Cenzura opinii produkt贸w w sklepach inter netowych

Witam wszystkich.
Do艣膰 cz臋sto (coraz cz臋艣ciej?) w sklepach internetowych, po dokonaniu zakupu mamy mo偶liwo艣膰 napisania recenzji nabytych produkt贸w, niekt贸rzy
nawet (np. Nastik) staraj膮 si臋 nawet takie recenzje w pewien spos贸b premiowa膰. Staram si臋 korzysta膰 z mo偶liwo艣ci recenzowania i co jaki艣 czas, gdy znam ju偶 dany produkt do艣膰 dobrze to pisz臋 na jego temat kilka obiektywnych z mojego punktu widzenia zda艅. Ostatnio spotka艂a mnie, a raczej moj膮 recenzj臋 przykra sprawa - zosta艂a ocenzurowana, usuni臋ta dok艂adnie rzecz bior膮c. Mianowicie mniej wi臋cej rok temu zakupi艂em w sklepie modele.sklep.pl balancer Shark PB-5 http://modele.sklep.pl/product_info.php?cPath3&products_id `2 od tego czasu przy jego pomocy i 艂adowarki Shark 20 wykona艂em do艣膰 du偶o, powiedzmy setk臋 艂adowa艅 r贸偶nych pakiet贸w: 艣rednio 偶ywy Kokam 3S 2000, umieraj膮cy Kokam 3S 2000, nowy RC-System 3S 1700 i nowy ARCS 4S 2500. Na tle tego do艣wiadczenia stwierdzi艂em, 偶e balancer ten ma fataln膮 wad臋 - w momencie gdy stwierdzi, 偶e ogniwa s膮 ju偶 wyr贸wnane wy艂膮cza si臋 i od tego momentu zupe艂nie nie reaguje na to co si臋 dzieje z pakietem, wyst臋puje to u szczeg贸lnie cz臋sto przy dobrym pakiecie (u mnie RC-System 1700) roz艂adowanym do艣膰 znacznie (ok. 1200 mAh), wtedy ogniwa s膮 w miar臋 wyr贸wnane w艂a艣ciwie od pocz膮tki, u mnie balancer przy 艂adowaniu takiego pakietu wy艂膮cza si臋 przy napi臋ciach ok. 4.10 V na ogniwo. Problemy mia艂em tak偶e ze 艣rednio 偶ywym Kokamem 3S - w jego przypadku faza 艂adowania pe艂nym pr膮dem (2A) trwa艂a do艣膰 kr贸tko a ca艂e 艂adowanie wyd艂u偶a艂o si臋 do ponad dw贸ch godzin - balancer tak偶e przed ko艅cem wy艂膮cza艂 si臋 powoduj膮c w rezultacie rozjechanie si臋 napi臋膰 o oko艂o 0.10 V. Jaki艣 czas temu zakupi艂em dwa pakiety 4S i dla bezpiecze艅stwa 艂adowania dokona艂em ulepszenia tego balancera - doda艂em mikrokontroler Cypress generuj膮cy co 10 minut sygna艂 RESET dla procesora w balancerze. Wracaj膮c do tematu, napisa艂em recenzj臋 PB-5 w mojej ocenie obiektywn膮: pochwali艂em jego zalety (ma艂y, dzia艂a, wyr贸wnuje co do 0.01V, wsp贸艂pracuje z Shark 20 przesy艂aj膮c informacj臋 o napi臋ciach poszczeg贸lnych ogniw) i wytkn膮艂em wady: czyli to, 偶e mo偶e on ogniwom wyrz膮dzi膰 krzywd臋 wy艂膮czaj膮c si臋 z procesu 艂adowania w momencie uznania, 偶e ogniwa s膮 ju偶 wyr贸wnane. Po tygodniu zajrza艂em na stron臋 i mojej opinii ju偶 nie by艂o - ot tak po prostu, pomimo 偶e bzdur tam nie wypisa艂em - czyste fakty ze s艂owem uzasadnienia, ponadto podpisa艂em si臋 a w bazie jest m贸j aktualny adres emailowy. Mimo tego zdarzenia dalej b臋d臋 uparcie recenzowa艂 kupione produkty zgodnie z tym co o nich my艣l臋, tydzie艅 temu spali艂 si臋 mi regulator (przy okazji pal膮c silnik) - szykuje si臋 wi臋c interesuj膮cy opis.
pozdrawiam
Remigiusz 呕ukowski
Remigiusz Zukowski napisa艂(a):

hmm... opinia odstrasza艂a potancjalnych nabywc贸w? mimo wszystko sprobuj wyjasnic jaki byl powod usuniecia rzetelnej jak sie wydaje opinii...
> tydzie艅 temu spali艂 si臋 mi regulator

skad wiesz, 偶e to regulator spali艂 silnik? raczej silnik spali艂 regulator ..ale interesujaca hipoteza, poprosze wiecej szczeg贸艂贸w
tompolex pisze:

Silnik: MEGA ACn 22/45/3E, na 艣migle 13.5x7 (sk艂adane, Graupner) Regulator: Dualsky 60A, timing na low pakiet: 4S ARCS 5000 (dok艂adnie: 2 x 2500, uk艂ad 4S2P) Model: TopModel Fantasy: www.roland.twojemiejsce.pl/modelarstwo/tm_fantasy/1/index.htm Wg motocalca pr膮d przy pe艂nym gazie to ok. 40A (u siebie nie mierzy艂em), jak wida膰 silnik, pakiet i regulator pracowa艂y znacznie poni偶ej swoich granicznych mo偶liwo艣ci, takie by艂o moje za艂o偶enie - zamontuj臋 sprz臋t pracuj膮cy w 艂agodnych warunkach i b臋dzie mi d艂u偶ej s艂u偶y艂. Model z nap臋dem mia艂 ju偶 oko艂o 10 30-60 minutowych lot贸w, po ka偶dym locie sprawdza艂em temperatury - pakiet ciep艂y, regulator - letni, silnik - ciep艂y, regulator zawsze pewnie kr臋ci艂 silnikiem, zerwania synchronizacji pojawia艂y si臋 niekiedy przy bardzo ma艂ych obrotach. Tydzie艅 temu lata艂em w mojej okolicy, po kt贸rym艣 tam z kolei opadni臋ciu, mniej wi臋cej na 50 metrach da艂em pe艂ny gaz i widz臋 (i s艂ysz臋), 偶e silnik nie pracuje, da艂em gaz na minimum i jeszcze ze dwa razy spr贸bowa艂em silnik w艂膮czy膰 - bezskutecznie, powt贸rnie gaz na minimum, pe艂ne klapy i po chwili jestem ju偶 na ziemi, otwieram kabin臋 - czu膰 spalenizn臋, regulator gor膮cy a silnik parzy, zebra艂em graty i do domu, okaza艂o si臋, 偶e silnik spalony (popalone wewn膮trz uzwojenia i przepalony jeden z przewod贸w silnika), oto zdj臋cia zw艂ok:
http://www.pitlab.com.pl/roland/termometr/img7.jpg
http://www.pitlab.com.pl/roland/termometr/img8.jpg
Pozosta艂o sprawdzi膰 regulator, pod艂膮czy艂em go przez rezystor 1 Ohm do akumulatora a w miejsce silnika podpi膮艂em dwa ma艂e g艂o艣niki, regulator w艂膮czy艂 si臋, nast臋pnie prawid艂owo odgrywa艂 d藕wi臋ki statusowe, poprawnie zameldowa艂 o ilo艣ci ogniw a na przepustnic臋 reagowa艂 dzikimi d藕wi臋kami odgrywanymi na g艂o艣nikach (chocia偶 zabawniejsze w brzmieniu by艂y impulsy hamowania silnika). W niedziel臋 mia艂em w r臋ku nowy silnik 3F, niestety regulator nie by艂 w stanie nim zakr臋ci膰, nie bada艂em dok艂adnie sprawy, ale zapewne nie dawa艂 jednej fazy. Tak naprawd臋 to nie wiem co si臋 sta艂o i kiedy - prawdopodobnie w momencie pr贸by 'odpalenia' silnika, gdy偶 po wyl膮dowaniu mniej wi臋cej 30 sekund p贸藕niej wszystko by艂o jeszcze 艣wie偶o gor膮ce i 艣mierdz膮ce, wykluczam te偶 zablokowanie si臋 艣mig艂a, jedyne czym ten lot r贸偶ni艂 si臋 od innych to wysoka wilgotno艣膰 powietrza (ale nie pada艂o). By膰 mo偶e kto艣 b臋dzie w stanie rzuci膰 艣wiat艂o na t膮 awari臋, nie ukrywam 偶e jest mi troch臋 smutno, raz 偶e sporo pieni臋dzy posz艂o z dymem a dwa 偶e trac臋 czas lotnej pogody - ca艂e szcz臋艣cie 偶e mam drugi model.
Odno艣nie pytania czy pr贸bowa艂em wyja艣nia膰 spraw臋 znikni臋cia mojej opinii - nie pr贸bowa艂em, odnios艂em wra偶enie, 偶e nie by艂o to przypadkowe i postanowi艂em naprawi膰 to pisz膮c tego posta - zostanie na wieki i dotrze do szerszego grona.
pozdrawiam
Remigiusz
Wsp贸艂czuje strat. IMO jednak jest mo偶liwe, 偶e przeci膮偶y艂e艣 silnik. Wg producenta maks powinno by膰 40A.jesli wezmiesz pod uwage s艂abe chlodzenie, w艂膮czony ca艂y czas hamulec, ciep艂y dzie艅 i szybki impuls pradu w momencie rozruchu to taki efekt nie jest niemozliwy. Ten silnik wytrzyma pewnie i 60 A chwilowo, ale przy dobrym ch艂odzeniu
Oczywi艣cie to jest tylko takie moje " gdybanie"-przyczyna mog艂a byc inna, ale spalony (zwarty) silnik praktycznie zawsze spali regulator natomiast regulator predzej odetnie ni偶 spali silnik ..
O tym ze warto mierzy膰 faktycznie pobierany pr膮d moze przekona moj przypadek: mimo pozornie nadmiarowej konfiguracji niemal rozbi艂em model z silnikiem AXI 2814 (25A) i regulatorem PULSO 60 (smig艂o 9x5 - mniejsze od zalecanego przez producenta silnika - pr膮d powinien by膰 rzedu 20 Amper przy zasilaniu 3S1P) Modelem lata艂em ze 30 razy wcze艣niej bez problem贸w,czesto na max gazu d艂u偶szy czas .. model dosy膰 szybki dolnop艂at, 偶adnych k艂opot贸w z rozruchem czy zrywaniem synchronizacji. Feralnego dnia lec臋 wysoko, po wykonaniu kilku figur wy艂膮czy艂em silnik i szybuje spokojnie - tu sie zorientowa艂em ze nie wy艂aczy艂em hamulca w regulatorze (u偶ywam go tez w szybowcu na zmian臋) ..trzeba l膮dowac przestawi膰.. po chwili opadania w艂膮czam silnik. Poniewaz bylo blisko i nisko us艂ysza艂em jak silnik szarpn膮艂 pr贸bowa艂 wystartowa膰, nie uda艂o sie. model uratowalem dzieki wysokiej trawie, bo tak juz wytraci艂 predko艣膰 i byl na tyle nisko, ze o sterach mozna bylo niemal zapomniec.
na warsztacie sprawdzilem silnik - wszystko OK sprawdzi艂em regulator - nadpalona koszulka termo ale dzia艂a
dlaczego regulator odci膮艂? Wnioski wyci膮gn膮lem dopiero po dok艂adnym sprawdzeniu pr膮du po pod艂膮czeniu regulatora SPIN. Maksymalny pr膮d jak sie okaza艂o dochodzi艂 do 42A. i to wystarczy艂o 偶eby zadzia艂a艂o zabezpieczenie chi艅czyka" po oko艂o 3 minutach lotu w gor膮cy dzie艅.
To jest ca艂kowicie of topic tak ze pozdrawiam i zycze udanych start贸w l膮dowa艅.
a co do tematu g艂贸wnego : w regulaminie powinno by膰 napisane " mo偶esz wyrazi膰 swoj膮 opini臋 o produkcie ...pod warunkiem, 偶e b臋dzie to opinia pozytywna .. ;)
U偶ytkownik "Remigiusz Zukowski" ...

Cze艣膰,
Jeste艣 pewien, 偶e to cenzura, a nie np. odtworzenie bazy recenzji z backupu przed Twoim wpisem? Takie rzeczy te偶 si臋 zdarzaj膮 i chcia艂oby si臋 wierzy膰, (mam nadziej臋) 偶e i tym razem tak by艂o. Czy pyta艂e艣 za艂ogi sklepu o Twoj膮 recenzj臋?
Pozdrawiam,
Kaper
Remigiusz Zukowski pisze: ........ Ostatnio spotka艂a mnie, a

To ju偶 kolejny raz s艂ysz臋 o tego typu cenzurze w tym sklepie. C贸偶, pozostaj膮 fora i pi臋tnowanie tego typu praktyk.

Krzysiek "kojot" Choroszko

Proponuje zapisac sobie kopie recenzji i co jakis czas umieszczac ponownie. Wiele czasu to nie zajmie, a moze w koncu sprzedajacym sie znudzi usuwanie. A najwazniejsze to nie kupowac w takich sklepach. Mi zdarzalo sie juz kupowac cos drozej i dluzej na to czekac niz kupowac w sklepie, ktory mnie potraktowal w sposob co najmniej nieprawidlowy.
Pozdrawiam
Darek

Cypress generuj膮cy co 10 minut sygna艂 RESET dla procesora w balancerze< no to mi si臋 podoba chyba to rewolucyjne rozwi膮zanie procek odlicza 10 min i robi reset :) A tak z innej beczki te balancery bocznikuj膮ce to dla mnie bzdura . Na razie na papierze ale doszed艂em do wniosku ze uk艂ad r贸wnowa偶膮cy (pusch pull ) napi臋cie podczas ca艂ego cyklu 艂adowania ma jaki艣 sens . Marek S