kwalifikacyjne dla pilota że sobie z takim modelem w powietrzu radzi. Modele ponad 150 kg, licencja pilota, okresowe badanie i wszystkie z tego wynikające konsekwencje...
Pozdrawiam i życzę dalszej owocnej i wesołej dyskusji ;-)
Piotr
Piotrp_de
Witam! ********
To co piszesz brzmi rozsadnie. Jak mialo by to tak wygladac, to raczej nie powinno byc problemow. Wieksze osrodki maja lotniska, lotniska modelarskie powoli sie tworza. Wiekszosc latadel to masa do 5kg wiec dla wiekszosci to wiekszej roznicy nie robi. ;o)
Chyba ze sie myle?
Ciekawy jestem waszego zdania.
Reply to
Mariusz Pulkowski